p.o.v. Sharona
*Zaterdag 10 december ~ 09:30 uur*
Kaj ging gister weer naar zijn eigen huis terug. Ik sta vroeg op, dat moest van mijn vader. Waarom weet ik ook niet. Ik kleed me snel om en loop met mijn tablet en mobiel naar beneden. Met z'n drieën gaan we ontbijten. Daarna ga ik op de bank zitten en doe een spelletje op mijn tablet.
*11:00 uur*
De bel gaat en mijn vader doet de deur open. Ik hoor hem praten met iemand. Wanneer hij terug komt zie ik Julian naast hem staan.
p.o.v. Julian
Vandaag ga ik langs bij mijn vader. Hij zei dat hij in Beverwijk woont. Ook nog eens dichtbij mij. Wanneer ik voor zijn deur sta, doet hij open. We zeggen elkaar gedag en praten kort samen over hoe het met ons gaat. Dan lopen we door naar de woonkamer. Ik zie Sharona op de bank zitten. "Heey Julian, wat doe jij hier?", vraag ze. "Ik kom praten met mijn vader?", zeg ik. "Is mijn vader ook jou vader?", vraagt ze weer. "Uhm ja, zo te zien wel. Hij had het erover dat hij een dochter van 21 jaar heeft, maar ik wist niet dat jij dat zou zijn. Nu snap ik dus ook waarom wij dezelfde achternaam hebben", zeg ik tegen haar. Dan komt er iemand uit de keuken gelopen. "Hallo, ik ben Mandy de moeder van Sharona en echtgenoot van Peter", stelt ze zich voor. "Ik ben Julian, de zoon van Peter", stel ik mezelf voor. "Pap, waarom heb je dit nooit tegen mij gezegd?", vraagt Sharona. "Ga allemaal even zitten, dan zal ik het hele verhaal uitleggen", zegt mijn vader. Ik ga naast Sharona op de bank zitten, Mandy gaat naast mijn vader zitten en dan begint mijn vader met het verhaal.
"26 jaar geleden (1990) had ik een relatie met jouw moeder Julian, het waren 3 jaren die niet altijd erg leuk waren. 18 oktober 1993 ben jij geboren, 3 maanden later ging het mis. Jouw moeder wilde alles voor zichzelf en alles zelf doen. Ik besloot toen om bij haar weg te gaan. Ik heb je toen 12 jaar niet mogen zien van je moeder en ik werd ook niet op de hoogte gebracht. In april datzelfde jaar leerde ik al snel Mandy kennen, ze was vanaf het begin erg lief en bezorgd om mij. We spraken veel met elkaar af en sinds september dat jaar gingen we al samen wonen. En een jaar nadat de relatie met je moeder over was en ik toen al 9 maanden met Mandy was, was Mandy zwanger van Sharona. Op 22 oktober 1995 werd ze geboren. En was mijn leven heel anders als daarvoor, op dat moment voelde ik mezelf zo fijn met een nieuw gezinnetje, maar tegelijk voelde ik me ook weer niet fijn, omdat ik jou maar 3x per jaar 3 tot 6 uurtjes mocht zien. Het was steeds veel te kort. Ik hoop echt nu je op deze leeftijd bent, je nu zelf beslist of je mij wilt zien en hoe lang. En sorry Sharona dat ik jou dit nooit verteld heb, dat je nog een half broer hebt", verteld mijn vader serieus, maar ook met een traan. Ik zie echt aan hem dat hij het er moeilijk mee heeft. "Papa, na dit alles begrijp ik het, het was moeilijk voor je om dit te vertellen", zegt Sharona en loopt naar onze vader om hem een knuffel te geven en ik doe hetzelfde.
"Maar als ik dus zo het verhaal hoor, zijn jullie dan nog niet getrouwd?", vraag ik. "Nee, dat nog niet. We zijn wel al 6 jaar verloofd", zegt mijn vader. "Hoe gaat het nu verder thuis, Julian?", vraagt mijn vader daarna. "Nou mama is nu al aan het verhuizen naar haar nieuwe vriend in Winterswijk en ik neem hier het huis van haar over met alle meubels en inhoud van alle kastjes, want ik heb echt geen zin om mee te gaan", zeg ik. "Julian, weet dat je hier altijd welkom bent en altijd langs mag komen wanneer je dat wilt", zegt Mandy. "Dankjewel, mag ik sowieso eerst nog even hier komen wonen een tijdje? En dat ik dan straks in mijn eigen huis me kan terug trekken en gewoon losjes opnieuw kan beginnen", vraag ik. "Tuurlijk mag dat, we hebben op zolder naast de kamer van Sharona nog een logeerkamer, wat dan tijdelijk jou kamer wordt en dan delen jullie samen de badkamer op zolder", zegt Mandy. "Waar woonde je dan samen met je moeder en straks alleen?", vraagt Sharona. "Hier in een eengezinswoning op de Herman Heijermanslaan 66, niet ver hier vandaan", antwoord ik.
JE LEEST
From fan to girlfriend ❤️ #2
FanfictionIk zal me even voorstellen; Ik ben Sharona van Dijk en ben 20 jaar. Ik houd erg veel van dansen en ga na de zomervakantie een dansopleiding volgen. Ik ben fan van 1 Boyband genaamd B-Brave. Mijn favoriet is Kaj. Bij bijna elk optreden ben ik er bi...