CHAPTER 13

207 34 2
                                    

JIMIN POV

Aku terus kesat air mata yang jatuh. Andwae,aku tak boleh nangis!! aku terus membaca yang seterusnya.

diary 8

dear diary,

Ahhhh!!! tadi aku terserempak dengan 'girlfriend' jimin. Erk,menyampah kot. Dahlah gedik,tetiba je halau aku. Dia fikir dia siapa ha?!! Eleh,nak bagitau jimin konon. Aku tak rasa yang jimin akan marah aku. Buekkk!!!! Kalau kau nak tau lah kan,aku ni sebenanye EX jimin okayy~ walaupun ex, but jimin's first kiss is mine!!! Kalau kau pernah kiss dengan jimin sekali pun,itu bukan dia punya first kiss. HAHAHAHA!! PADAN MUKA KAU!!! erm,sebut pasal jimin nihh. aku kan da janji nak lupakan dia. ARHHH I CAN'T!!!! anni,u can kim jiyeon. FIGHTING!! . Annyeong jimin oppa~

Kei

~~~~~~~~

aku tergelak kecil membaca diary kei. Lawak sikit kat atas-atas tuh. hahaha btw,sedih kerana ditinggalkan oleh kau kei. huhuuhuhhu..

OMG!! suga hyung datang pulak. Aku terus letak buku kei tu. Duh,kacau je.

"jimin,jom ah pergi. Dah nak kul 6 da nih."

"kaja!!!"

Lalu aku dan jimin terus ke pintu untuk keluar.

"eh,kejap."

aku menghalang hyung utk keluar

"wae?"

"kei macam mana?"

"dia kata jap lagi dia balik. dah lah jom"

"oh..nae"

Selepas itu,aku dan suga hyung terus pergi ke bilik dance

END POV

~~~

KEI POV

Suga dan jimin sudah keluar. Letih sungguh hari ini,aku berehat sebentar. Aku membaringkan kepala aku di atas meja. Aku berkhayal sebentar. Fikiran ku dari tadi tidak habis-habis berfikir tentang jimin. Entah kenapa,aku sudah janji untuk tidak memikirkan tentang dia. Walaupun aku sudah melupakan dia,tetapi fikiran ini dari tadi asyik memikirkan dia.

Apa yang aku fikirkan tentang dia? Aku memikirkan adakah hubungan dia da seolhyun sudah berakhir? Adakah jimin masih mencintai aku? Adakah jimin cemburu jika aku rapat dengan suga sunbaenim? Adakah dia gembira atau sedih selepas putus dengan ku? Adakah rasa bersalah mucul dalam diri dia?

Kesemua persoalan itu sering kali bermain di dalam fikiran ku. Aku tidak boleh melupakan kesemua persoalan tersebut. Aku meliat kecil lalu aku tidur buat beberapa minit.

~BEBERAPA MINIT KEMUDIAN~

Aku terjaga kerana aku dikejut oleh seseorang. Aku membuka mataku perlahan-lahan. oh? Suga ?

"kenapa awak tidur dekat sini? Tak nak balik ke?"

tanya suga yang kerisauan

"sa..saya tertidur,penat sangat lah. hehe"

"oh,kalau penat esok tak yah datang lah. nanti sakit lagi susah"

"eh,takde lah penat mana pun. Lepas tidur da hilang la penatnya."

"ohh. okay lah saya nak balik dorm ni."

"nae,annyeong sunbaenim. goodnight~"

"nae"

selepas suga hilang daripada pandangan ku, aku terus mengemas barang-barang ku. Lalu aku keluar dan terus menuju ke lif.aku terus menekan butang untuk ke tingkat bawah. Pintu lif terbuka,lalu aku masuk ke dalam lif dan lif turun ke bawah. aku terus berjalan ke stesen bas,aku tak pandai bawa kereta so,aku terpaksa naik bas. aku terus mencari stesen bas yang terdekat.

Setelah aku nampak stesen bas di seberang jalan,aku melintas jalan dengan berhati-hati. aku toleh kiri dan kanan. Tiada kereta,jadi aku pun berjalan. Sedang aku melintas jalan,terdapat satu kereta berwarna hitam dipandu laju oleh 'seseorang'.


PAMMM!!!!

JIMIN POV

"hey hyung nak gi mana?"

tanya kookie kepadaku.

"erm,ambil angin sekejap. Bosan lah"

"ohh"

Aku terus memakai kasut dan keluar drpd bangunan bighit. Kejap!! itu macam kei,bukan ke dia dah balik? Tapi itu memang kei. Erm baik aku terus terang dengan dia yang aku masih suka kan dia.

Lalu aku mula mengejar kei. Kei pula sedang melintas jalan.

Tiba-tiba terdapat satu kereta berwarna hitam dipandu laju oleh 'seseorang'. Dan kereta tersebut bagaikan hendak melanggar kei. Aku terus berlari ke arah kei. Aku menolak diaa ke tepi

PAMMMM!!!

ADUH,sakit nya. Aku rasa bagaikan susah nak gerak. darah mula keluar dari kepala ku. Aku memastikan bahawa kei selamat. Syukur dia tidak apa-apa.

Kereta tadi sudah lari. Kei yang tadi jatuh akibat tolakan ku,dia terus bangun lalu mendapatkan aku.

"yah!! jimin..w..wae..ke..napa awak tolak..sa..ya?"

dia menangis teresak-esak. kepalaku diletakkan di ribanya.

"kei ah.."

aku mengelap air matanya.

"tak yah lah nangis~ bukannya ...apa... punn"

"awak kata bukannya apa pun? Yah!!! awak gila ke apa? awak kena langgar tau tak?!"

"kalau saya tgk awak yang terlantar,itu lagi menyakitkan.. Kei ah, sa..saranghae..kei ah~"

pandangan mataku mula kabur dan gelap..

END POV

"j..jimin ahhh!!!! yahh ireonaa,bangunlahh!!"

Kei terus mengeluarkan telefonnya lalu menelefon ambulans.

"jimin ah..m..mianhae..saya dah lupakan awak..tapi kenapa saya sedih sangat bila tengok awak macam ni? wae?"

kei mengucup dahi jimin. ambulans datang lalu mengangkat jimin manakala kei sedang berlari masuk ke dorm bts dengan baju yang berlumuran dengan darah.

TOK..TOK..TOK!!

suga membuka pintu. tergamam dia kerana kei dengan bajunya yang berdarah sedang berada di depan pintu itu.

"k..kei..kenapa?"

"takde masa nak cerita palli pergi ke hospital. Jimin kena langgar lari.."

"m..mwoo?!!!!"

lalu bts dan kei cepat-cepat pergi ke hospital.

setelah sampai di hospital,mereka menunggu jimin yang sedang dirawat.

beberapa minit kemudian,doktor keluar.

"doktor,macam mana keadaan jimin?"

"dia selamat "

semua orang menghembus nafas lega

"tapi..dia"

"ta..tapi apa doktor?"

"dia....."

---------

wait for the next chapter^^

huhuhu,jimin accident.. T_T

btw,vote and komen. thank u~~


Only You~(KeiMin ff)Where stories live. Discover now