Roses

78.1K 684 15
                                    

Semasa sepanjang perjalanan pulang dari Korea ke Malaysia, Ad hanya tidur dan Rief hanya membaca buku.

Rief agak gemar membaca buku, orangnya bijak pandai. Sebabtu pengetahuannya luas.

Selepas 9jam berada didalam flight, semua pun dah kebas. Pesawat itu akan mendarat di klia sebentar lagi.

"Sayang, bangun. Nak sampai dah ni" rief mengejut Ad. "Em.." Ad menggeliat, tidur balik.

Haish dia ni, tidur balik pulak?


"Baby.. Kita nak sampai ni, bangun sayang." Rief menggerakkan bahu Ad. Seketika masih no respon, rief memegang tapak tangan Ad. Diselak rambut Ad yang menutupi separuh mukanya yang cantik itu.

Rief mengusap pipi ad. "Honey, bangun la. Ngantuk sangat ke apa ni?" Ad tersedar. Rief mencium tangan ad. "Bangun pun, comel sayang tidur. Rasa nak terkam je." Usik rief.

Ad tergelak. Mereka hanya menunggu pesawat itu mendarat di KLIA sebentar lagi.



[ Klia ]




Ad dan rief menarik luggage's masing masing. Ada beberapa perempuan memandang rief tanpa berkelip mata. "Asal tu?" Tanya Ad kepada rief.

"Dia nak kena jolok mata la tu dengan wife saya, hahaha." "Tapi awak suka," laju je ad menepis. "Eh sukalah awek pandang, dia nak signature b kot." "sebelum awak dengan signature awak tu kena bantai kat sini, baik awak stop." "Ala sayang garangnya, ni b suka ni!" Ad menjeling rief.

Suka merajuk dia ni.


Seraya dengan itu rief terus memegang sebelah tangan Ad. "Sayang jalan dengan b la, nanti girls tu tau sayang ni b punya. Ni jalan belakang b kenapa?" Ad mencebik.

Setelah semua urusan di KLIA selesai, rief membooking sebuah teksi untuk pulang ke rumah mamanya.

"Sayang, nak balik rumah awak terus ke balik rumah b dulu?" "Saya nak balik rumah dulu la, nanti ambik saya kat rumah boleh? Nak mandi apa semua ni, nanti mama awak lari.." "Mama lari, b tak lari kan?" "Ala dia ni!" "Hahaha alolo sayang ni, yelah nanti malam kita dinner kt rumah b eh?" "Okay" Ad senyum manis.

Rief memegang kepala Ad dan mengusap pipi kekasihnya itu. "Siapa ambik sayang ni?" "Dah call my sister tadi. Dia otw."

"Nak b teman tak?" "Eh takpelah b balik je. Saya ok." "Take care tau? Apa apa nanti call b," "yee okay." Ad mencuit hidung rief.

"Handsome la dia ni.." Ad memandang rief yang berkaca mata hitam, memakai cap warna hitam juga. Shirt blank hitam berserta ripped jeans hitamnya itu. Ala mcam first sight masa nak pi korea tu? Takkan lupa.

"Ala biasa jela sayang, sayang lainlah. Muka macam selena gomez body macam kim k hahahaha!" Ad mencubit pinggang rief.

"Adoi sayang.. Sakit lah. Abis hilang macho b macamni." Mereka tergelak.

"Teksi b dah sampai tu, sayang jaga diri tau? Jangan ikut jantan lain pulak. B tahu semua tu siap sayang nanti." "Okay baby i know," "ok honey, see u tonight." 

Teksi itu laju meluncur dimana Ad dan rief berada. Pemandu teksi itu mengangkat bagasi sederhana itu masuk ke dalam bonet kereta.

Rief memasuki teksi itu dan melambaikan tangan kepada Ad. Ad membalasnya. Hilang pemandangan teksi itu dari mata.

Ad memeriksa telefonnya sambil menunggu adiknya untuk menjeputnya. Sedang leka bermain phone, terdengar satu suara menegurnya dari belakang.

"Addin Maisarah." Ad menoleh belakang. Wtf? Aiman?

Aiman menghulurkan sejambak bunga ros dan didalamnya bersertakan coklat coklat kegemaran Ad. "Yours.."

Ad terus menarik bagasinya berlalu, belum sempat beralih, Aiman menarik lengannya.

"Sayang, please?" "Aiman no! Let me fucking go!" Ad memarahi Aiman. "No ad! Let me explain this thing!" Aiman sedikit meninggikan suaranya. "Things what? Your stupid thingy? Fuck off! Get out of me! Blah!" Ad menolak aiman kuat.

"No! I said no!" Aiman menarik tangan Ad kuat. Kudrat lelaki lebih kuat dari perempuan right?

Masih tidak mengalah, ad masih ingin melepaskan tangannya dari genggaman Aiman.

"I said let me go, Aiman!"  Aiman yang dari tadinya memegang lengan Ad turun ke jarinya. "What is this, Ad?" Ad tersenyum sinis. "If you can bitchy around with your bitches, then im sure i can too.  I punya bitchy sampai nak kahwin terus." Ha ambik kau, kena sekali.

"Ad, what!? No! You can't! You're mine and only!" masih bertengkar. "Dahlah aiman.. I penat lah, i nak balik. I harap u tak kacau hidup i lagi lepasni. Tolong faham. I nak kahwin dah."

Aiman menitiskan air matanya, jatuh di atas tangan ad yang masih dipegang olehnya. "Sayang..why? I boleh explain.. I nak kita get back please?" "No. No aiman, tak boleh. Kita dah tak macam dulu. Belajar terima kenyataan. Kadang kadang how hard we tries, some stories just dont have happy ending. We are over now. Lepaskan i."

Aiman mengelap air matanya. Dah terlambat pun. Nasi dah jadi bubur la aiman.

Dengan itu, Aiman melepaskan tangan Ad perlahan. "Thank you. I hope you'll happy with your life. Ive got to go."

Bunga ros yang dibawa oleh Aiman tadi dibuangnya saja di atas lantai. So sad man.

Ad pergi menuju ke arah kereta adiknya, dah sampai rupanya minah ni. Ditariknya luggage itu masuk ke dalam kereta dan mereka berlalu pergi menaiki kenderaan mewah itu.

"Hey whats up girl?" "Nice!" "yeah, haahaha" nana dan Ad memberi high five sesama sendiri. Mereka berdua ni sekepala. Kena lah tu.

"Lepak mana beb?" "Starbucks. Kau belanja" ujar Ad. "Aku dah ambik kau pastu suruh belanja eh!" "ikhlas tak?" "tak. Hahahaha." "jahat.." "aku terajang kang tak dapat apa k kau nak buat muka bagai." mereka tergelak.

"Weh aku nak pi jumpa bakal mak mertua malam ni. What to wear ah?" "eh kau baru balik malaysia kot. Siapa? Aiman ke?" "lol no." Riak wajah ad berubah.

"Okay sorry. Bf baru? Haahaha alhamdulillah move on juga akak saya ni.." Ad tersenyum. "Well.." 

SayangWhere stories live. Discover now