Aangenomen of toch niet ?

153 2 3
                                    

*02 juni, 13:00 uur*

p.o.v. Lieke

Over een kwartier wordt ik gebeld of ik de dansopleiding mag doen. Een week geleden deed ik samen met Sharona auditie voor de opleiding. De school zit wel in Hoofddorp, maar als we te horen krijgen dat we zijn aangenomen dan hebben we het ervoor over. Dan gaat mijn mobiel af.

*Telefoongesprek tussen Lieke (me) en schoolhoofd Mark (Mark) *

Me : Met Lieke de Groot

Mark : Met Mark de Jong, schoolhoofd van Dance Company Hoofddorp

Me : Hallo

Mark : Ik heb goed nieuws voor je, je bent aangenomen op de opleiding.

Me : Echt? Super leuk

Mark : Je wordt vanavond om 19:00 uur hier verwacht. Dan gaan we de mentorindeling bespreken en nog wat verdere informatie. Zou je dat kunnen redden?

Me : Okeey, ja ik denk het wel. Moeten we zelf voor eten zorgen?

Mark : Voor vanavond bedoel je?

Me : Ja?

Mark : Nee, we eten hier gezamenlijk. Zoals we dat steeds doen als je een lange dag maakt. Het laatste lesuur is uiterlijk 22:00 uur afgelopen.

Me : Okeey, dan zorg ik dat ik er straks ben.

Mark : Top, tot straks

*Einde*

"OMG, pap, mam, ik ben aangenomen op de dansopleiding", zeg ik blij. "Gefeliciteerd lieverd", zeggen ze beide tegelijk. "Ik moet er alleen wel vanavond om 19:00 uur zijn, vanwege mentorindeling enzo... en ik eet daar", zeg ik erna. "Is goed, meis", zegt me moeder. Ik ben zo benieuwd of Sharona ook aangenomen is.

*14:00 uur*

p.o.v. Sharona

Nog een klein kwartiertje wachten en dan krijg ik te horen of ik aangenomen ben op de dansopleiding. Het is altijd al mijn grootste droom geweest. Het zal in het begin zwaar worden, 6 dagen per week en dan zondags vrij, maar ik heb het er voor over. Als het 14:15 uur is gaat mijn mobiel af.

*Telefoongesprek tussen Sharona (me) en schoolhoofd Mark (Mark) *

Me : Met Sharona van Dijk

Mark : Met Mark de Jong, schoolhoofd van Dance Company Hoofddorp

Me : Hallo

Mark : Ik heb slecht nieuws voor je.

Me : Oh, wat dan?

Mark : Je gaat het vanaf komend schooljaar erg druk krijgen 6 dagen per week naar school

Me : Meent u dit echt?

Mark : Ja, je bent aangenomen op de opleiding.

Me : Yes! ☺️ Ik ben zo blij.

Mark : Dat is begrijpelijk. Als mentor krijg je Roy Julen. Je kent hem vast wel?

Me : Ja, die ken ik zeker en super leuk.

Mark : Je wordt vanavond om 19:00 uur hier verwacht. Ga je dat redden? Eten doen we hier.

Me : Dat ga ik wel redden. Dan zie ik u vanavond.

Mark : Helemaal top, tot straks

*Einde*

"Yes, eindelijk komt mijn droom uit, ik ben aangenomen op de dansopleiding", zeg ik blij. "Yeah gefeliciteerd meis", zegt mijn vader. "Ik wist wel dat je het kon, Topper", zegt mijn moeder. "Ik moet er vanavond om 19:00 uur zijn, dus ik ga mijn spullen bij elkaar zoeken", zeg ik.

From fan to girlfriend ❤️ #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu