Part 35

3.4K 161 9
                                    

°Lia°

„Pokiaľ ide o rozvrstvenie spoločnosti, Francúzsko sa v osemnástom storočí stále delilo na tri vrstvy, z toho dve boli privilegované a jedna neprivilegovaná. Vie mi niekto povedať, ktorá z týchto vrstiev bola najpočetnejšia a aké boli rozdiely medzi privilegovanými a neprivilegovanými obyvateľmi štátu?" vykladala nám slečna Gristanová, veľmi nudná učiteľka dejepisu. Človek by čakal, že keď o dejinách toľko vie, tak to bude vedieť aj nejako prezentovať a zaujímavo prerozprávať. No, ak ste mali rovnaké očakávania ako ja, očakávali ste zle. Ešteže mi dejepis celkom ide.

„Slečna Simonsová? Vy by ste nám to hádam mohli povedať." Nadvihla dokonale upravené obočie a namierila pohľad spod hranatých okuliarov priamo na mňa. S povzdychom som zodvihla hlavu od svojej kresby a zadívala sa jej smerom.

„Najpočetnejšia vrstva obyvateľov bola neprivilegovaná, bolo ich takmer deväťdesiatosem percent. Títo obyvatelia museli štátu platiť dane, nemali žiadnu politickú moc a mali značne obmedzené možnosti podnikania, zatiaľ čo privilegované vrstvy, ktorými boli duchovenstvo a šľachta, politickú moc mali, dane platiť nemuseli a mohli slobodne podnikať." Zakončila som svoj prejav a víťazoslávne sa usmiala. Učiteľka sa zamračila, no prikývla a pokračovala vo výklade.

„Ako to, že zakaždým vieš správnu odpoveď, aj keď ju absolútne nepočúvaš?" šepol mojim smerom Louis.

„Jedným uchom dovnútra, druhým von. Avšak nestihne to tým druhým vyliezť, než sa opýta." Pokrčila som ramenami, potichu sa zachechtala a spokojne pokračovala v kreslení.

***

Verte mi či nie, no sedieť v preplnenej miestnosti plnej uvrešťaných ľudí, čo majú tendenciu ohadzovať sa rôznymi druhmi jedla, je snáď to najhoršie, čo som kedy zažila. Sedela som naproti Louisovi, napravo odo mňa sedela Jennifer a naľavo Christian, chlapec, ktorý sa – aj keď to popieral – Louisovi páčil. Vlastne sa páčil aj Louis jemu, a možno spolu aj niečo mali, fakt netuším, ani jeden o tom nikdy nerozprával, no jedno môžem prezradiť. Nikdy v živote som nevidela viac roztomilý pár, ako ich dvoch. Fakt nie.

„Nick ťa sleduje." Zamrmlala mojim smerom Jennifer.

„Čože?" odtrhla som pohľad od Christianovej ruky, schovanej pod stolom, až priveľmi kopírujúc smer tej Louisovej.

„Že ťa sleduje Nicholas." Kývla hlavou smerom k stolu neďaleko od nás. Otočila som sa a stretla sa s pohľadom Nicka Marvina. Jeho sivé oči za do mňa zabodli tak, že som sa nedokázala pohnúť. Mal neskutočne prenikavý pohľad, to mu treba nechať. Toho chlapca som vlastne skoro vôbec nepoznala, vedela som iba, že je veľmi populárny a tiež, že je miláčikom všetkých dievčat na škole. Teda, skoro všetkých.

„Hej. Haló, svet volá Lily!" zamával mi Christian vidličkou pred tvárou.

„Prepáč, vravel si niečo?" odtrhla som oči od Nicka a zamerala sa späť na mojich spoločníkov.

„Louis sa pýtal, či by sme dnes nezašli na hody." Objasnila Jenn.

„ Na kolotoče, bude sa tancovať... a tak. Mohli by sme vziať ešte viac ľudí, a šli by sme ako veľká partia." Navrhol Louis.

„No ja som za, ale koho by sme ešte vzali?" nadvihla som obočie a uprela zrak na Louisa.

„No, ty by si mohla vziať toho svojho... Patricka?" začal Christian.

„Áno, toho by som veľmi rád spoznal, mimochodom." Pridal sa aj Louis a Jennifer horlivo prikyvovala.

„A ja vezmem Bena, toho si určite obľúbite." Povedala Jenn a usmiala sa.

„A Christian si určite privedie Noaha, toho ťahá všade." Prekrútil očami Louis. Mierne som sa usmiala, v očiach sa mu blysla žiarlivosť.

