Kehangatan dan keempukan katil begitu nikmat dirasai. 'Bestnya...' aku merenggangkan sedikit badanku kekiri dan menukar posisi menghadap kearah tersebut. 'Hangatnya batal. Tapi kenapa keras semacam?' perlahan-lahan aku membuka sedikit mataku. 'Eh, macam kenal...' aku membetulkan posisiku sambil memerhati wajah disebelah kiriku ini. "Sunbae rupanya..." ujarku perlahan dan melihat Sunbae turun membuka mata dan senyum padaku. Aku menutup semula mata, niat ingin menyambung tidur. ".......EHHHH!!!??? Xiumin Sunbae" terkejut aku bila mana aku tersedar yang berada disebelahku ini Xiumin Sunbae. Terus saja aku bangun dan hendak turun tapi tanganku dipegang, pergerakanku terhenti. "yeonghoon..." dia bangun dan memandangku dengan wajah polos tapi cukup buat hatiku berdegup kencang. Sunbae melihat ke satu arah " Baru pukul 4 pagi....kau nak balik ke? tanya Xiumin Sunbae . aku melihat kearah yang sama, gelap tapi seperti biasa aku mengguna kuasaku. "ahh....." aku memandang sekeliling masih gelap dan tidak tahu jawapan yang sesuai kemudian dia mengeluh kecil. Sunbae melepaskan tanganku dan turun dari katil perlahan-lahan, dia pergi kearah satu sudut bilik dan mengambil sesuatu. Kemudian dia kembali, "kau tidur sini, nanti aku hantar kau balik" ujarnya perlahan sambil memakai memakai baju sejuk. Aku mengangguk kecil. Terus saja dia keluar dari bilik tersebut.
"Ahhh!!!malunya!!!!!!..." jeritku. Aku menepuk pipi perlahan-lahan yang seperti udang terbakar. "Aish!!...kenapa tetiba dia buat macam tu?" gumanku sendiri.
Pov 5 minit yang lepas:
"Selamat pagi semua, pendengar setia radio SUNNY DAY, baiklah hari ini Sunny rasa sangat gembira kerana kita akan ada tetamu khas bakal hadir dan menghangatkan studio kita hari ini......." aku tersenyum mendengar celoteh DJ Sunny salah seorang anggota kumpulan SNSD atau Girl Generation. Sesekali mendengar radio agak menenangkan hati yang berduka. "Tapi sebelum itu Sunny akan bacakan masalah-masalah yang dihantar oleh pendengar dan kemudian kita sama-sama selesaikan masalah tersebut. Baiklah pendengar yang bernama [yooni12 : Anyeongg~ Sunny-ah~~ (nae anyeongg Yonni~~) sebenarnya saya buntu sesangat sekarang ini sebab sekarang ini minggu peperiksaan dan pernah gagal beberapa kali. Jadi tahun ini saya berusaha supaya saya dapat graduat bersama dengan rakan-rakan yang lain. Boleh tak Sunny sorak bagi semangat kepada saya?] Baiklah hwaiting Yooni Unni semoga berjaya bukan sahaja dalam peperiksaan tapi dalam kehidupan ini. BuingX2 ^_^. Baiklah pendengar yang kedua [15307786: Jujur saya tulis di sini, ini pertama kali saya tulis untuk semua pendengar yang lain bantu saya bagaimana hendak mengubat hati seseorang yang sedih? wah mungkin ini pertama kali awak menghantar mesej seperti ini?] Sunny rasa bangga untuk bantu masalah awak dengan pendengar semua. ^o^,ada yang membalas. 23445678 mengatakan: [kalau teman kamu lelaki kamu perlu berikan dia ruang untuk bersendirian dan cuba berhibur dengannya kerana lelaki ini tidak ambil masa seperti lelaki (ting! tepat) tetapi kalau teman kamu ini perempuan macam tadi tapi lebih berlemah lembut cuba hiburkannya, usap rambutnya atau peluk dia biar dia fikir bahawa kamu betul-betul ambil berat tentang dirinya kemudian mungkin sedikit ciuman di dahi paling sesuai(^0^ omooo~~ sweetnya~~~) Harap ini dapat membantu.] Wahh pendengar Sunny memang hebat dalam mendengar dan menyelesaikan masalah orang. Sunny harap 15307786 dapat menyelesaikan masalah dengan mengguna tips-tips yang diberi oleh 23445678 tadi. Baiklah tanpa membuang masa lagi kita akan memutarkan lagu yang bertajuk I like that oleh SISTAR...." terus sahaja lagu itu diputarkan.
Aku tersenyum apabila teringat semula masalah dan jawapan untuk masalah tadi. 'seronoknya ada orang yang boleh pujuk...' monologku dan melepaskan keluhan sedikit. "Kenapa mengeluh? Kau ok tak?" Xiumin Sunbae bersuara. Aku terlupa bahawa Sunbae ada disebelahku. Aku tersengih dan berkerut muka. "Saya ok...Sunbae hantar sampai tempat kerja pun tak mengapa...." bilangku perlahan. Nampak mukanya tidak bersetuju dengan cadangan aku. Tetiba kereta yang dipandu oleh Sunbae berhenti dibahu jalan. "Yeonghon...." dia menghadap kearahku dan tangan kirinya diletakan pada pipiku. Perlahan-lahan dia membelai pipi kemudiannya rambutku turut dibelai. Dia menarik aku kedalam pelukan, aku terkaku dengan tindakan Sunbae. Kemudian dia melihat aku dengan wajah kebudakan miliknya dan...... chu ".......(*0*)!!!!!!!!" terkejut aku dia cium aku didahi. ' Dia lakukan sebijik macam kawan tu bagi tips....tapi aku teman wanita dia!!!!!!!!!!!!' Dia melihat aku "Kau ok tak?" tanya Sunbae memandangkan aku tidak beri sebarang jawapan. Aku tidak keruan apabila Sunbae memandang wajahku dengan jarak yang dekat. Aku menepis tangan dia apabila dicuba memegang pipiku. "eh.......kenapa? Aku buat apa-apa yang salah ke?" Sunbae mengerut wajahnya dan tangan yang ditepis tadi diturunkan. Aku turut terkejut dengan tindakbalas sendiri tapi yang penting sekarang ni aku perlu keluar dari sini. "Sunbae terima kasih hantar tapi saya boleh balik sendiri" terus saja aku keluar dari kereta dan berlari sekuat hati tanpa pusing langsung.
Pov tamat
YOU ARE READING
EXO(XIUMIN)[WEREWOLF&VAMPIRE]
FantasiaZhang Linghun menuruni tahta kerajaan Negara Aurora dan pergi kedunia manusia dari diburu kelompok yang dipanggil Lembaga. Kuasa yang dimilikinya membuatkan diri menjadi suatu anugerah dan sekaligus sumpahan yng harus dipertahankan. Ketika disana di...