Musuh...?

489 28 2
                                    

        Aku menjumpai kelas kosong lalu menukar pakai di situ. Memandangkan tandas perempuan masih di bina, terpaksa cari tempat lain unthk tukar baju dan kalau nak 'buang hajat' tunggu balik rumah. Aku duduk seketika di atas kerusi. Memikirkan sudah 9 tahun berada di Korea tiba-tiba rindu dengan tempat lahirku...China.'Apa khabar Noona sekarang?' bisik hatiku.Kalau bukan kerana pertolongan Noona, aku tak akan berada di sini. Dia satu-satu keluarga yang aku ada sejak lahir lagi. Terima kasih padanya kerana menjaga aku dari sejak aku lahir serta membantuku untuk menolak tahta yang langsung tidak menarik minatku.Tiba-tiba pintu di selak oleh seseorang 'Eh..ada orang' bilang lelaki itu pada rakan lelakinya di sebelah. Aku cuma memandang kerah mereka. 'Tunggu kejap, macam mana ada budak perempuan dekat sini?' tanya lelaki yang selak pintu. Aku mengawal eksperisi wajahku dan berjalan kearah mereka 'Selamat Pagi. Nama saya Jang Yeonghon dari kelas 1-1' terangku pada mereka dan menunduk hormat.'Ooo...budak baru. Saya Baekhyun, Baekhyun Oppa dari kelas 2-1 dan ini Chen, Chen Sunbae sama kelas dengan saya' bilangnya  dan tersenyum manis.'Ya.. kenapa aku Sunbae, kau Oppa?' tanya Chen Sunbae.'yalah kaukan nampak tua' bilang Baekhyun Sunbae selamba. Terus saja Chen Sunbae memukul belakang Baekhyun Sunbae, serta-merta Baekhyun Sunbae mengaduh kesakitan.'Sakit lah' kata Baekhyun Sunbae dengan wajah cemberut.'Kau orang buat apa kat sini?' tanya suara itu. Chen Sunbae, Baekhyun Sunbae memusingkan badan dan lihat ada 2 orang lelaki.'Eh, bukan lelaki ni ke yang langgar aku pagi tadi?' monologku.'Oh Xiumin hyung.. Luhan hyung, tak buat apa-apa pun. Cuma berkenalan dengan dia' ujar Baekhyun Sunbae menunjuk kearahku.'Ooo...'ujar lelaki tersebut melihat kearahku.'Ooo..budak baru. Hai saya Luhan, Luhan Sunbae' bilangnya dan senyum kearahku.'Selamat Pagi, Saya Jang Yeonghon. Saya kena pergi sekarang, nanti cikgu marah pula' kataku pada mereka dan menunduk sedikit badanku terus saja berlalu dari situ.

        'Kenapa kamu lambat!?' tanya jurulatih padaku dengan suara yang lantang.'Tukar baju' jawabku jujur.'Tukar baju pun ambil masa setengah jam? Dasar perempuan! Lambat saja!' marah betul jurulatih sampai nampak urat-urat dekat lehernya.'Maafkan saya.Lain kali saya tak buat lagi' kataku dan menunduk hormat pada jurulatih.'Itu saja yang perempuan tahu. Salah saja minat maaf. Tak ada benda lain ke? ujarnya dengan muka tak puas hati.'Apa yang cikgu nak saya buat?' tanyaku dengan wjah selamba.'kalau aku ini baru jadi serigala atau pontianak...tak pasal mati cikgu ini dekat tangan aku' bisikku dalam hati.

EXO(XIUMIN)[WEREWOLF&VAMPIRE]Where stories live. Discover now