Proloog

49 4 1
                                    

_____________________________________
Shelley

Het is 7 maanden sinds Sam naar Azkaban is gestuurd. 7 maanden sinds ik de woorden sprak. Er is nog niks met Harry gebeurt en mijn rare gedachten zijn ook opeens weg. Misschien was het ook wel gewoon een rare dacht droom. Misschien betekende het niks. Harry is deze zomer gewoon nog bij zijn oom en tante, en er is niks met hem gebeurt. Ik vraag me af hoe het met hem gaat. Ze behandelen hem zo slecht.
Deze zomer ben ik bij Hermione gebleven. Ze kwam erachter dat ik in een boom leef, en sinds dien doet ze er alles aan om mij daar niet te hoeven laten slapen. Ze heeft de boom zelfs een keer in brand proberen te zetten, maar dat kan gelukkig niet, omdat ik er een spreuk op heb gezet. Hermione en ik zijn ook samen een week bij Luna Lovegood gebleven. Een gezellig en grappig meisje. Mensen vinden haar raar, maar ik vind haar juist creatief, en ze word tenminste niet boos om onnozelle dingen. Haar vader is een beetje chaotisch, maar verder is hij net zo aardig als Luna zelf. Het huis is wel een beetje rommelig, maar dat ben ik wel gewend. Ik heb Esmee heel eventjes gezien, maar ze ging snel al weer weg. Mijn boeken en andere spullen heb ik al gehaald met Hermione. Haar ouders zijn erg aardig en ik voelde me erg op mijn gemak.

Ik geef mijn ticket aan de conducteur en ga in een coupé zitten. Ik zit bij het raam en kijk eruit, wachtend op mijn aankomst aan Hogwarts. Mijn derde jaar begint binnen een paar uur.

_____________________________________

Sam

Zeven maanden geleden is het. Zeven maanden zit ik hier al. Elke dag is hetzelfde. Niemand mag op bezoek komen, eten en drinken wordt gebracht door dementors. Mijn vooruitzicht is somber. Als ik hier überhaupt ooit uitkom, kan ik niet doorgaan met hoe het was. Na een ontsnappingspoging ben ik net op het nippertje ontsnapt aan de kus. Als je die krijgt, wordt je ziel eruit gezogen. Al geloof ik dat je niet eens de kus nodig hebt om je zo te voelen.

Over een paar uur begint het nieuwe schooljaar. Ik vraag me af hoe het met iedereen is. Of ze nog leven. Ik baal enorm. Ik heb mijn leven opgeofferd voor Draco en nu heb ik hem al zeven maanden niet gezien of gesproken. Zou hij niet meer met me willen omdat ik hier zit en een ander hebben? Terwijl ik zit te piekeren komen de dementors weer langs met het eten en drinken. Hongerig grijp ik ernaar waardoor ik te dicht in de buurt kom. Dat gebeurt ook elke keer. Het eten is te weinig om van te kunnen leven. Ik kan haast mijn botten tellen! Elke keer dat het gebeurd, krijg ik het gevoel dat er weer wat geluk uit me word weggezogen. Hoop heb ik ook verloren. Het is wachten tot de dood me bevrijd van deze cel. Of tot de tijd om is, nog 4 jaar en 3 maanden. Als ik dat red...

_____________________________________

Esmee

Het is zeven maanden geleden sinds Sam naar Azkaban is verscheept. In de tussentijd is er een heleboel gebeurd.
Het ministerie zit niet meer achter me aan, ze hebben Tom en Tristan gestraft voor het geven van valse informatie. (Ze zijn geschorst. Bijna waren ze van school gestuurd maar jammer genoeg hebben hun ouders daar een stokje voorgestoken.)
Ik heb mijn vakantie grotendeels bij de Weasleys doorgebracht, en ik ben vrienden geworden met Ron, en Hermione. In de laatste week gingen we naar de Leaky Cauldron. Daar was Harry ook.
In de tijd dat we daar waren zijn ik en Fred twee keer naar the Knockturn Alley geweest. Ik vind het een beetje een gure buurt. Ik ben mijn ouders tegengekomen, maar ik verstopte me snel achter een prullenbak zodat ze me niet zagen. Daarna ging ik samen met Fred naar de bezemwinkel omdat ik in het afdelingsteam wil.
Ik heb een Nimbus 2001 gekregen, net als de rest van de Slytherin ploeg.
Ook ben ik mijn moeders beste vriendin tegengekomen, bij wie ik het eerste deel van de vakantie verbleef. Sinds iedereen denkt dat ik dood ben woon ik eigenlijk bij haar thuis.
Haar man is een paar jaar geleden overleden maar ze heeft wel kinderen; Thomas en Emily. Thomas zit in zijn laatste jaar op Hogwarts. Hij heeft donker haar en bruine ogen.
Emily gaat dit jaar voor het eerst. Ze is klein, heeft net als haar broer zwart haar en bruine ogen, maar zij heeft een wipneus en sproetjes.
Toen ik eindelijk aankwam op platform 9 3/4 vertrok de trein al bijna. Dus ik stapte haastig de trein in, nam afscheid van Hermione, Harry en Ron en stapte in een coupé. Ik plofte tegenover mijn broer neer en zuchtte.

Our Hogwarts Adventure - Nieuwe vriend, Nieuwe vijand.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu