H3- party!

281 20 4
                                    

***Anna***

"En toen" zegt Eef verder. We zitten met zijn alle op Eef haar kamer. Eef verteld over de droom die ze gister had. We logeren met zijn alle bij Eef. Ik heb de meiden nog niets verteld over de moorden en de verhuizing, maar dat komt zo wel. Nu luister ik eerst verder naar Eef. " zag ik Anna" gaat ze haar verhaal verder. " Anna zat onder het bloed. Ik haalde de slaapzak ie eerst blauw was van haar af en ik smeet hem op de andere bedden. Anna's shirts zat vol met bloed en scheuren. Ik zocht mijn mobiel en ik belde. Toen schrok ik wakker" eindigde Eef haar zin. Iedereen kijkt geschokt. Maar dan springt Eef op en ze omhelst mij. "Gelukkig is onze Anna er nog! Toch Anna?" Eef kijk mij vragend aan. Ik glimlach en ze springt weer terug op haar bed. Nu heb ik iets te vertellen zegt ik snel. We gaan allemaal gezellig zitten en ik begin mijn verhaal. "Gisteravond, vertelde mijn ouders me iets. Dit wil ik nu ook graag met jullie delen". Ik neem een grote hap lucht en ik een zucht vertel ik ze dat ik ga verhuizen. Daarna vertel ik het verhaal over Abel, Lize en Noor. Iedereen is geschokt. Maar zeg ik blij, jullie mogen helpen inpakken. En na die zin schiet iedereen in de lag!

***Feline***

Ik ben toch wel een beetje bezorgd... De verhalen van Anna en Eef zouden best op elkaar kunnen aansluiten. De droom van Eef had kan best gebeuren. We logeren vandaag met zijn alle. Alle vriendinnen uit de droom zijn op dit feestje. Niet meer en ook niet minder. Anna heeft altijd een blauwe slaapzak bij zich. Dus ook nu. We liggen op Matrassen. Het enige dat ik niet weet, is waar Anna in slaapt. hoe kom ik daar achter? Na een tijdje weet ik het opeens! Ik vraag gewoon om pyjama party! Dan moet iedereen zijn pyjama aan trekken! Ook Anna.

Ik ga mijn plan uit voeren! "He meiden, vinden jullie het ook een goed idee om een pyjama party te houden?! Dan trekt iedereen zijn pyjama aan! Lekker feesten!" Jaa!! roepen Noami en Puck in koor. Iedereen strormt naar zijn tas om zijn pyjama tevoorsshijn te halen. Niet iedereen heeft een pyjama bij zich, maar de meiden zonder pyjama staan in een shirt en onderbroek. Net als in de droom van Eef. Anna haalt de hele inhoud van haar tas over hoop. Ze kan haar pyjama niet vinden. Sofie biedt haar een shirt aan.  Anna trekt haar shirt over haar hoofd en doet snel het andere shirt aan. Ze schopt haar broek uit en ze loopt met ons meet naar de woonkamer, waar we een film gaan kijken.

***Kirsten***

Ik word echt helemaal gek van Feline. Ze maakt zich verschikkelijk veel zorgen over het verband tussen het verhaal van Anna en de droom van Eef. Het is gewoon toeval. Eef had de avond van de droom vast een horror film gezien voordat ze ging slapen.... Eef kan heel goed fantaseren. Ik zeg altijd tegen haar: Heb je te veel fanta op ofzo? Telkens als ik dat zegt schieten we allebei in de lach. Nu zitten we met zijn alle een film te kijken op de bank. Eef stapt van de bank en ze loopt naar de keuken. Ik kan niet helemaal zien wat ze doet, maar even later komt ze terug met een grote fles fanta en glazen. We schieten in de lach. Eef laat alles bijna vallen dus Puch neemt het snel van haar over. Als we uit gelachen zijn, schenken Eef en ik samen glazen fanta in.

***Anna***

Ik ben moe. De film is nog lang niet afgelopen. Ik ga naar bed zeg ik. Ik ook zegt Feline meteen. Toch niet weer denk ik bij mezelf. Ze denkt dat er een verband is tussen m'n verhaal en een droom.... Ik sta op en ik loop met Feline achter me aan naar boven. Ik doe de deur van Eefs kamer open en ik plof op mn bed neer. Feline gaat naast mij zitten op het bed van Isabel. Ze begint een heel verhaal over het verband. Ik luister niet. Als ze eindelijk haar mond houd zegt ik: conclusie. "Nou, dat jij misschien in een andere slaapzak gaat liggen, of............ een andere pyjama......" Oke, zeg ik. "Nu moet je goed luisteren. Ik ga niet in een andere slaapzak liggen omdat Eef wild droomt!' Maar dan houdt Feline een pyjama voor mijn neus. Ik trek mijn shirt met tegenzin uit en ik trek de pyjama aan.

Tell me (ft. 1D)Where stories live. Discover now