Parcel

45.4K 385 12
                                    

Seperti yang dijanjikan... Enjoy!

*Tin tinn!*

Ad pov


"Eh siapa tu?" Ad dengan sarat perutnya yang kian membesar itu berjalan menjenguk dari dalam rumah. Oh posman! Dia segera membuka pintu dan tersenyum kepada posman itu.


"Ni rumah Encik adam arief?" "Ye saya." "Baiklah. Puan tanda tangan sini, and no ic ye." "Okay." Ad terus melakukan apa yg posman itu suruh. "Okay. Ni barangnya." "Terima kasih," posman itu mengangguk sambil tersenyum manis dan berlalu pergi.

"Apa ni? Macam besar je." Ad bertanya seorang diri. Ah biarlah, apa entah rief beli tu. Dia meletakkan parcel itu di atas meja.

Ad berlalu ke dapur dan memotong buah kedondong yang diambil dari rumah makciknya itu. Sedapnya! Terliur dibuatnya semasa dia mengupas kedondong itu.

Ad membasuh sehingga bersih dan memotongnya, lalu dia meletakkan sedikit garam dan kicap bersamanya. Aaaaaa nyum!

Dia membawa buah itu ke meja makan. Ad menikmati kedondong itu dengan selera sekali. Entah mengapa tekaknya mengidam mcmtu. Dilihat jam didinding, 5.14pm. Mana b ni..tak balik lagi pun.

Seraya itu, terdengar bunyi engine kereta memasuki perkarangan rumahnya. Yayy baby boy dah balik! Baby lagi ke? Papa to be dah.

"Assalamualaikum sayang. B dah balik," kelihatan rief dengan wajah penatnya memasuki rumah. "Walaikumsalam, b ada kat dapur ni!! Jap." "Sayang takpelah, takyah jalan sangat. Terberanak kang susah" rief pergi ke dapur dan mereka berdua ketawa.

"Sayang buat apa ni? Tak abis makan lagi? Makan apa ni?" "Makan ni laa, kendondong. Sedap!" "Apa? Kondom?" "B pls" rief meleraikan tie-nya sambil tersengih. Faham2 jelah rief punya nakal.

"Sikit," pinta rief. Ad pun menyuapkan rief buah kedondong itu. "Mmm tak dap..masam" ad pun mencebik. Tak sedap pun makan jugak.


"Oh b.. Tadi-" "ye sayang b? Kenapa? Rindu b ke?" "Taklah.. Tadi" "apa tadi? Dari tadi geram dgn b?" "Awakkkk please la, boleh terberanak saya layan awak tau" marah ad.

"Alolo..sayang ni. Comel tau." Rief menarik pipi ad perlahan. "Kenapa sayang?" Tanyanya kembali. "Tadi ada posman datang hantar barang. Taktau apa. Ada kat depan." "Oh b gi tengok jap. Makan leklok, anything jerit. Okay?" "Yeee.." Pening ad melayan suaminya

Rief bergegas ke depan dan dia membuka parcel itu. Aik bila masa aku beli barang online ni? Pelik pelik. Dia terus membuka.

Dan...

Guess what.


"Wtf is dis." Sepasang baju baby yang koyak rabak dan hangus dibakar separuh. Sekeping nota diselitkan, rief terus baca nota itu

From: your truly love..
To: rief sayang
 

Sayang.. This is my gift for you and your wife. Ups! Your kid coming soon! Sorry i terbakar sikit baju tu.. Emotional barangkali. Its okay, next time i bagi lagi special ok? ;) muah love you..rief.

What the fuck? Rief terus mengambil baju dan parcel itu lalu dia terus berjalan keluar rumah dan membuangnya ke dalam tong sampah. Ni mesti kerja wani!

Rief menutup pintu rumahnya agak kuat. Psiko betul perempuan ni. Kelihatan ad muncul dari dapur. "Kenapa, b?" "Nothing sayang, anjing nak masuk rumah tadi" aik? Sejak bila pulak ada anjing. Rief senyum hambar.

"Dah jum? B nak mandi ni bau busuk hehehe" "Ee pegilah! Mandi pun nak ajak." "Eleh dulu ajak nak je? Okay je dulu dulu? Lagi laju awak dari saya masuk toilet tu sebab tak sabar. Mcm la b tak bagi.." "Adam arief." Terhembus ketawa rief yang kuat dirumah itu. Nakal betul laaaa

Rief terus menaiki tangga dan mandi. Manakala ad memasuki bilik mereka berdua menyiapkan baju, seluar dan ehem untuk suaminya. Ehem apa? Jgn sebok nak tau eh. Hahaha.

Setelah selesai rief mandi, dia pun keluar dari bilik airnya. Mmm damn hawt.

"Kenapa sayang tengok macamtu?" "Takde apa la." Rief hanya mengendahkan. Dia faham bininya takkan layan dia lebih2 macam dulu kerana faktor badannya.

Mereka berdua hanya bersandarkan katil dan menonton televisyen bersama. Tak lama itu

"Biee.." "Ye sayang?" Rief melihat anak mata ad. "Nak icecream." "Ice cream haritu ada lagi b beli?" Tanya rief. "Ada.." "Ha kejap sayang tunggu b amikkan. Jangan jalan. Kang terberanak." "Ee tak abis abis" ad memukul lengan suaminya.

Rief menuruni tangga dan berlalu ke dapur, dibukanya fridge lalu diambilnya aiskrim coklat strawberry itu. Dia juga mencapai dua batang sudu dan berlalu menaiki tangga terus ke kamar mereka.

"Nah sayang." Ad yang bersandar pada katil itu mengambilnya dgn lembut. "Hee. Thanks. Sayang awak." "Love you more honey." Rief senyum.


"Mmm dapnya awak makan." Selera sungguh ad makan aiskrim tu. "B nak?" "Nak. B nak aiskrim coklat strawberry vanilla." "Manade vanilla.." "Ada kat sayang.."

Rief terus berganjak mengambil ais krim tadi. Dia meletakkan aiskrim itu di tepi dan memandang buah dada isterinya. Ad seakan akan memahaminya terus membelai rambut rief.

"Yours." Rief terus membuka baju tshirt isterinya dan mengeluarkan sebelah buah dada isterinya dari bra.. Diambil ais krim tadi dan diletakkan di atas puting ad. "Sejuk..pat" minta ad.

Rief terus menjilat dan menyedut aiskrim yang terdapat di atas puting ad itu.. Dapnya. Dia menyedut2 puting isterinya rakus lalu digigit2 sehingga merah. "Hehe.. Sorry. Sedap sangat sayang."

"Dah eh, awak kalau saya kasi abis bengkak nanti.. Ni pun baru elok tau.." "Yee sorry.. Hehe" "Makin besar sayang. Dapnya." Tambah rief lagi. "Nakal.." Ad memasukkan kembali buah dadanya kedalam bra tersebut.


"Baby cepatlah keluar.. Daddy rindu nak sama sama dengan mummy ni." Kata rief sambil membelai perut ad. "Sabarlah.. 3month to go daddy." "Awak janji eh.. Jaga anak kita elok2. Ni first tau. Penat b 'working' hard." "Yee jaga. I love you, thankyou rief." "Welcome my princess and always. I love you more." Rief mengucup dahi isterinya.

SayangWhere stories live. Discover now