Rahsia

271 18 0
                                    

'Kau tahu?Xiumin suka sangat kopi' bilang Luhan Sunbae padaku selepas selesai bercakap dengan Xiumin Sunbae tadi. Aku mengganguk tanda faham. Sekurang- kurangnya dengan adanya mereka taklah rasa pelik sangat dengan Xiumin Sunbae. Selesai aku mengemop lantai, aku pergi ke bahagian kaunter untuk masuk ke belakang stor. Ketika aku mengemas dan menyusun tiba-tiba alu terbau sesuatu'oh...' aku kehilangan suara apabila melihat Xiumin Sunbae yang memerhatiku di depan pintu stor. Dia melangkah ke arahku, berbeza dengan wajah yang ditunjukkan tadi muka dia lebih serius.'Pit..pat..pit..pat' degupan jantung ni kadangkala buat aku tak faham adakah aku takut atau sebaliknya? Sekarang Xiumin Sunbae betul-betul di hadapanku. Baunya menarik perhatian. 'Dia..' Xiumin Sunbae bersuara, aku memandangnya. 'Luhan kata apa dekat kau?'tanya Xiumin Sunbae. 'Dia kata Xiumin Sunbae suka kopi' terangku padanya sebelum menyambung kerja semula. Sungguh kalau bukan suhu badan aku ini sama suhu badan stor bagai di kutub utara Sunbae mungkin boleh mendengar degupan jantung aku. 'Kau ni apa?'tanya Xiumin Sunbae lagi. 'Hah??' Termangu aku. 'Kau jenis apa?'tanya dia lagi. Xiumin Sunbae mengambil tanganku 'sejuk..' dan mendekatkan mukanya pada leherku 'bau kau pun berubah' di kembali ke posisi asal. "Aku tak beritahu aku ini siapa betulkan?" Bisik hatiku. Dia mengeluh melepaskan tanganku. Dia memejamkan mata seketika sebelum membuka matanya yang berwarna perang. Itu perkara biasa bagi serigala jadian. 'Mata kau...warna kuning keemasan. Kenapa?'tanya Xiumin Sunbae lagi. 'Yo yo yo, sweet-sweet pula dekat situ. Tempat ini punyalah luas tapi tempat yang sempit juga kau orang pilih.'Xiumin-ah, Yeonghon-ah'laung suqra itu lagi. Kami memandang satu sama lain dan melangkah keluar bersama. Aku dan Sunbae berjalan kearah mereka yang tersenyum sengih.' Seronok buat date hyung?'tanya Kai yang memandang Xiumin Sunbae yang melihatnya tanpa perasaan. 'Xiumin-shii, Yeonghon-shii' serentak semua mengalih kearah suara itu.'Ah unn..' belum sempat menghabiskan ayat Xiumin Sunbae memintas ' Ah nonna,hyung dah balik' senyum dia pada mereka. Aku terkejut dengan cara dia.' Pandai hyung berlakon' Chanyeol, Kai dan Tao menahan ketawa. Luhan Sunbae sekadar tersenyum tepis.

EXO(XIUMIN)[WEREWOLF&VAMPIRE]Where stories live. Discover now