CHAPTER 17

220 26 1
                                    

BEBERAPA HARI KEMUDIAN

Jimin sudah keluar dari hospital. Jiae dan suga pula sudah semakin rapat.

Sedikit demi sedikit memori jimin semakin pulih. Antara memori yang boleh dia ingat adalah yang berkaitan dengan bts. Yang lain dia masih tak boleh ingat. Dan dia tak boleh ingat lagi pasal kei dan dia sudah putus. Seolhyun pula dia macam ingat-ingat lupa je.

KEI POV

Tadi aku dapat panggilan daripada polis berkaitan dengan kes jimin dilanggar. Lantas aku bangun dari katil dan bersiap-siap.

Selepas itu,aku terus menuju ke balai polis. Tidak ketinggalan jimin,jiae dan suga juga ikut.

Selepas itu,polis itu menujukkan sekeping gambar pemandu kereta yang melanggar jimin itu. Daripada mana polis tu dapat? CCTV berhampiran dengan tempat kejadian telah merakam everyhing.

Muahahaha,siapa lah yang sanggup langgar jimin ni ha?! Pintu penjara sentiasa terbuka untuk kau!!

"Kamu semua kenal siapa dia orang ini?"

Polis itu tanya kepada kami.

Aku memerhti betul-betul gambar itu. M..mwo?!! Be..betul ke apa yang aku tengok ni?! Kejap!! Aku tak salah tengok kan?! Aku masih di dunia realiti kan? Ta..tapi.

Mata aku dari tadi terbuka luas tanda terkejut. Begitu juga dengan suga. Jiae dan jimin tak kenal siapa 'manusia durjana' tu. Sebenarnya jimin kenal,but dia tak ingat je.

"Kamu berdua kenal siapa orang ni?"

Tanya polis itu lagi. Lantas suga mengangguk laju.

"Baiklah,kamu tau di mana tempat tinggal penjenayah ini?"

"Ye,saya tau."

Jawab suga lalu dia memberitahu rumah penjenayah tu.

Seriously?!! Seriously?! Seriously?! Ok,ter'over'pulak. Btw,orang yang melanggar jimin itu adalah tak lain tak bukan KIM SEOLHYUN!!!! Jelas sekali gambar itu menunjukkan muka seolhyun.

Bekas kekasih jimin yang amat bencikan aku. Ya,aku tau dia sebenarnya nak langgar aku. Tapi jimin pula muncul tiba-tiba. Aku pun terkejut sebenarnya.

Patutlah aku dah tak nampak dia sekarang. Adakah dia dah larikan diri? Hmm,i dont know itu semua kerja polis. Aku tak pandai menyiasat bagai ni.

Tiba-tiba jimin yang dari tadi berdiri terduduk di lantai sambil memegang kepalanya.

"Ah,sa..sakitnya"

"J..jimin ah. Gwenchana?"

Aku mula risau. Dengan pantasnya aku mendapatkan jimin. Aku bantu dia berdiri semula.

"K..kei~ sakit lah kepala saya"

"Erm,waeyo? Pening kepala ye? Dah lah jom balik."

"N..nae"

Aku ni perempuan,bukannya boleh dirikan dia dengan senang. So,suga tolong. Aku perasan muka suga yang agak menyampah dengan jimin. Tapi dia tetap tolong jimin.

Hmm,suga awak tak patut marah kat jimin. Awak patut marah saya. Huh,mianhae suga. Btw,awak memang seorang lelaki yang baik min yoongi. Saya harap awak dapat jumpa perempuan yang lebih sempurna daripada saya.

Lalu,aku dan jiae berterima kasih kepada polis tersebut. Selepas itu,kami berdua keluar lalu mengekori YoonMin(suga+jimin) dari belakang.

----------

Tak tau lah nak tulis apa,main buat je.

😅ok abaikan.

Thanks for vote me. ♡ saranghae

Only You~(KeiMin ff)Where stories live. Discover now