One step.

1.1K 15 2
                                    

Dit is mijn eerste verhaal op wattpad. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden (: ik schrijf in stukjes. Enjoy ;D 

________________________________________________________________________

Hoofdstuk 1.

De wind woei door de bomen en de zon liet zijn laatste stralen op de wereld rusten. Eekhoorns waren hevig in de weer om de laatste nootjes te verzamelen. Ik keek gefascineerd toe; hoe de wereld zich voorbereidde op de winter. 

Ik hing met mijn hoofd achterover om de laatste zonnenstralen van vandaag op te vangen. De zon streelde mijn gezicht; het was een warme gloed. De zon ging onder en kuste me gedag. 

Het was donker. Verderop liet een oud echtpaar hun hond uit. Het was een koude avond voor de tijd van het jaar. Ik zat inelkaar gedoken op het bankje in het park. Ik keek op mijn horloge en besloot te vertrekken. 

De straten glommen in de lichten van de straatlantaarns. Ik balanseerde op een denkbeeldige lijn en deed alsof ik naar evenwicht zocht. 

Gehaast pakte ik de sleutels uit mijn tas en liet het de slot van mijn deur vinden. 

Ik deed de deur achter me dicht en ik sloop de trap op. De treden kraakten onder mijn voeten en ik was niet de enige die het hoorde. 

'Ben je eindelijk thuis schat?' Mijn moeder stond in de deuropening van de keuken en veegde haar handen in haar schoort af. 'Je eten staat in de koelkast, het leek wel een eeuwigheid. Waar was je?' 

'Gewoon, in het park. Op het bankje waar papa en ik altijd de duiven voerden.' 

Het was stil in de gang. De spanning was om te snijden. Het was duidelijk dat het recente overlijden van mijn vader ons allebei veel pijn bezorg. Mijn moeder keek me met haar speciale blik aan en knikte alleen maar. Mijn moeder draaide zich om zonder iets te zeggen en liep richting de woonkamer. 

Ik had geen trek en ik liep linea recta naar mijn kamer. 

Ik liet me op mijn bed vallen en deed wat muziek aan; op dit moment was ik teruggetrokken in mijn eigen wereld. 

Een wereld zonder problemen, een wereld zonder menselijke onderdrukking, een wereld waar ik alleen woonde en niemand anders.

One step.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu