KEI POV
Aku menunggu untuk doktor itu menghabiskan ayatnya.
"Park jimin kemungkinan besar akan lupa beberapa ingatannya,tidak kesemua memorinya namun sebahagian daripada kesemua memorinya akan hilang. Kepala jimin terhantuk kuat di kereta tersebut sebab itulah dia lupa ingatannya"
"M..mwoo?!!"
Suga bersuara.
"Adakah dia ingat dekat kitorang lagi?
"Yang itu saya tidak pasti,sama ada dia ingat atau tidak itu semuanya hanya dia sahaja yang tau."
"Nae,gomawo doktor"
Aku berterima kasih kepada doktor tadi.
"Boleh ke kitorang masuk?"
"Boleh,tapi jangan ramai sangat..dia perlukan rehat yg secukupnya"
"Nae"
Selepas iu,doktor tadi pun berlalu pergi
Aku dah tak dapat tahan air mata ni dari tadi. Dah merah mata aku nih. Aku lap air mata ku. Suga pula sedang tenangkan aku.
"Kaja,kita masuk ye. Dah lah jangan nangis lagi."
"Nae..sunbaenim"
END POV
Lalu kei dan suga masuk ke dalam bilik icu. Kelihatan jimin sedang terlantar di katil. Kepalanya berbalut dan dia sedang bernafas dengan menggunakan mesin pernafasan.
I dont know nama benda tu apa,but korg tau an?
kei tak boleh tengok orang lain sakit sebab kei, kei terlalu sedih melihat jimin seperti itu. Jadi dia hilang keseimbangan badan dan dia hampir terjatuh ke bawah. Nasib suga sambut.
"Kei ah,awak ok ke?"
"Erm,saya okay.."
kei terus berdiri drpd dengan bantuan suga.
kei dan suga mendekati katil jimin. kei menutup mulutnya dengan tapak tangannya. Air mata mula menitis kembali.
"J...jimin ahh.."
kei terus menangis teresak-esak sambil memgang tgn jimin.
"Wae jimin ah? Saya tak kuat nak tengok orang lain sakit sebab saya. J..jimin ahh..tolong lah bangun. Awak buat saya risau tau..jebal jimin ah.."
"kei jangan lah paksa dia.Lagipun dia tengah rehat tu"
"tapi,saya tak sanggupp"
tangisan kei semakin kuat. kei menutup mukanya dengan kedua-dua tapak tangganya.
suga serba salah.dia tak tau nak buat apa. kemungkinan tangisan kei boleh membuatkan jimin tersedar. Jadi dengan perlahan-lahan suga mendekati kei. Suga memeluk kei sambil mengusap rambut kei.
kei tidak menolak dia masih menangis di dalam pelukan suga.
"shhhh,kei sudah la awak akan buatkan jimin tersedar."
suga terus mengusap rambut kei.
"sa...saya tak boleh....saya...yang..sepatutnya..kena..la..langgar"
kata kei sepatah demi sepatah. Tangisan nya reda sikit kerana suga telah memujuk kei
hohoho..untungnya kalau dapat jadi gf suga ><
"saya faham persaan awak. Dah sekarang tak yah nangis ye?"
suga meleraikan pelukan sambil kedua-dua tangganya memegang kedua-dua pipi kei. Perlahan-lahan ibu jari suga mengelap air mata kei.
"dah jom duduk dulu sementara nak tunggu jimin sedar."
"n..nae"
kei dan suga duduk di kerusi yang terdapat di dalam bilik itu. Bts pulak dah kena balik dorm, suga hendak temankan kei. Sebab itu lah suga tidak pulang lagi.
Kei berasa amat letih. Memang dia tak kuat. Korang sanggup ke kalau orang lain sakit sebab korang? Mestilah rasa bersalah right?
Kei menyandarkan dirinya pada dinding. Matanya perlahan-lahan tertutup. Suga hanya memerhatikan kei sahaja.
