30/10-16
F E L I X
"Så vad vill du göra första dagen i Paris?" Frågade Omar glatt och slängde sig den stora hotellsängen vi fått. Jag ryckte lite på axlarna och ställde ifrån mig min tunga väska bredvid dörren som ledde ut i korridoren.
"Jag vet inte riktigt, vi kan ju bara ta det lugnt och vara på hotellet. Eller så åker vi och äter någonstans" Föreslog jag, och Omar nickade ivrigt.
"Ja! Vi äter någonstans! Vi kan ju fråga de i receptionen om de vet något ställe att äta på" Svarade han och reste sig från sängen.
"Vänta får jag bara duscha först" Sa jag snabbt och började gräva fram rena kläder ur min resväska. Omar nickade bara lite och plockade fram sin mobil. Det kändes alltid skönt att duscha efter att man rest, då man kände sig mycket renare efter.
Badrummet på hotellrummet var stort och fint, och både ett badkar och en dusch fanns. Vita handdukar låg vikta på den vita marmor bänken som stod längs ena väggen. Väggarna var av kakel, och golvet var som gråa fyrkantiga stenplattor. Runt själva duschen fanns det glasdörrar så vattnet inte skulle kunna läcka ut i resten av rummet.
När jag sedan duschat färdigt så torkade jag mig snabbt med en av de vita, otroligt mjuka handdukarna innan jag började klä på mig. På den stora spegeln hade det blivit som ett suddigt lager pågrund av ångan av det varma vattnet. Men det försvann rätt snabbt, då det kom in kall luft när jag öppnade dörren för att gå ut.
"Så kan vi gå snart?" Frågade Omar ivrig och såg upp från sin mobil.
"Aa, vänta bara" Mumlade jag och började gräva efter en skjorta bland mina kläder. Ifall vi skulle på någon fin resturang så var det bra att ha. När jag sedan bytt om och snabbt fixat till mitt hår lite, så kom Omar på den fantastiska idén att han också borde byta om. Vilket ledde till att det dröjde ytterligare ungefär tio minuter.
När vi tillslut lämnat hotellrummet så tog vi hissen ner till lobbyn där det var fullt av folk som antingen lämnade hotellet, eller checkade in. Vid receptionen stod det flera stycken och jobbade, och vi bestämde snabbt för att gå dit och fråga om något ställe att äta på.
"Hej! Kan jag hjälpa er med något?" Frågade kvinnan i receptionen med ganska fransk brytning. Vi nickade lite.
"Ja, vi undrar om det finns någon resturang i närheten här?" Frågade Omar vänligt och kvinnan nickade glatt, innan hon tog fram en av kartorna som låg i en hög på den svarta bänken. Genast började hon förklara hur man skulle gå för att hitta till restaurangen. Det var inte alls långt, så man kunde enkelt gå dit. Kanske två gator bort.
"Okej tack!" Sa jag sedan när hon förklarat färdigt.
"Det är mitt jobb att hjälpa till, hoppas ni har en trevlig kväll iallafall" Log hon tillbaka och vek ihop kartan igen.
Kalla, men ändå sköna vindar blåste löst i ansiktet på mig när vi gick ut ur hotellet. Direkt svängde vi höger, som kvinnan i receptionen sagt att vi skulle göra. Gatan som hotellet låg på var ganska stor och många affärer låg längs den. Alltså hade man nära till ganska mycket.
"Så hur länge hade du och Ogge hållit på då?" Flinade jag retsamt efter en stund, och stötte till Omar löst med ena armbågen. Tyst suckade han åt mig, men log svagt.
"Ett tag" Svarade han tyst och såg ner i marken som var gjord att fyrkantiga gråa stenplattor.
"Ett tag som i några månader, veckor eller dagar?" Frågade jag retsamt och Omar vände upp blicken från marken.
"Men ge dig, nu retas du bara" Suckade Omar och gav mig en trött blick, som ändå hade en liten retsam glimt i sig. Jag skrattade åt honom och puttade till honom lite.
"Du gillar honom mycket, right?" Log jag och såg på honom. Han nickade. "Ogge gillar dig iallafall, jag såg det på honom. Hans ögon glittrade som till. Och tro mig, jag är han bästa vän. Det är inte många som får den blicken av honom" Försäkrade jag, och en svag rodnad lade sig på Omars kinder.
"Med sluta" Mumlade han generat och vände snabbt bort blicken, vilket fick mig att skratta lågt.
"Säger bara sanningen" Skrattade jag och drog ena handen genom mitt hår, som jag satt lite vax i.
"Vi framme snart iallafall" Sa Omar efter ett tag och nickade mot en byggnad lite längre fram på gatan. Jag nickade och sökte med blicken åt hållet han nickat åt. Och snart såg jag namnet på restaurangen, som stod på en skyllt vid vägen.
När vi närmade oss restaurangen så spred sig lukten av god mat i luften. Genom att se in genom ett av restaurangens stora fönster, så avgjorde jag för mig själv att detta var en mycket fin resturang. Alltså var det ändå rätt bra att dra på sig den där skjortan.
När vi kom in i restaurangen så var lukten av god mat starkare än någonsin. Direkt kom det fram en som jobbade där, och visade oss till det bordet vi skulle äta vid. Men när vi gick genom restaurangen och passerade alla bord fick jag syn på det där blonda fluffiga håret.
Och jag tror att mitt hjärta stannade för en sekund.
**********
Notera att jag ej läst igenom detta kapitel innan jag publicerade det.Snälla sluta inte läs denna bok pågrund av den hemsk dåliga uppdateringen, jag jobbar på de okok.
Sedan har jag lite ångest över skolan, vilket gör att jag har haft lite svårt att få ihop ett kapitel. Men det går nog över snart.
Kommentera gärna, känner mig så ensam annars :(((
Vi ses iaf ly bye <3
YOU ARE READING
Paris baby - foscar
FanfictionJag vet att jag sårade dig. Jag vet att du hatar mig. Jag vet att du inte kommer förlåta mig. Jag vet att du inte längre bryr dig om mig. Jag vet att det är flera mil mellan oss. Men jag vet också att jag fortfarande kommer kämpa för dig. del 2 av L...