Hvorfor fint tøj?

128 8 0
                                    

"Men bare for at tjekke. Er det, det vi skulle snakke om i morgen, men som sker nu?" Siger jeg, "hmm ja" siger Maria.
"Super" siger jeg.
Vi kigger hen på Thor, som ser fuldstændig forvirret ud.
----

"Du skal tidsnok finde ud af det" siger jeg, og krammer Thor.
"Jamen så må jeg jo vente" griner Thor, "ja du må" griner jeg.

Vi er nu hjemme ved Thor.
"Maria?" Spørger jeg opgivede, "ja smukke?" Spørger hun, "hvad skal jeg have på?" Siger jeg, "hmm må jeg kigge i skabet Thor?" Spørger hun.
"Øhm ja selvfølgelig" siger Thor.
"Super. Tak" siger Maria, og begynder så at lede.

"Værsgo Thor. Værsgo D/N" siger hun og række os hvert et sæt tøj.
"Øhm tak" siger Thor og løfter det ene øjenbryn.
"mange tak" siger jeg.
"Når men sig til når i er færdige" siger Maria og forsvinder ud af døren.

"Er du spændt på hvad vi skal?" Spørger jeg, "øhm ja. Hvorfor skal jeg have smoking på?" Spørger Thor, "så du Maria's tøj? Hun er fin på den, og det skal du også være" siger jeg.
"Okay okay" siger Thor og begynder at tage smokingen på.

Marias synsvinkel

Jeg vælger at gå ned til Ulla.
"Hej Ulla" siger jeg og sætter mig på en stol.
"Hej Maria" siger hun.
"Hvad er i så ude på idag?" Forsætter hun.
"Jo. Pigerne og jeg skulle faktisk snakke om det imorgen på OC, men Josefine, Emma og jeg, synes at det skulle være i aften, så både drengene og D/N fik en overraskelse. Men så smart som D/N er har hun jo allerede regnet det ud" siger jeg og griner kort.
"Så en slags middag?" Spørger Ulla, "haha ja. Glemte helt at sige hvad det var vi skulle" siger jeg.
"Men hvornår komme de så hjem igen?" Spørger Ulla, "engang i aften. Vi snupper en tur i Kongenshave bagefter" siger jeg. "Okay. Men pas nu godt på hinanden" siger hun. "Det skal vi nok. Men nu må de da snart være klar" siger jeg.

Jeg går op og banker på.
"Kom ind" siger D/N.

D/N's synsvinkel

Bank bank.
"Kom ind" siger Jeg.
Og ind kommer Maria.
"Er i færdige?" Spørger hun, "ja..... Nu er vi" siger jeg og stiller parfumen.
"Super. Så kom" griner Maria.

"Vi ses engang i aften mor" siger Thor, "ja i må hygge jer" siger Ulla og krammer Thor.
"Vi ses Ulla" siger Maria, "Hej Hej" siger Ulla.
Maria og Thor er i gangen og tager sko på.
"Vi ses senere" siger jeg og krammer Ulla.
"Ja. Morer jeg nu. Og god tur i Kongenshave" hvisker hun.
"Så du ved det?" Spørger jeg.
"Ja jeg gør" siger Ulla.
"Ved hvad?" Spørger Thor pludselig.
"Hvad vi skal" siger Maria.
"Øhm når. Snyd. Men vi ses" siger Thor.

Vi går ned mod stationen.
Thor og jeg fletter finger
Maria og jeg holder i hånden. Haha.
"Glæder du dig?" Spørger vi Thor, "på en måde ja. På en måde nej. Jeg aner ikke hvad i piger kan finde på. Eller jeg har mine ideer. Og i kan jo finde på det sygeste" siger Thor.
"Ja. Det har du ret i. Men du skal slet ikke bekymre dig så meget" griner jeg.
"Haha nej. Overhovedet ikke" griner Maria.
"Når Maria siger det på den måde, bliver jeg først bange" siger Thor.
Maria og jeg griner bare lidt af ham.

Vi er nu på stationen, og toget er lige kommet.
Vi stiger på og finder en firemandsplads.
"Vent. Munke ved det heller ikke vel?" Spørger jeg, "nej. Jeg sagde til ham, at han skulle mødes med os på hovedebanegården, i fint tøj" siger Maria.
"Jamen det passer jo perfekt. Hvor møder i andre os henne?" Spørger jeg.
"Strøgets begyndelse" siger Maria.
"Jamen okay. Det er bare tilrettelagt" griner jeg. "Ja. Emma, Josefine og jeg. Har sku været grundige. Og vi ville så gerne overraske dig. Også tænkte vi at vi kunne tage drengene med. Så vi slår to fluer med et smæk" siger Maria.
"Det må man sige" griner jeg.

Skal det være nogen af dem? Donde viven las historias. Descúbrelo ahora