SUGA POV
Haih,kenapa lah jimin boleh accident. And siapa lah yang langgar dia tu. Aku cemburu sangat-sangat tengok kei macam ni. Dia nangis untuk jimin.
Bestnya kalau dapat jadi jimin. Hmm,nak ke aku confess kat dia yang aku suka dia? Dia kan dah lupa si jimin tu,sekurang-kurangnya kalau dia tak terima aku pun aku rasa lega sbb dah confess kt dia.
Tak pelah,lagipun dia tengah tidur ni. Tak kesahlah dia dengar ke tak asalkan aku dah confess kat dia. And then,takdelah aku risau pasal hal ni lagi.
Aku menarik nafas dalam-dalam lalu aku hembus nafas secara perlahan-lahan.
"Em,kei ah~"
Aku memastikan bahawa kei tidur atau tidak. Tiada tindak balas daripada kei.
"Saya nak bagitau 'something' ni. Erm,saya sebenarnya dah lama nak nak bagitau pasal ni tapi saya malu dan takut. Saya takut tiada tindak balas drpd awak je. Kei sebenarnya 난 니가 좋아(i love you)."
Aku terus mencium dahi kei. Selepas itu aku membelai rambutnya. Ya,aku puas hati sebab dapat luahkannya tidak kiralah dia dengar atau tidak. Yang penting,aku sudah meluahkan isi hati ku ini.
"Saya cemburu sangat-sangat kalau tengok awak bersama-sama dengan jimin. Tapi nak buat macam mana kan,saya bukan siapa-siapa pun bagi awak. I am just your sunbaenim only."
Kataku dengan suara yang agak perlahan.
END POV
Air mata kei jatuh ke pipi setelah mendengar kata-kata suga. Yup,kei tak tidur sebenarnya. Dia hanya tutup mata seketika kerana terlalu penat.
Setelah kei mendengar apa yang suga cakapkan,dia berasa amat serba salah. Dia tidak mencintakan suga tapi kalau dia tolak cinta suga,mesti suga sedih. Suga itu sahaja lah tempat mengadu nya selain ibubapa dan kawannya.
Perlahan-lahan kei membuka mata,dia melihat suga. Suga pula sedang bermain dengan phone nya. Kei meliat sedikit.
"Kei? Dah bangun?"
"N..nae? Ooh ya saya dah bangun. Hehe"
Tiba-tiba,jari-jemari jimin bergerak. Kei terbangun.
"S..suga,jimin dah sedar"
Mata jimin perlahan-lahan terbuka. Orang pertama yang jimin nampak ialah kei dan selepas itu suga. Tiba-tiba jimin terus tarik kei dan memeluk kei.
Kei terkejut dengan tindakan jimin. Begitu juga dengan suga. Lalu jimin melepaskan pelukan dan bersuara.
"Chagiya~oppa kat mana ni? And siapa tu? Boyfriend baru kei ke?"
Alangkah terkejutnya kei dan suga. Apakah yang jimin maksudkan? Kei amat pelik dengan jimin kerana setelah mereka putus,mereka hanya menggunakan panggilan 'saya,awak'. Dan panggilan 'chagi,oppa' itu mereka gunakan semasa mereka bercinta sahaja.
--------
What happen tu jimin?!
Chapter lepas ni maybe banyak drama sikit. Hoho -,-
Abaikan typo or kesalahan tatabahasa ._.
Btw,vote and komen. Kamsahabnida♡
YOU ARE READING
Only You~(KeiMin ff)
FanfictionWatak: -Park Jimin(BTS) -Kim Jiyeon,Kei(lovelyz) -Min yoongi,Suga(BTS) -Kim Seolhyun(aoa) Kei & jimin merupakan kawan dari kecil.Ketika mereka sekolah menengah,mereka sudah officially couple...mereka sudah bercinta hampir 5 tahun.mereka berdua suda...