6.Bölüm

1.7K 64 68
                                    

Sabah kalktığımda çok heycanlıydım. Tuğba uyanmış mıydı acaba ,arkama döndüm Tuğba yatağında yoktu. Bende kalktım . Elimi yüzümü yıkadım  üstümü değiştirdim . Saate baktım daha dersin başlamasına yarım saat vardı ve  bu sabah kalktığımda Tuğba ortalıkta yoktu. Yemekhaneye gittim ,yemekhanede yoktu Derya'ya Tuğbayı görüp görmediğini sordum. Deryada:

-Sabah bilgisiyar laboratuvara girdiğini gördüm ,oraya bir bak belki hal ordadır.

-Saol,Derya

Koşar adımlarla bilgisayar laboratuvarına gittim Tuğba orada da yoktu. Nerdeydi Bu kız sabah sabah nereye giderdi insan kahvaltı da  yapmamıştı büyük ihtimal diye düşündüm .Bundan dolayı yemekhaneye geri dönüp sandiviç aldım . Tuğbayla yeriz iye çantama koydum . Dersin başlamasına bir iki dakika kala sınıfa geldim . Tuğba  sınıftayıdı. Hemen yerime geçtim. Tuğbala sıra arkadaşıyıdık. Defterin arkasından bir parça kağıt kopardım ve üzerine 'Sabah kalktığımda yoktun ,yemekhanede de değildin. Derya Seni bilgisayar laboratuvara girerken görmüş oraya da gittim orada da yoktun seni çok merak etim açıkçası kahvaltı da yapmadığını düşündüm .' Tuğba kağıdın üzerindeki yazan yazıyı okurken sıranın altından sandivici uzattım  sonra Tuğba sandivici aldı , oda bir şeyler yazdı ve bana uzattı. 'Dün akşam günlükte yazanlar hakkında düşündüm. O günlüğün sahibinin kaldı zaman ki okullun proje ve krokisine birkaç fotoğrafa ulaştım . Neler buldum bir bilsen öğleden sonra konuşuruz.'

Okumayı tam bitirmiştim ki Pelin öğretmen geldi. Tuğba ne bulmuştu acaba  birkaç fotoğraf ve kroki kağıtlarının bize nasıl bir faydası olacaktı düşünmeden edemiyordum.

Öğleden sonraki iki derside bittirdikten sonra Tuğbayla arka bahçeye gittik. Tuğba bulduklarını gösterdi. Ben de merak içerisinde onu dinlemeye başladım. 

-Bu sabah kalkar kalkmaz bilgisayar laboratuvarına gittim. Orada okul hakkında bilgi  edindim. Bir kaç bilgiye ulaştım . Bak günlükte yazarın odası yatakhane koridorunun sonundaki baştan saydığında 21. odaya dek geliyordu değil mi? Bu eski okullun yapı planı krokisi baktığımızda yatakhanenin koridorun sonundaki oda burası yani yazarın odası. Buda bizim okullun krokisi okul 2004 yılında tamirat olduğundan okul bir senelik kapatılmış okulun yılığın da 2004 senesi mezunları ondan yok.  Tamiratta ise sadece okulda daha çok öğrenci okuya bilsin diye yatakhane  genişletilmiş ve okulun dış yapısı düzeltilmiş.Bundan dolayı biz koridorun sonundaki odayı değil baştan saydığımızda 21. olan odayı bulacağız ki  bu oda bizim odamıza dek geliyor.

Duyduklarıma inanamıyordum bunların hepsi tesadüf olamazdı yazarla aynı odayı paylaştık . Tuğbaya ,''Bunun anlamını biliyorsun değil mi?'' ,diye sordum.                                                              İkimizde aynı anda 'Gizli geçit bizim oda da' dedik.

Bunlara inanmak çok güç geliyordu. Tuğba :

-Sena ben sabah günlüğe baktım en son hangi tarihte yazılmış diye . En son 5 Mayıs Salı 1992 yani yazarın mezuniyetine yaklaşık bir ay var. Bunu da araştırdım 5 Mayıs Salı okulda bir gezi düzenleniyor ve bu gezi sonucu öğrencilerin yarısından çoğuda kayıp oluyor. Bu isimler arasında  Evren Yılmazda var . Bu kişi sanırım yazarın günlüğünde geçen Evren  olabilir . Bu Evren Yılmazı da araştırdım ama  o kişi hakkında çok bir bilgi yok ne yazık ki.

Tuğba'nın dedikleri mantıklı ve olabilecek durumlardı. Benim aklıma gelmemişti.Biz Tuğba ile bu sır neyse onu çöze bilirdik. Sonra aklıma bu kapıp olan öğrencilerin eşyalarının nereye  koyarlardı diye düşünmeye başladım .Tuğbaya da söyledim . Aklıma geçen sene  okulda saklambaç oynarken  Zuhal hanımın   buraya girmeyin burada eski öğrencilerin eşyaları var dediği aklıma geldi.Tuğbaya söyledim .

Tuğba ile birlikte eski öğrencilerin eşyalarının bulunduğu yere gittik . Gizlice içeri girdik  çok tuhaftı kapı kilitli değildi . İçeride bir sürü eski eşya vardı.Tam  olarak ne aradığımızı bilmiyorduk ama etrafa bakınıyorduk belki yazara ait bir eşya  bulabilmek umuduyla etrafta gezinmeye başladım. Tuğba :

-Bu eşyaların arasından yazara ait bir eşya nasıl bulacağız nereden anlayacağız ona ait olduğunu.

-Bilmiyorum Tuğba bir şekilde anlarız  herhalde .

Etrafta gezinip bakınmaya devam ediyorduk . Defterlerin içine bakıyordum ki elime bir tane fotoğraf geçti .Arkasında da 'Sevgili arkadaşım Evren'e yazıyordu.'

 Fotoğrafta ki kız vardı. Bu kızlardan biri Evren olmalıydı. Bu kızla ilgili içimde büyük şüpheler vardı. Bu kız bence kazan dairesindeki kişiydi. Bu kızda işin içindey gibi görünüyordu. Bu yanıma almalıyım diye düşündüğümden fotoğrafı cebime koydum. Bu sırada Tuğba seslendi. Tuğba'nın yanına gittim Tuğba'nın yanına gittiğimde Tuğba bana bir tane müzik kutusu gösterdi. Müzik kutusunun üzerinde 'Doğum Günün Kutlu Olsun Selin İyiki Doğdun' yazıyordu. Bu günlükte yazan müzik kutusu muydu içimdeki güzel bir his vardı . Çok mutluydum ve çok heyecanlıydım duyguların hepsini aynan da yaşıyordum dışardan bir ses geldi yakalanacağız diye çok korkuyordum. Müzik kutusunu yanımıza alarak hemen oradan ayrıldık. 5 çayından sonra odamıza gittik. Müzik kutusunu Tuğba çantasından çıkardı. Tuğba müzik kutusunu incelemeye başladı Tuğba müzik kutusunu incelerken bende cebimdeki fotoğrafı çıkardım. Fotoğrafı şöyle bir kere daha gözden geçirdim ve Tuğbaya uzattım.

-Tuğba şu fotoğrafa bakar mısın?

Tuğba elimden fotoğrafı alıp ,fotoğrafa baktı arkasındaki nota baktı .

-Sena bu fotoğrafı nereden buldun ?

-Bugün eşyalara bakmaya gittiğimizde oradaki mor kapaklı bir defterin içinden düştü. Bende arkasında Evren yazdığını görünce aldım bu fotoğraftaki kızlar bence yazar ve Evren denen kız diye düşündüm.

Tuğba dolaba doğru yöneldi .Çekmecedeki eşyaları çıkardı,eline bir çanta aldı çantanın içinden de diz üstü bilgisayar çıkardı.

-Tuğba okulla leptop getirmek yasak bilmiyor musun ?

-Sessiz ol. Şu Evren denen kızı araştıracağım .

Tuğba fişi pirize taktı internetten araştırıyordu ki birden elektirikler kesildi. Çok esrarengiz bir durumdu okulda hiç elektirik kesilmezdi . Jeneratörler çalışır diye düşündük ama elektirikler hala gelmiyordu ve koridordan sesler gelmeye başladı.



Sır PeşindeyizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin