Dansles met Shaker

119 5 2
                                    

In dit hoofdstuk staat een persoonlijk stukje, over een stoornis dat ik zelf ook écht heb. Als jullie vragen erover hebben mogen jullie die gerust via een privé naar mij sturen.

En reageren op het hele hoofdstuk mag uiteraard ook gewoon.

----------------------------------------------------------

p.o.v. Sharona

We zijn een maand verder en vanaf vandaag komt ook Shaker bij ons 8 uur per week dansles geven, op dinsdag en donderdag ochtend en avond. In de ochtend hebben we 2 uur les met onze eigen mentor klas en in de avond 2 uur les met de gehele klas. Elke maand wijzigt ons rooster. De eerste maand waren we de hele week uiterlijk 16:30 uur uit om er even in te komen, maar nu hebben we op dinsdag en donderdag twee lange dagen tot 21:00 uur. Maar daar tegenover staat wel dat we op zaterdag tot 15:00 uur naar school hoeven en we dan 1,5 dag rust hebben. Tijdens de lessen op school krijgen we genoeg tijd om ons huiswerk te maken en 2 uur per week hebben we daar ook de tijd voor op ons rooster.

*08:00 uur*

We gaan één voor één het lokaal in en stellen ons gelijk voor. "Hallo, ik ben Laura" "Hoi, ik ben Fenna" "Hallo, ik ben Tess" "Hoi, ik ben Lieke" "Heey, ik ben Sharona", zeggen we allemaal en geven Shaker een hand. "Hallo meiden, zoals jullie weten, ik ben Shaker, ik ga jullie gedurende deze opleiding les geven, zegt hij. Vandaag beginnen we met de dans op *Love Yourself* van Justin Bieber", zegt hij erachter aan.

Na een snelle warming up gaan we beginnen, met het eerste couplet. Shaker legt het eerst rustig uit en daarna doen we het stukje op muziek. Het is heel gek maar Tess en ik pakken het snel op vergeleken met de andere 3 meiden. Shaker ziet het ook en wilt graag dat we dit stukje met z'n tweeën op muziek doen. We gaan klaar staan en wanneer de muziek start doen we ons ding en gaan we helemaal op in de muziek.

Als de les na 2 uur afgelopen is hebben we een uur pauze en dan theorie lessen. Eigenlijk zijn Tess en ik niet heel erg moe en dat merk ik aan Lieke, Fenna en Laura wel. Ik vind dat erg raar aangezien Tess en ik meer hebben gedaan. Als je het nu al niet bij kan houden waarom kies je dan voor deze opleiding. Je weet dat het vanaf het begin al zwaar gaat worden. Ik hoor ze ook zeggen dat ze erg moe zijn.

Om 18:00 uur komt de hele klas samen om te gaan eten. We praten wat samen en het is erg gezellig. Het blijft vreemd om als enigste klas op school te zijn.

Om 19:00 uur hebben we nog 2 uur dansles van Shaker, maar nu met de gehele klas en oefenen we het stuk dat we vandaag eerder geleerd hebben samen. "Sharona, wil jij na de les nog even blijven?", vraagt Shaker. "Ja, is goed", antwoord ik terug. Ik ben benieuwd waarvoor dat is. Eerst nog een uur met de klas dansen. We gaan ook nog een spel doen. Shaker heeft 4 twister matten weten te regelen en we staan nu per 4 op een mat. De laatste 4 overgebleven stonden uiteindelijk op 1 mat de finale te spelen. En ja hoor wie wint er weer, juist ik dus.

Wanneer iedereen weg is ben ik nog de enigste in het danslokaal samen met Shaker. De laatste tijd ga ik niet meer met Lieke samen naar huis, onze vriendschap is niet meer zo heel hecht. Ze gaat nu veel meer om met Laura en Fenna. En ik zelf met Tess. Toen ik dat door kreeg dacht ik ook van; Flikker maar op, als je zo gaat doen dan hoeft het ook van mij niet meer, ik red mijn opleiding straks wel en als hun zo doorgaan dan redden ze het in december niet eens. Volgens mij hoorde ik haar ook tegen de andere meiden zeggen dat haar ouders wilden verhuizen, zodat haar ouders dichterbij hun werk wonen in Oldenzaal. Ik dacht echt dat we vriendinnen waren, maar blijkbaar dus niet meer.

"Sharona, de reden waarom ik jou even wilde spreken is; punt 1 ik zag vanochtend dat je het niet echt leuk vond met die andere 3 meiden, alleen nog met Tess, klopt dat?", vraagt Shaker als we in het lokaal op het bankje gaan zitten. "Ja, dat klopt wel, Lieke en ik waren eerst heel erg close en beste vriendinnen, we zaten beide op dezelfde dansschool en deelden alles samen, maar sinds februari is dat steeds meer gaan afzakken en sinds dat school 2 weken begon is ze steeds meer met Fenna en Laura en zit ik er niet echt meer bij. Alleen Tess weet hoe ik me op dit moment voel", vertel ik. "Dat merk ik aan je, maar ondanks dat vind ik wel dat jij en Tess heel erg goed dansen, ten opzichte van Fenna, Laura en Lieke, want die vond ik vanochtend en ook vanavond niet zo best. Ik denk dat hun het in december nog zwaar krijgen. Punt 2 is iedereen krijgt vanaf deze week een choreografie aangewezen in de stijl HipHop van mij. Daar krijgt iedereen dan ook per week 1 uur tijd voor om voor zichzelf te oefenen er zal een lijst komen te hangen wie wanneer de zaal kan gebruiken." "Okeey" "En jij bent de eerste die ik een nummer en choreografie ga aanleren, ik hoop dat je nog even tijd hebt? "Jawel" "Mooi, elke dinsdag om 22:00 uur sluit de school pas en ik weet niet of jij het prettig vind om op dit tijdstip van 21:00 – 22:00 uur nog een les te krijgen van mij of dat je zelf gaat oefenen, de rest wordt allemaal over de dagen tot 21:00 uur verdeeld, alleen om voor jou de rust te houden kan en mag je als je wilt op dit tijdstip oefenen" "Ja is goed, rust kan ik inderdaad wel gebruiken, je ziet het niet aan mij maar ik heb TOS. Dat is een TaalOntwikkelingsStoornis en dat wil zeggen dat ik soms moeilijk uit mijn woorden kan komen en ik niet tegen hele erge drukte kan." "Het is goed dat je mij dit verteld en als ik jou was zal ik dit ook even met Roy bespreken" "Zal ik zeker doen" "Laten we nu dan maar beginnen we hebben nog 40 minuten. Het nummer wat ik voor jou heb uitgekozen is DOOR ROOD van B-BRAVE" "Okeey leuk" "Als jij je met dit nummer kan bewijzen in december dan heb ik misschien wel een leuke verrassing voor je" "Ik ben benieuwd. Laten we dan maar beginnen."

From fan to girlfriend ❤️ #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu