Teď ale není čas na nějaké fňukání, musím se dostat ven. A to rychle. Nebude trvat dlouho a někdo jistě přijde zkontrolovat moji celu.
V chodbě hlídkují další dva strážní. Zřejmě odsud moc lidí neutíká, protože si znuděně povídají:
,,Ta poprava bude veliká společenská událost, setkání bohatých a mocných. Ale stejně tam jdou jen proto, aby viděli, jak lordu protektorovi odseknou hlavu."
,,Pche, nejsou o nic lepší než my, když sázíme na psí zápasy."
,,Půjdu na obhlídku do východního křídla."
,,Pro mě za mě, stejně se tu hovno děje."
Jeden z nich pomalu odchází a druhý se líně otočí k oknu. Pomalu se k němu blížím. Okno má mříže a já toho hned využiji. Když jeho hlava narazí na mříže, ztuhnu. To bylo hlasité, moc hlasité. Mé obavy se naplnily, když se rozrazily dveře a do místnosti vtrhl strážný s mečem.
,,Jak jsi se..." víc už toho neřekl, V jeho tváři se objevil čirý úděs. Možná to bylo tím, že jsem se k němu rozběhl. Reaguje přesně, jak jsem očekával: rozmáchl se mečem šikmo proti mě. V běhu se sklouznu a podrazím mu nohy. Spadl na zem a meč mu vypadl z ruky. Než stačil zjistit, co se děje, má ten můj na krku.
,,Kudy se dostanu do výslechové místnosti?" procedím skrze zuby.
,,Nee, prosím, nezabíjej mě, nee prosím"
,,KUDY DO VÝSLECHOVÉ MÍSTNOSTI?"
,, Co? Jo, ano výslech... musíš do chodby a doleva, projdi železnými dveřmi a tam to je."
Možná lže. Ne, to ne. Na to se moc bojí. Měl bych se ho zbavit, mohl by zalarmovat hlídku. Ale je to jen strážný jen plní rozkazy.
Úderem do spánku obrací oči v sloup a upadá do bezvědomí. Nechám ho ležet a vydám se cestou, kterou mi popsal.
ČTEŠ
Dishonored
FantasyCorvo Attano, lord protekor a ochránce císařovny Jessamine Caldwinové, je nespravedlivě obviněn z její vraždy a odsouzen na smrt. Podaří se mu však s pomocí rebelů uprchnout, ale čeká ho nelehký úkol. Zbavit město Dunwall, které je sužováno nebezpeč...