Dia seperti memikirkan sesuatu dan tersenyum sini.'Kau nampak gelanggang tu?' jurulatih menunding kearah gelanggang yang berada di sebelah kami. Aku mengganguk.'Aku nak kau lawan tinju dengan budak lelaki' kata jurulatih lalu memberiku sarung tangan kepadaku.'Berani?'sinis saja bunyi itu. Aku tak ada pilihan lain selain mengambil sarung tangan tersebut.'Bagus...Tao!' laung Jurulatih.'Aa...ya?'jawab Tao, serba salah mukanya.'Kamu tahu apa yang patut kamu buat' ujar jurulatih dan membalingkan sarung tangan pada Tao. Di luar gelanggang aku di bantu oleh Chanyeol untuk memakai sarung tangan, di bertentangan Tao di bantu oleh Sehun dan Kai.'Yeonghon...awak tak perlu buat macam ni. Macam mana kalau awak cedera nanti? Lagipun awak tahu, jurulatih tu sebenarnya memang bangkang gila bila kata nak jadikan sekolah ni eco. Sebab itu dia bersikap dingin dengan awak.' riak wajahnya nampak risau, aku sekadar menepuk perlahan bahunya.'Kalau itu "dia" nak...'ujarku pada Chanyeol dan melangkah masuk ke dalam gelanggang.'Maaf ya...Yeonghon. Saya tak nak pun' bilang Tao dengan rasa bersalah.'Tak pe' senyumku untuk menenangkannya.'Baiklah, saya beritahu peraturannya.Kamu ada 3 minit untuk tumpaskan pihak lawan. Mari mulakanya!' laung jurulatih diluar gelanggang dan bunyikan lonceng.
Hanya bunyi nafas saja yang kedengaran di dalam Gym ini.'Aa.....' Tao menunjukkan riaksi terkejut pada.'................maaf Tao' ujarkku pada Tao dan menghulurkan tangan padanya.'Sungguh memalukan!' jerit jurulatih memecah kesunyian dan pergi dari situ. Aku melihat kearah pelajar yang lain, sama seperti Tao wajah mereka tunjuk segala-galanya.'Macam mana kau buat tu? Daebakkkk!!!' bilang seorang pelajar lelaki, seluruh Gym kini di penuhi dengan bunyi tepukkan dan siulan.Tapi mataku sekarang ini tertumpu pada mereka bertiga yang berada di belakang sambil memandang kearahkku dengan jelingan tajam.GEDEBUK! Chanyeol menolak tubuhkku ke dinding.Kami masih berada di Gym.'Aku tak tahu macam mana kau buat...tapi yang pastinya kau bukan manusia' sinis saja kata-kata itu.'Aku rasa kau mesti tahu yang KAMI pun bukan manusia biasakan? Kau ini...mesti datang sini nak hisap darah manusia dekat sini' bilang dia lagi.'Pelik la...macam mana kau buat diri kau tak dapat di kesan sedangkan dalam bab mengesan ni KAMI yang paling cekap lagi-lagi "Saudara" kau ini' ujar Kai dan menupuk perlahan belakang Tao yang sedari tadi hanya memandang kebawah lantai.Aku cuma mendiamkkan diri. Memang aku dapat rasakkan ada yang tak kena dengan dengan suhu badan mereka dan bila Tao gunakan kuasanya kerana terlalu marah, aku terpaksa hentikannya dengan kuasaku.'Yaa!..kau pekak ke!?' tanya Chanyeol lagi, terkejut di buatnya.'Sudah la...mesti ada sebab kenapa dia ada dekat sini' bilang Tao yang sedari senyap.'Apa maksud kau?' tanya Sehun.'Ya betul apa yang di katakan Tao' kata suara itu.Serentak kami mengalihkan pandangan kearah suara tersebut.'Waktu rehat ni...tak mahu pergi makan ke?'tanya Suho Sunbae yang bersama dengan 8 orang lelaki lain.
YOU ARE READING
EXO(XIUMIN)[WEREWOLF&VAMPIRE]
FantasiZhang Linghun menuruni tahta kerajaan Negara Aurora dan pergi kedunia manusia dari diburu kelompok yang dipanggil Lembaga. Kuasa yang dimilikinya membuatkan diri menjadi suatu anugerah dan sekaligus sumpahan yng harus dipertahankan. Ketika disana di...