Who?

72.3K 479 5
                                    

Pejam celik pejam celik. Dah seminggu lebih rumah tangga ad dan rief berlalu.. Honeymoon macamana?







  ***





"Sayang, seriously awak nak pergi mana?" "I tak kisah.. Ikut you." "Apadia?" "Apa?!" Rief menggigit cuping telinga isterinya. "Degil eh?" "Eh siapa yg degil ni?" Soal Ad kembali.






"Sayanglah! Kan b dah ckp taknak I you i you. Dengar ckp suami tak ni?" "Okok dengar. Sorry boss" Ad berpura pura meminta ampun kepada rief.



"No sorry sorry" "Abistu?" "Sorry dia kena kasi 3round malam ni, heh" sengaja rief mengusik. "Rabak la i !!" Mereka berdua tertawa. "I lagi i lagi?" "Lupaaaaaaaa"




"Kita nak honeymoon mana ni? B nanti dah start kerja. Kena apply dulu ni dgn daddy." "Tak kisah la..mana mana pun ok." Balas Ad. "Ok kalau macamtu.. Kita honeymoon atas katil jelah? Saya janji saya bagi kepuasan kat awak, saya bawak awak gi dunia lain.. Dunia paling nikmat. Nak sayang?" "Eyyy!!!!! Tak abis abislah!" Ad memukul lengan rief, tak abis asyik disakat je.




"Im serious ah sayang." "Apa serious?" "Look, u pay attention or tak ni? Im talking to you now puan Addin maisarah!" "What?!" "Kita honeymoon kat sini je.." Rief menunjuk katil dan tersenyum nakal. "Rief.. Tak sukalah main main macamni."



Hahahahahahahahaha. Comel betul perangai wife aku ni.




"Betul sayang. Sama je kalau kita gi mana mana pun for honeymoon, we just gonna having fun then tired kan? What if kita just chillin here make out and sleep all night long cause baby... You're mine." "I know lah. Tapi serious ke taknak pegi mana mana?" Tanya ad kembali.



"Yes sayang." "Ikut sukalah." Ad dah malas nak melayan, makin menjadi jadi. "Alolololo okay gurau je, nanti sayang pilih nak gi mana eh? B ikut." "Hmp" Ad hanya mengangguk sambil menarik selimutnya. Dipandang ke arah lain dah dipejam matanya.





'Eh marah ke dia ni?' Soal rief dalam hati.






"Goodnight sayang. Sleep tight my princess addin, I love you okay. I was just kidding. I love you and no one else." Rief mencium bahu ad. "Taknak kasi night kiss ke?" Dia bertanya lagi. Ad mengendahkan suaminya.


"Hm oklah." Rief baru saja mahu berganjak, ad memusingkan badannya. Rief tersenyum dan memberikan sebuah kucupan di dahi ad, pipi dan bibirnya. Lembut, dan ringkas.



"Night." Ad menyuara. "Goodnight baby," rief menutup lampu biliknya. Gelap. Lena.





***







Nanti.belum habis lagi.






Pagi pun menjelma. Ad bangun, mandi dan menyiapkan sarapan untuk suaminya.




"Masak apa eh harini? Okay masak nasi goreng jelah." Malas mahu fikir panjang. Ad menyediakan bahan bahan untuk memasak dan menyediakan air milo panas untuk dia dan suami.






"Finally!" Ad bergegas membuka apronnya dan menaiki tangga.. Masuk ke bilik mereka. Dia menghampiri suaminya.



Sedang mahu menyentuh bahu si suami, telefon bimbit rief berbunyi. Siapa pulak ni call pagi buta. Haih.



Wait, wani?



Who the fuck is wani foreal sake?




Ad segera mengangkat call itu, belum sempat dia berkata apa apa..


"Sayang.. Baby honey hubby, rief i rindu you sayang. Mana you pergi?"



Wait...what.


Remuk hatinya mendengarkan suara entah siapa dan dari mana datangnya wanita itu, bernada manja dan menggoda pula.



"Sorry, who this?" Addin bertanya. Gently



"Wait, you sapa? Mana laki i? Give that phone to him then?! I wanna talk to him."




"You siapa?"




"I wani, girlfriend dia. Oh so.. You stock baru rief lah ni?" Wani tergelak sinis..



Oh fuck!




Telefon bimbit itu terjatuh ke atas lantai, dan mengejutkan rief yg sedang lena tu. "Sayang? Kenapa ni?" Ad mengalirkan air matanya.





"Shut up!" Dia menyekat air matanya. Ad berlari keluar dari bilik, tetapi rief sempat mengejarnya. "Tak, kenapa ni? Kenapa nangis?" "You jgn buat tak tau lah! I ni perempuan simpanan you je kan? Thats why la u taknak pergi honeymoon mana mana! Buang duit u je nanti!" "Sayang merepek apa ni?" Rief masih bingung.




"I taknak dengar apa apa lagi rief. Let me go." "Why..sayang? Tell me," "Who the fuck you are huh? You jangan paksa i! Go fucking rot in the hell with your sluts!" "Addin Maisarah! Im your fucking husband! Mind your language!" Rief menengking ad. Makin galak wanita itu nangis.



Dia tersedu sedu sambil menyeka air matanya. "Let me fucking go!" Ad merentap kasar tangannya dari si suami. Terlepas juga. Ad mengambil kunci kereta dan keluar.

"Why the fuck she's crying? And who the fuck is my sluts! God IM FUCKING RETARD!!" rief menjerit sendiri sambil menumbuk dinding.


Rief melihat telefon bimbitnya. Wani? Sial. Patutlah ad marah sangat! Dia buat hal lagi lah ni! Kenapa kau datang balik wani..

SayangWhere stories live. Discover now