Ramazan:
-Zülfü kamyonların askeri olduğunu söylemeyen mühendise neden askeri olup olmadıklarını sordun?
Zülfü;
-"Kamyonlar askeri de ondan şefim. Mühendis askeri olduklarını biliyordu. Ben de kamyonların neden geldiklerini kendi ağzından söyleyebilecek mi diye sordum. Yoksa zaten ben onun düşüncesini okumuştum."
"Ne düşünüyordu?" diye sordu Ramazan.
"Kamyonlar buradan askerler üzerinde kullanılan ilaçlar almışlar. Bu ilaçların bu amaçla alındığından burada bir kaç çalışanın dışında kimsenin haberi yokmuş. İrina Kazakova'nın başında olduğu bölümün, üzerinde geliştirme çalışmaları yaptığı bir ilaçmış."
Ömer;
"Sanırım İrina Kazakova'nın evini ziyaret etsek iyi olacak, ne dersin Cem şefim?"
Ömer bu soruyu Cem'e kasıtlı sormuştu. İrina Kazakova'nın adı geçince Cem'in nasıl bir tepki vereceğini çok merak etmişti. Fabrikada Kamber Usta İrina Kazakova'yı anlatırken Cem sessizce dinlemiş etkilenmiş görünüyordu.
Cem olur anlamında başını salladı. Ramazan da Ömer'in önerisini doğru buldu. Birlikte İrina Kazakova'nın evine gitmek için arabaya bindiler. On dakika sonra İrina Kazakova'nın evinin önüne arabayı parkettiler.
Cem;
"Siz isterseniz gelmeyin arkadaşlar, bu saatte bir bayanın evine bu kadar kalabalık gitmek doğru olmaz."
Ramazan "O halde sen İrina Kazakova ile konuşurken biz İbrahim Sonay'ın nereye gittiğini araştıralım. Ayrıca patlayan canlı bombanın yüzükle alakası ne, bir ilişkisi var mı? Ona bakalım."
Cem taksiden indi. İrina Kazakova Taksim'de Mako Otelde kalıyordu. Otele giren Cem resepsiyondan İrina Kazakova'yı aramalarını, bir dedektifin görüşmek istediğini sordurdu. İrina Kazakova beş dakika sonra dairesine gelebileceğini söyleyerek telefonu kapatmış.
Cem asansöre binerek saatine baktı on sekizi yirmi geçiyordu. O halde yirmi beş geçe kapı zilini çalacaktı, kendisine beş dakika düşünme payı kalmıştı.
Cem, tam on sekizi yirmi beş geçe yirmi bir numaralı otel odasının zilini çaldı. Kapı açıldı. Kapıda Cem'in nefesini kesecek kadar inanılmaz derecede güzel bir kadın göründü. İrina Kazakova, kapının önünden çekildi.Şefi odaya davet etti. Cem kapıdan içeri süzüldü, otel odasının tam ortasında durdu.
Odaya şöyle bir göz attıktan sonra, "Siz İrina Kazakova'sınız sanırım, ben polis dedektifi Cem". İrina Kazakova "evet" dedi, "Ben İrina Kazakova"."Sanırım bugünkü patlamayla ilgili olarak buradasınız. Çok üzüldüm olaya. Çalıştığım şirketin bir tankeri de tesadüfen oradaymış".
Cem kadının söylediklerini başıyla onayladı. Kadının güzelliği karşısında nutku tutulmuş kendine gelmek için zaman kazanmaya çalışıyordu.
-"İrina Kazakova, sizin fabrikada kimyager olarak çalışan bilim adamı olduğunuzu öğrendim. Çalıştığınız bölümde geliştirmeye çalıştığınız ilaçlardan askeri amaçlı olanı var mıydı acaba?"
İrina Kazakova: "Olabilir tabi ki. Nasıl ki dinamit insani amaçlı bulunmuş ama askeri amaçlı da kullanılıyorsa sivil amaçlı geliştirilen bir ilaç da askeri amaçlı pekala kullanılabilir. Çalıştığım bölümde daha çok beyin odaklı, beyin ilaçlarıyla alakalı çalışıyoruz. Ürettiğimiz ilaçların yan etkilerini azaltmak için yeni formüller deniyoruz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İZLENEN YOLCU
FantasyBu kitap gün gün bölümler halinde yazılmış, fantastik romancılığın en güzel eserlerinden biri sayılmıştır. Son dönem Türk romancılığında üstün bir teknikle kaleme alınmış en güzel fantastik eserlerden biridir. Yazarı roman tekniğini ustaca kullanmı...