„Noah je náhodou úplne super." Obhajoval sa Christian.

„Áno, my vieme, toto riešiť už znova nemienim." Zapojila sa do ich začínajúcej konfrontácie Jennifer.

„Fajn, takže už vieme kto všetko pôjde, kde sa stretneme a kedy?" Oprel si hlavu o dlaň Chris a zadíval sa na nás.

„No, ja môžem tak najskôr okolo tretej... pri kolotočoch?" navrhla Jenn a obzrela sa po nás, či všetci súhlasíme. Všetci sme iba kývli na súhlas a potom už sa rozutekali každý k sebe domov.

***

„Som doma!" skríkla som smerom do obývačky, vyzúvajúc si topánky.

„Ja tiež!" ozval sa so smiechom Patrick z kuchyne. Usmiala som sa a potichu vbehla za ním. Z jeho mobilu sa ozýval hlas Michaela Jacksona po celej kuchyni, zatiaľ čo Patrick stál pri linke, v jednej ruke nôž a sekal lístky bazalky.

„Hmm, čo to tu vonia?" priskackala som k nemu a obmotala mu ruky okolo pása.

„Losos na masle." Žmurkol Patrick, naklonil sa ku mne a pobozkal ma. Potiahla som ho za spodnú peru a pomaly sa odtiahla.

„Čím som si to vyslúžila taký dobrý obed?" neveriacky som pokrútila hlavou a pozorne sledovala šikovnú prácu jeho rúk, svaly na predlaktí, napínajúce sa pri každom pohybe nožom.

„Zatiaľ ničím. No nejako si to dnes ešte určite odpracuješ." Šibalsky sa usmial, naklonil sa pre letmú pusu a potom už posypával bazalkou zemiaky, pripravené na dvoch tanieroch.

„Pomôžem ti nejako?" naklonila som hlavu nabok.

„Nie, nemusíš, už to skoro mám." Usmial sa a prebehol ku sporáku, z ktorého vzal panvicu s dvoma perfektne opečenými plátmi mäsa. Oba preložil z panvice na taniere a položil ju späť na sporák, aby vychladla. Trochu bazalky umiestnil aj na mäso a potom už taniere iba odniesol na stôl. Utekala som za ním a spolu sme sa najedli.

„Bolo to naozaj skvelé." Vydýchla som, keď som prehltla posledné sústo. „Kto ťa vlastne učil variť?" zodvihla som obočie a vzala oba taniere, za účelom ich umyť.

„Mama. Vždy po škole, keď som si spravil všetky úlohy, som sedel na linke a sledoval ju, ako robí večeru. Bavilo ma to omnoho viac, ako hrať sa, či chodiť von." Pokrčil ramenami a keď som začala umývať taniere, vzal si suchú utierku, utieral ich a následne odkladal. „Väčšinu vecí som od nej pochytil, no niektoré ma učila neskôr, keď som bol o niečo starší."

„A naučíš variť niekedy ty mňa?" prešla som k nemu a obtočila mu ruky okolo krku.

„Kedykoľvek." Zašepkal mi do pier a na malú chvíľu ich spojil s tými svojimi. Usmiala som sa a naklonila hlavu na stranu.

„Čo?" zodvihol jedno obočie a zadíval sa mi do očí.

„Ja len, že ťa ľúbim." Usmiala som sa.

„Veď aj ja teba." Odpovedal so smiechom a znova naše pery spojil.

___________________________________________

Hi guyz! <3 Omgomgomg, mám záchvaty, #13!!!!!! 3 Ja Vás tak neskutočne milujem <3 

No, teraz k veci, mám pre Vás dve správy, dobrú a zlú. Zlá je, že odchádzam na desať dni do Chorvátska, takže pravdepodobne nebudem mať čas písať a teda ani pridávať. Dobrá správa však je, že odchádzame o štvrtej ráno, takže sa mi neoplatí ísť spať, tým pádom mám štyri hodiny na písanie a potom ďalších osem, cestou v aute, takže ak poriadne zapojím moje odumreté mozgové bunky, mohla, by som napísať aspoň dve-tri časti, takže by som ich už iba upravila a pridala, na čo si v niektorý večer určite čas nájdem:) a to je asi všetko k dnešnej poznámke, I <3 you -> the ( and <-

Hope U Like It

Loads Of Love

- Nell

&quot;Shit&quot; and &quot;Perfect&quot; LifeWhere stories live. Discover now