Selesai saja Ad makan, dia menilik telefon bimbitnya. "Hm nothing fun," bisiknya sendiri.
Dia menyimpan kembali smartphonennya itu. Eh? Teringat dekat mamat tadi pula. Haishhh parah la Addin oi.
Dia terus bergegas keluar dari restoran itu, restoran kot? Sama je tempat makan kat korea ni, yang penting halal. Ehehh.
Memandangkan sudah pukul 11PM Ad memilih untuk balik ke hotelnya dan sambung tidur. Esok pergi jalan eh? Yihaaa!!
Ops, excited pulak.
Semasa hendak menekan butang lif untuk ke atas, ada dua tiga orang berjalan agak laju hingga terlanggar Ad. No sorry eh? Rude!
Ad bising sendiri. "Lain kali tu jalan la elok elok. Ikut dia je nak langgar! Dahla tak mintak maaf!" Ad membetulkan bagnya yang terleret jatuh ke lengannya dari bahunya itu.
Zzztt zzttt. Telefonnya berbunyi. Eh ada apa ni? Urgh
Aiman
11:17pm
- baby, I can explain everything. Please? Where you at rn babe? We meet and I fix everything. Promise sayang. Please?Bluetick. Hmm tu makan dia.
"Kau dah curang kau nak apa lagi? Fix apa? Hati aku yang hancur ni? Pergi mampos please," monolognya sendiri.
Tanpa tersedar, lif sudah sampai ke level bilikknya itu. Ad terus menyimpan Iphone 6 nya ke dalam bag dan...
Gedebuk!
Eh apa tu?
Ahhhh!! Terlanggar dia lagi! "Dude! Sorry seriously ya Allah sorry tak nampak! Ayoo macamana ni!" Ad membongkok untuk mengambil telefon bimbit milik jejaka yang tampan dia terlanggar tadi. Ingat lagi tak korang ni? Ingat? Bagus hehe.
"Awak saje je langgar saya ke macamana ni?" Pemuda itu tergelak kecil. "Ishh! Mana ada. Buat apa langgar awak. Awak tak hensem." Jejaka itu tergelak lagi.
"Btw, sorry. I takde nak langgar u." Mudah je Ad mintak maaf. Haha.
"Macamtu je? Ha?" Jejaka itu mendekatkan mukanya kepada muka Ad. Ad berundur ke dinding. "No no, sorry please?" Ad menutup mukanya dengan kedua belah tangannya.
Jejaka tampan itu menarik tangan Ad turun ke bawah. "Okay, oleh sebab phone saya dah calar sikit.. awak kena teman saya jalan jalan kat bawah. Kejap je, promise won't late young lady"
"Kalau taknak?"
"Serious taknak?" Lelaki itu masih memegang tangan Ad dan diletakkan kedua tangan Ad ke dinding, didekatkan mukanya ke muka Ad.
Ad pov
OH MY GOD WHAT THE FUCK HE JUST DOING RN?!!!!!! IM DYING ENOUGH PLEASE NOOOO OMYGOD I WANNA DIE
Macam biasa, Ad fangirling dalam hati sendiri.
Makin lama makin dekat. Mancungnya hidung, rambut dia terkeluar sikit dari cap dia! Bulu mata dia cantik! Kening diaaaa omg. His lips la sial, kiss please!
Ad tersedar segalanya. "Wow okay okay, I teman you. Lepaskan I." Jejaka itu segera lepaskan tangan Ad. Haha saja pancing.
"Jom, hehe." Ad mengikuti dari belakang. "Huh nasib baik comel," "Apa awak cakap? Saya macam terdengar something." "Eh, takde pe." Ad tersengih.
"Sinilah." Selamba je Jejaka itu menarik tangannya. "Em ha." Mereka berjalan beriringan. Agak kekok buat Ad, cool jelah.
Rief pov
Cantik jugak dia ni, try sikit manatahu rezeki ke? Dapat la papa menantu, hiks.
"Kita nak pegi mana?" Ad menanya. "Oh bawah tu tepi ada tasik, kita ambik angin kat situ jap. Okay with it miss?" "Yeah."
Sampai disana, Ad dan rief duduk di atas tanah berhadapan dengan tasik itu. Sejuk. Cantik. Ad membetulkan sweaternya.
"Btw hi, nama saya Adam Arief. Panggil rif je. Yours?"
"Nice name. Mine is Addin Maisarah. Just call me Ad,"
"Okay Ad, so awak buat apa kat sini?" "Ikut awak." "Bergurau eh? Tarik hidung tu kang, dahlah mancung." "Hahahaha, alah hidung dia pun mancung apa." "Mancung lepastu hensem kan?" Rief mengangkat kening. *rolled eyes*
Telefon Ad bergetar, shit. apabenda ni?
Aiman
11:46PM
- sayang, please? Jawab la call I tu. You katmana?
- nak jumpa you sayang.
- I miss you😔💞Aduh semak lah!
14missed call from Aiman.