Hoofdstuk 10.

32 6 0
                                    

10.

Wessel werd wakker in zijn eigen bed. Hij voelde zich met de dag beter sinds hij het ziekenhuis had verlaten. Elke dag na zijn poging, bezocht Edith hem. Hij was nooit bewust van haar bestaan, maar hij vond het niet verkeerd om haar in zijn leven te hebben.  

Edith voelde een band met Wessel toen ze elkaar voor het eerst hadden ontmoet, en ze deed haar best om te achterhalen hoe dat kwam. 

Weken verstreken en de band tussen Wessel en Edith werd steeds hechter. Edith schonk meer aandacht aan Wessel dan haar eigen verjaardag.  

Terwijl de twee elkaar beter leerden kennen, was Paul alleen. Hij wist dat dit zou gebeuren, maar dat weerhield hem niet om zijn jaloezie te onderdrukken; hij was zijn beste vriend kwijt. Het boek dat ervoor zou zorgen dat alles weer normaal zou zijn lag nog op zijn bureau en er ging geen dag voorbij dat Paul het boek oppakte en daarna weer neerlegde. Hij wou zijn beste vriend terug, maar was het het wel waard om iets onbekends op te roepen? 

De beste vrienden werden vreemdelingen van elkaar in de gangen van de school. Wessel was de hele tijd bezig met Edith en vergat Paul. 

Na een zware schooldag kwam Paul thuis, pakte het boek en begon het ritueel uit te voeren. Na het ritueel stond het dan, een wezen van onbetaalbare waarde. Dit wezen kon alles weer terugdraaien zoals het moest zijn. 

"Nu moeten we nog een gastheer voor je vinden," zei Paul tegen het wezen. "En ik weet precies wie daar perfect voor zal zijn."  

Het monster begreep de woorden voordat ze uitgesproken waren.  

"Zijn naam is Jelle. Ik wil dat je zijn lichaam overneemt op 29 juni 2009. Ik wil dat je Wessel vermoordt." Hij wist waar hij mee bezig was en het maakte hem niets uit. 

 

Wessel werd niet gered door Edith, nadat hij zelfmoord probeerde te plegen. Wessel werd vermoord door Jelle en zijn vrienden, zoals het had moeten gaan. 

 

Wessel stierf op 29 juni 2009 en hij wist niet wat hij moest doen. Hij ging naar zijn goede vriend Paul.  

Paul was echter niet op de hoogte van de plannen van zijn toekomstige hij en hij hielp Wessel.  

 

Wessel benaderde Edith en zo eindigt dit verhaal en tegelijk begint zo het verhaal weer. 

 

EINDE.

One step.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu