19

27 5 0
                                    




Emriye Sultan,parmağındaki yüzüğün görülmesinin kendisini nasıl bir belanın içine çektiğini asla anlamadı.Elindeki değerin bilincinde olduğu halde onun yaratacağı kıskançlıkların hesabını yapmayan bir kadındı Emriye Sultan.Hayatı boyunca güvende yaşamıştı .Çevresinde oluşan kıskançlık krizlerini haklı olarak göremedi.Yüzüğün güzelliğinin tesirine giren cariyelerinin olabileceği ya da çalınabileceği hiç aklına gelmedi.Cariyeleriyle birlikte hamama gitmek için odasından çıktı.

O çıkınca sessiz bir gölge odaya girdi yerini önceden bildiği belli olan hareketlerle küçük mücevher sandığına yöneldi.Sandığı açınca sağ alt köşede duran keseyi eline aldı,açtı,avucuna boşalttı.elinde efsane yüzük duruyordu.Belinden başka bir kese çıkartıp içinden benzerini çıkartıp boşalttığı keseye koydu.Yüzüğün aslını da beline koyup sessizce odadan çıktı,gecenin karanlığına karıştı.Kim olduğunu asla hiç bir zaman kimse öğrenemedi.

Emriye Sultan bunu uzun süre anlamadı.Sahte yüzüğü hayatının uzun bir döneminde parmağına taktı.Yine bir gün pazarda yüzük parmağında dolaşırken oymacıya girdi.Yüzük orada parmağında yine ortaya çıktı.Fakat bu defa yüzüğü bir antikacı da gördü.Ama antikacı yüzüğün gerçek olmadığını ilk görüşte anladı.Bunu Emriye Sultana söyledi.Çok şaşıran Emriye Sultan olayın duyulmaması için çok uğraştı.Lakin buna  engel olamadı.

Bir süre sonra yüzüğün kaybolduğu Emir'in sarayında herkes tarafından duyuldu.Emir küplere bindi.Çok üzüldü.Kendi Sarayında böyle bir şeyin olmasını hazmedemedi.Eşi vasıtasıyla çevresindeki herkes hakettiğinden fazlasını alıyordu.buna rağmen derin bir güvensizliğin saraya bulaşacağından ürktü.

Kaybolan yüzüğün bulunması için geniş bir soruşturma başlatıldı.İki hafta gibi uzun süren soruşturmalardan sonra tamamen suçsuz alan dört cariye boğduruldu.Geri kalan cariyeler de saraydan kovuldu. Yüzük hakkında ise hiç bir bilgiye ulaşılamadı.Olay zamanla kapandı, unutuldu.Yüzük konuşulmaz oldu

...

Kamber Usta,Fabrikanın işletme müdürü Şevki Bey'i çok eskiden tanıyordu.Aralarında çok eskiye dayanan bir arkadaşlık vardı.Şevki Bey fabrikanın Kamber Ustayla ilgili bölümünde bir şey yapılacaksa Kamber Ustaya sormadan yapmazdı.Şevki Bey yanına gelip kendisiyle konuşmak istediğini ofisinde beklediğini söylediğinde müdürünü ikiletmedi derhal peşinden gitti.Kamber odaya girince işletme müdürü kapıyı kapattı.Önemli şeyler konuştukları zaman müdür başkası rahatsız etmesin diye kapıyı kilitlerdi.Bu defa kilitlemedi

Şevki Bey uzun sayılabilecek bir süre sustu,konuya nasıl gireceğini bilen bir adam tavrıyla düşündü.

-"Kamber Usta seninle uzun zaman oldu tanışıyoruz.Çok çalışkan ve özverili bir adam olduğunu biliyorum.Memleketimizde vatansever ve akıllı adam bulmak zor.Sen bunlardan birisin.Seni bu akşam bir yere götürmek istiyorum.Hazırlığını yap."

Kamber Usta:"Meraklandım,işle alakalı mı?"

-"Hayır!"

Kamber Usta başka bir soru sormadı.

Akşam Şevki Bey ile buluşmak oluruyla odadan çıkmak için müsaade istedi.

Şevki Bey kalktı kapıya gitti kapıyı kapattı sonra yerine oturdu

Kamber Usta seninle olan dostluğumuz uzun yıllara dayanıyor.Bildiğim kadarıyla senin üç oğlun iki kızın var.Oğlanların büyüdüğünü birinin lise son sınıfa gittiğini bu sene sınavlara gireceğini söylemiştin.Ama aynı zamanda çok da başarılı olamayacağını da söylemiştin.

-"Doğru"

-"Bu akşam bu konuda sana güzel şeyler söyleyebilirim hazırlıklı ol"

-Kamber Usta çok sevindi.

-"Siz nasıl isterseniz Şevki Bey benim çocuklarım sizin de çocuklarınız sayılır.Onları kendi çocuklarınız gibi koruyup kollayacağınızdan asla kuşku duymuyorum." Kamber Usta'nın içini derin bir sevinç kapladı nasıl alacağını bilmiyordu ama bir el ona uzanıyor,ailesini içine alan güzel bir şeyler olacağını vadediyordu.

Sevki Bey:

-"Akşam buluşuruz usta.Akşam namazımızı kılar gideriz."

-"Olur"

O gün Kanber Usta akşam edemedi.Güzel şeyler duyacağından o kadar emindi ki bu yeni durum ona iç huzuru verdi.Arkadaşlarıyla şakalaşırken bile arkadaşları ona bu gün çok farklı kişilikte olduğunu söylediler. Kimseye bir şey söylemedi.Akşam olunca da Şevki Bey'i beklemeye başladı.

Şevki Bey çok gecikmedi iki arkadaşıyla çıkageldi.Arkadaşlarını Kamber Ustayla tanıştırdı.Arabaya bindiler Kamber Usta Şevki Bey in yanına oturdu havadan sudan konuşmalarla yolculuk tam yarım saat sürdü.Bir evin önünde park ettiler.Sonra eve çıktılar.Evde hemen hemen elli kişi vardı.

Kamber Usta'yı odanın en güzel yerine oturtan Şevki Bey arkadaşlarıyla sohbete başladı.Biraz sonra odaya gelen biri Şevki Beyi istedi.Şevki Bey Kamber Ustaya gözüyle işaret etti.Kendisini takip etmesini istedi.Yan odaya geçen iki arkadaş orada kendilerini bekleyen elli yaşlarında bir adamla karşılaştılar.Adam pek fazla konuşan birine benzemiyordu.İlgili birine de benzemiyordu.

-"Hoş geldin Şevki Bey"

Şevki Bey hemen yanındaki Kamber Usta'yı tanıttı

Adam başıyla onayladı

-"Hoş geldin Kamber Bey"

-"Hoş bulduk"

-"Kamber Bey sizi yakından biliyoruz siz vatanını milletini seven inançlarına bağlı milli değerlerini önemseyen bir arkadaşsınız.Biz de öyleyiz. Bir çok konuda birbirimize benziyoruz.Başınız herhangi bir konuda sıkışırsa yanınızda bundan sonra daha önceden olduğu gibi Şevki Bey olacak.Ondan her konuda yardım alabilirsiniz.Maddi manevi farketmez. Çevremizde yardımsever dostlarımız var.Ellerini anında size uzatacaklarından asla kuşkun olmasın."

Adam Şevki Bey'döndü.

-"Şevki Bey,size geçen ay çevrede ki küçük işletmelerin sorunlarından kaynaklı  istekler konusunda rapor hazırlayın demiştim,hazırlandı mı?"

-"Hazırlanıyor beyefendi"

Kanber Usta durgunlaştı ne diyebilirdi ki,

Adam önünde ki kağıtlara dönmek üzereydi ki Şevki Bey konuştu:

-"Kamber Bey'in oğlu Üniversite sınavına girecek bu sene"

Adam:

-"Hayırlı olsun,Kamber Bey"

-"Sağolun"

Böyle başlamıştı Kamber Usta'nın milyonları hikayesi

İZLENEN YOLCUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin