Sudah 5hari ad di rumah mamanya.. 5hari juga rief datang kesana melawat dan ad masih juga enggan untuk berjumpa dengan rief. Pelik.. Dia tak rasa bersalah ke?
Ad duduk di birai katilnya sambil memandang frame kahwin dia bersama rief.. Rindu rasa hatinya. Sayu. Kosong. Cepatnya awak berubah..
Tanpa disedari, air matanya laju mengalir. Dia taktahu apa yang dirasakan olehnya sekarang. Wah bahagia la rief. Lagi 4hari boleh lah ceraikan aku.. Kawin dgn wani pulak. Hancur. Hancur hatinya mengenangkan nasib diri.
Ad menahan diri untuk menangis tapi apakan daya.. Makin deras air matanya mengalir. Selera makannya juga berkurang. I shouldn't trust him..
*ting*
bunyi notifi telefonnya.Ad mengesat air matanya dan mengambil telefonnya.
Unknown
:[image] soon😛Siapa pula?
Dia membuka gambar tersebut. Alangkah terkejutnya dia melihat rief sedang memilih baju kahwin di sebuah butik.. What even. Rief?!
Betullah dia nak kahwin dengan wani?.. "Mummy tak kuat.. Mummy tak boleh sayang." Dia mengusap perutnya sambil menangis.
"Aaaaaaargghhghhh!!!!!" Dia menjerit. Sungguh, inilah ujian paling berat baginya. Dia menangkuh mukanya. Tak berhenti air matanya keluar dari tadi.
Ad bangun dan membaling bantal. Serta telefonnya. Crack agaknya screen. Dia kembali mengamuk. Habis semua dibalingnya.
"Why rief why!" Semakin deras airmatanya.. Ad berjalan memasuki toilet dibiliknya. Dia membuka pili shower. Terasa dirinya terhuyung hayang. Dia mengambil gunting yang terletak ditepi dinding
Addin tersandar didinding sambil air jatuh pada dirinya.. Sakit. Sakit sangat. Belum sempat dia membuat apa apa, terasa semuanya gelap.
Rief pov
"Ma apa tu?" "Sarah ke yang menjerit tu rief?" Tanya mamanya kembali. Mereka terus berlari ke bilik ad
"Ya allah sayang!" Rief terperanjat habis. Dengan shower tak ditutup. Gunting ditangannya. Ad pula pengsan, mukanya begitu pucat sekali.
"Air ketuban dia dah pecah ni rief.. Bawak dia ke hospital sekarang!" Kerah mamanya.
Rief dengan pantas mendukung isterinya masuk ke dalam kereta dan menuju ke hospital.
"Ya allah.. Sayang. Kenapa macamni sekali awak ni..Saya mintak maaf sayang." Kata rief sambil mengesat air matanya semasa drive. Air mata lelakinya kini real. Ya dia menangis.