***Anna***
"Dit is het nieuwe huis". Mijn moeder wijst naar een groot wit huis. Mijn vader houdt de sleutel om hoog. We lopen het trapje op naar de voor deur. Mijn vader steekt de sleutel in het slot, hij draait hem om en we stappen naar binnen. Het is een groot huis, maar het heeft wel een gekke vorm. We lopen rond. Het is stoffig. De gang, de woonkamer en de keuken zijn in een ruimte. Daarnaast ligt de slaapkamer voor mijn ouders. Heleaal aan het eind zijn mijn kamer en de badkamer. Het huis heeft maar een verdieping. Meer is er in zo'n groot huis ook niet nodig... Er is nog wel een verdieping boven dit huis, maar dat heeft andere bewoners. Ik loop rond in mijn kamer. Hij is nog kleiner dan mijn oude kamer! Maar wat mij wel opvrolijkt is dat het super knus is én ik krijg een tweepersoonsbed! Teminste... dat zei mijn moeder.
Als we klaar zijn met het huis bekijken, stappen we weer in de auto. Mijn vader zet de tomtom aan en tikt het adres van het hotel in. Als de tomtom het gevonden heeft, rijden we weg. Na 10 minuten rijden, zijn we er. Mijn moeder en ik stappen uit voor het hotel en mijn vader zoekt een parkeerplek voor de auto. Mijn moeder en ik lopen naar binnen. Er staat geen rij voor de bali. We kunnen meteen vragen om een kamer. Nadat mijn moeder overlegd heeft met de vrouw achter de bali, krijgen we een sleutel. Mijn vader komt het hotel binnen lopen met mijn koffer. Mijn fiets hebben we bij de buren gelaten. Hij was toch helemaal kapot. Samen met mijn vader en moeder loop ik naar de lift. Mijn moeder klikt op het knopje en meteen kunnen we instappen. De lift gaat om hoog. Hij stopt. De deur gaat open en we stappen een lange gang op. De vloer is bedekt met een rood tapijt. In het midden van de gang is onze kamer. Ik stap naar binnen. Het is een mooi hotel. Er staan twee tweepersoonsbedden en een kast. Er is nog een deur in deze kamer. Ik doe hem open. Het is de badkamer. Ik ga weer terug naar de kamer en ik plof neer op een van de bedden. Mijn vader zet mijn koffer naast het bed weer ik op lig. Hier mag jij slapen zegt hij. Ik ga weer rechtop zitten. Het is half vier zegt mijn moeder. "Laten we nog even de stad in gaan, spullen kopen en wat eten'. Goed idee zeg ik en ik spring op.
We lopen het hotel uit. We zitten meteen in het cetrum van Londen. Ik zie de eerste kleding winkel al! Ik sleep mijn ouders mee en binnen hebben mijn moeder en ik meteen een stapel kleren. Mijn vader staat nog wat uit te zoeken maar mijn moeder en ik gaan alvast passen. In het pas hokje gooi ik de kleren op een krukje. Snel begin ik te passen. Drie kwart van de kleren pas ik. Met twee stapels loop ik het hokje uit. De kleren die in niet paste hang ik aan het rek. Met de andere stapel loop ik naar mijn vader toe. Hij lagt naar me. Hij heeft al vier broeken en zes shirts. Ik lag terug. Samen rekenen we onze kleren alvast af. Dan komt mijn moeder tussen de rekken vol met kleding naar ons toe lopen. Ze heeft een stapel kleren in haar hand. Snel legt ze de kleren naast onze kleren. Mijn vader rekent nog een keer af. Met onze handen vol tassen lopen we naar een winkel met dekens en kussens.
Als we alle winkels hebben bezocht en wat hebben gegeten, lopen we terug naar het hotel. We gaan in de lift staan. De lift lijkt helemaal vol te staan door de tassen. Als de lift boven is stappen we uit. Mijn arm begint pijn te doen van al die tassen. Mijn vader probeert de deur te openen, maar het lukt niet door zijn tassen. Opeen svalt hij achterover. Iedereen schiet in de lach. Mijn vader staat op en mijn moeder opent de deur. In de kamer leggen we alle tassen op een hoop neer. Ik pak een van de tassen en ik pak er een pyjama uit. Ik trek hem aan en ik ga in bed liggen. Mijn vader knipt het licht uit en ik val in slaap.
YOU ARE READING
Tell me (ft. 1D)
Fiksi PenggemarDit verhaal gaat over Anna. Ze is 15 jaar oud en ze verhuisd van het vertrouwde Engels dorpje vol met haar vriendinnen, naar de drukke stad Londen. Anna vind het niet leuk, al helemaal niet als er oude vrienden van haar ouders komen helpen..... In L...