Sori gais, I took a long time to update, bz berhari raya sekali jalan2. Hehe. Really appreciate for those who voted n commented on my story. Wish u all have a good life.
Ps : love from Indonesia. Jd wisatawan jap. Eitsss. 😁
*******
Kuliah baru berlangsung tak sampai setengah jam, aku dah mengantuk gila babeng. Semalam marathon cerita Hindustan dgn c Reihan sampai pukul 2 pagi. Beginilah orang tak sedar diri ada kelas pagi. Pukul 8 pulak tu. Rumet aku pulak, setiap isnin kelasnya mula pukul 9, ada can la sikit tidoq lebih. Huhu.
Aku langsung tak fokus Mrs Parvati terang kat depan. Dayyum! I cannot hold it anymore. Lalu aku meletak kepala ku atas kedua lipatan tanganku. Mencari spot cantik agar tidak kelihatan dr pandangan pensyarah yg ala2 Kajol dah aku tengok.
Papp!!
"Hoi hoi, kau nak tido sampai bila ni minah? " suara yg sgt familiar menyapa telingaku. Mataku terpejam celik dan digosok beberapa kali lalu menggeliat. Mataku meliar, dewan kuliah sudah kosong. Hani berdiri megah sambil bercekak pinggang d hadapanku.
"Mana kajol?"
"Kajol tokmung Ris. Cepat la kemas. Café jom. Kelas tutorial pukul 10 kang lambat pulak kita masuk. Aku dah lapar sangat nih. " celah Popoi d belakang Hani. Dani pula sibuk dgn henfonnya.
"OK2" dgn malasnya aku mngemas buku dan alat tulisku masuk dalam beg bodyglove purple.
Kami pun jalan beriringan keluar dr dewan menuju cafe terdekat, sebelah blok B.
"Ris, tu bukan rumet kau ke? " soal Dani d sebelahku sambil menunjuk ke arah sekumpulan pelajar yg tengah galak bersembang d salah sbuah meja d café.
"Haa, mana? "Aku mengecilkan mata cuba fokus. "Yup, Reihan dgn classmate dia kot"
"Boifren dia ke yg duduk depan dia tu? " tanya Dani lagi. Adeh budak ni aku sekeh kang.
"Mana la aku nak tahu. I ni tak busy body cam u oke. Jom makan. Mengamuk c popoi ni tukar jd Hulk campak kau dekat laut, baru tau dlm cetek k idok lautan nuhaaa.. " beginilah aku membebel bila malas nak layan di tambah mengantuk berlebihan.
Waktu kami berpapasan dengan meja Reihan, sempat aku melirik melihat dia di situ. Langsung mataku bertemu dengan matanya. Dia memberi senyuman lalu ku balas juga dgn sengihan sambil mengangkat tgn kiriku tanda menyapa. Kelas dia cancel k, duk lepak kat café ni? Dah pukul 9 lebih. Malas nak fikir. Kami pun memesan makanan kami masing2.
Hari Isnin, what a long day. Kuliah 2 Kali, tutorial juga ada 2 kelas. Manakala petangnya pula, amali d makmal. Penat mek! Latihan berlambak nak disiapkan, belum lab report lagi. Maklumlah hampir setengah semester d sini. Nasib tak ikut match antara kolej, maw tak bertambah penatnya. Macam Dani dan popoi, diaorang wakil basketball perempuan. Aku yg penat tgok dorang. Tutorial asyik nak copy aje. Tapi dlm kuliah, aku join tidoq sekali. Haha!
Kali ni, let me introduce myself and my geng aka classmate d kolej ni. Dah part 5 baru nak intor hahah.
Nama penuh, Nur Arissa binti Ahmad Fitri. Putri ketiga dr 5 org bersaudara. Hobi reading, eh cam buat biodata masa sekolah rendah pulak dah. Yg penting aku seperti pelajar kolej yg biasa korang nampak di luar sana. Nothing special. Serabut kepala hotak belajar la. I don't like running but I love volleyball. Satu2 nya sukan yg aku suka, tampaq org pun terer gak, haha. Fizikal? Hmm, nak kata pendek tak, tinggi pun tak. Yang sedang2 sajalah.
Next is Dani, Daniella Robert. Kitorang ni hampir sekepala. Gilanya pun sama. Haha. Walaupun dia non muslim, tu bukan jadi penghalang kami jadi kawan. 1 malaysia right? Lols. Kitorang kenal waktu sekolah dulu, sekolah aku ada buat lawatan gi sekolah dia dan popoi. Masa tu dia yg in charge penginapan. So, situ la kitorang jalin silaturrahim. Tak sangka jadi classmates kat sini. Jodoh panjang kan. Dani berkulit cerah, berambut panjang dan di highlight warna merah. She's an ace player for basketball and a flirt. Eh? Haha. Pantang tengok abam sado.
YOU ARE READING
Dia Roommate Aku
Romance"Aku selesa macam ni" Reihan memecah keheningan. Seketika suasana bilik jadi sunyi, hanya terdengar suara orang2 dari luar juga blok sebelah dan kicauan burung2. Tiba2 siling putih bilik kami jadi sangat menarik. Aku tak berani toleh nak pandang...