31/10-16
"Fyfan Ludvig" Skrattade jag när jag klampade in i hans lägenhet med Madison efter mig. Kläder låg överallt i vardagsrummet, i hallen låg smutsiga skor som lämnade fläckar lite överallt, och jag tror till och med det låg en bit av en pizza på soffbordet. Även godispapper, läskburkar och annat skräp låg lite överallt. Mitt i röran såg jag Ludvig ligga i den svarta soffan med fjärrkontrollen till hans TV.
"Jag har inte orkat städa på länge" Suckade han bara och stängde av teven. Godispåsen han haft i soffan ställde han ner på golvet och vände sedan blicken mot oss.
"Tja Oscar, har du fått ligga eller?" Flinade Ludvig, och syftade på Madison som stod en bit bakom mig. Jag suckade bara irriterat åt honom.
"Ursäkta? För det första, jag står här. För det andra, kan du lägga ner eller? Jag är inte någon äcklig tjej som ligger runt, vilket jag antar att du gör pågrund av hur du beter dig" Försvarade sig Madison med och blängde på honom.
"Det här är hon jag träffade när vi var iväg med båten, så jag uppskattar om du är schysst mot henne och åtminstone visar lite respekt" Varnade jag Ludvig och höjde på ögonbrynen.
"Okej, men då antar jag att du är schysst" Sa Ludvig och nickade gillandes åt Madisons håll. Hon suckade bara och gav mig en blick som sa att hon helst inte alls befann sig här inne.
"Men du Ludvig, jag behöver hjälp med en sak" Började jag sedan och gav honom en lite allvarligare blick. Ludvig nickade för att jag skulle fortsätta. "Du vet den där killen jag berättat om för dig innan, han som jag träffade förra sommaren?" Fortsatte jag. Ludvig nickade.
"Han heter iallafall Felix, och är här i Paris nu. Så eftersom du som sagt har kontakter lite överallt här, så undrar vi om du kan hjälpa mig att hitta vilket hotell han bor på. Det skulle betyda jättemycket om du kunde hjälpa till" Förklarade jag och gav honom en bedjande blick.
"Absolut, du är min bästa vän. Varför skulle jag inte?" Log Ludvig och reste sig upp från soffan.
"Tack så hemskt mycket. Känner du någon som jobbar på något hotell i närheten?" Frågade jag sedan följde efter Ludvig när han vandrade in till sitt sovrum. Jag hörde Madison sucka lite bakom, antagligen hade hon redan skrivit upp Ludvig på sin ogillar lista.
"Jag tror faktiskt jag känner en kille. Jag var på någon fest för kanske tre veckor sedan, jag blev kanske lite för full och följde med någon tjej hem. När jag vaknade nästa morgon så hittade jag inte hem, och efter att ha vandrat runt på gatorna ett tag så började jag prata lite med en kille som skjutsade mig hem sedan. Jag tror han sa att han jobbade på hotell" Förklarade Ludvig medan han letade efter sin mobil.
"Har du hans nummer?" Skrattade jag, det är nog inte så vanlig att man byter nummer med en främling som plockat upp en längs vägen.
"Ja, jag har träffat på honom någon gång utanför något hotell. Antagligen det han jobbar på. Har jag inte fel, så tror jag att han hette Emil" Berättade Ludvig och började leta efter något nummer på hans mobil.
"Jaja, ring nu så kan vi gå" Muttrade Madison bakom mig, jag vände mig om och skrattade lite åt henne. Hon såg verkligen uttråkad ut, och verkade tycka Ludvig var en av de värsta människorna hon träffat. Vilket var lite synd, då jag gärna ville att de skulle komma överens.
"Chilla gumman, jag ska" Flinade Ludvig och blinkade lite med ena ögat mot henne. Hans gest fick mig att sända honom en mördande blick.
"Ring nu bara" Suckade jag.
*
Bilen låste jag efter oss innan vi satte fart mot hotellet den där Emil sagt att han jobbade på. Han hade även sagt att han kunde visa oss listan på vilka som bodde på hotellet, bara vi inte berättade för någon då det var emot hotellets regler.
"Vad tänker du göra om Felix bor här?" Hörde jag Ludvig ropa efter mig och och sprang ikapp mig. Mina steg var nästan springande, då jag gärna ville komma fram så fort som möjligt. Hotellet låg en bit längre fram på gatan.
"Försöka prata med honom" Svarade jag och blickade bak på Ludvig, han nickade lite.
"Oscar, hotellet är typ mer än tio våningar högt. Det kommer ta lite tid att leta upp honom" Hörde jag Madison säga medan hon blickade upp på alla våningar så tillhörde byggnaden.
"Det skiter jag i, bara jag får prata med honom" Svarade jag henne, och ökade på stegen.
"Seriöst, gå inte så snabbt. Alla har inte träd till ben" Suckade Madison när jag ökade takten ännu mer. Ludvig skrattade åt henne.
"Jag kan bära dig om du vill" Föreslog han och gav henne en retsam blick. Madison gav honom bara en blick full av avsmak, innan hon hastigt skakade på huvudet åt hans erbjudande.
Tillslut öppnade jag porten till hotellet och skyndade mig in. Efter mig hörde jag hur Madison och Ludvig kom efter. Jag saktade lite på farten och väntade in Ludvig som skulle prata med den där Emil. Ludvig gick direkt fram till en i receptionen och började prata med en kille med kort ljusbrunt hår.
Efter att Ludvig pratat lite snabbt med honom så hälsade jag och Madison snabbt på honom, innan han ledde oss in i ett rum bakom receptionen. Antagligen skulle han visa oss listan med hotellgästerna där inne, så ingen skulle se vad vi höll på med.
"Här" Sa Emil tillslut och visade oss listan på skärmen. Direkt bläddrade jag neråt bland namnen då de var sorterade efter bokstavsordning. På både kategorin f och s letade jag, då jag inte visste om det var placerat enligt förnamn eller efternamn.
Tillslut hittade jag det; Felix Sandman. Våning 6, rum 356.
**********
Hej! Hoppas ni fortfarande läser haha.Tänkte bara meddela att min andra bok "I'm the monster" kommer uppdateringen bli väldigt dålig tills jag fått igång den här lite mer. Det är redan tillräckligt svårt att få ihop ett kapitel till denna.
När jag sedan börjat bli färdig med "I'm the monster" så har jag en bok i utkast som jag skrivit ganska mycket på.
Asså fyfan vad jag längtar till halloween. De är ändå min favorit högtid, de e som lite läskig men samtidigt mysigt om man kan säga så. De e fett kul att klä ut sig också haha.
Känner att jag inte direkt har något vettigt att komma med idag, så Aa. Men vet fortfarande inte vad som händer med uppdateringen haha.
Vi ses iaf xxx
YOU ARE READING
Paris baby - foscar
FanfictionJag vet att jag sårade dig. Jag vet att du hatar mig. Jag vet att du inte kommer förlåta mig. Jag vet att du inte längre bryr dig om mig. Jag vet att det är flera mil mellan oss. Men jag vet också att jag fortfarande kommer kämpa för dig. del 2 av L...