9

548 39 8
                                    

31/10-16

Klockan var nu halv tolv, och morgonen hade gått åt att fundera över hur jag skulle kunna kontakta Felix. Att skicka ytterligare några sms var uteslutet, då jag redan visste att han aldrig skulle svara. Så istället satt jag och försökte leta upp vilket hotell han bodde på. Då det fanns så sjukt många hotell i Paris, så tog det ett tag att hitta det.

Som vanligt låg jag och käka chips i sängen då jag inte hade något speciellt att göra idag. Då jag inte direkt hade något jobb, så gjorde jag inte så jätte mycket på dagarna. Eftersom mamma betalade av varje hyra för min lägenhet och jag själv hade rätt mycket pengar från min familj, så behövde jag egentligen inte jobba.

Min familj hade aldrig haft problem med pengar, och speciellt när jag var mindre fick jag det mesta jag pekade på. Och som sagt hade mina föräldrar haft stora planer för min framtid. De ville att jag skaffade en tjej från en annan fin familj, skapade ett eget företag och bli en framgångsrik affärsman.

Men jag ville inte att de skulle styra över mitt liv. Jag vill inte bli som de. Jag ville inte vara någon bortskämd unge från en rikemansfamilj.

Men det jag var mest besviken på, var att de inte kunde acceptera vem jag var. Så fort de fick syn på mig när jag kysste Felix så blev det hus i helvete. Såklart skällde de ut mig när jag kommit hem från flygplatsen den dagen för ett och ett halvt år sedan. Och nu har jag inte ens kontakt med min pappa längre.

Med en suck lade jag ner chipspåsen på golvet och drack lite av colan som stod i ett glas på bordet. Hotellet hade jag fortfarande inte hittat, och inte heller hade jag kommit på något sätt för att kontakta Felix.

Precis efter att jag stängt igen locket på min dator, så plingade min mobil till. Ett sms. Automatiskt vände jag blicken dit och låste upp mobilen. Snabbt klickade jag mig in på mina sms och läste vad personen skrivit.

Okänd, 11:40

"Hej Oscar, har jag rätt så är detta ditt nummer? Fett stelt annars haha.. Men det är Madison, du vet från den där festen. Iallafall undrar jag om du vill hitta på något, du verkade schysst. Jag vill gärna lära känna dig mer^^

xoxo"

Ett leende spred sig på mina läppar när jag läst det hon skrivit. Snabbt lade jag in henne till en kontakt, och bytte namn på numret. Varför jag själv inte kontaktat henne innan visste jag inte riktigt. Antagligen glömt bort det.

Men då jag hemskt gärna ville träffa henne igen så började jag skriva ett sms tillbaka. Hon kanske kunde hjälpa mig med att hitta Felix hotell. Jag berättade ju trots allt det som hänt för henne.

Jag, 11:43

"Hej Madison! Såklart jag vill träffas igen, går för dig idag? Eller har du något annat planerat?

Och ja, det är Oscar hahah"

Madison York, 11:44

"Ska vi ses vid hamnen där båten låg, 12:15?"

Kort svarade jag att jag kunde på hennes fråga, innan jag lade ner datorn på golvet och klev upp från sängen. Snabbt bytte jag kläder, då jag endast legat i sängen med mjukisbyxor och en hoodie. Sedan fixade jag till mitt hår lite och tog min mobil för att börja gå ut mot hallen.

*

Snabbt stängde jag av motorn på min bil, och öppnade sedan bildörren för att kliva ut. När jag stängt dörren efter mig så låste jag bilen, och började gå mot hamnen. Väl där såg jag en smal figur längre bort.

Det mörkbruna håret var idag plattat och gick ungefär nedanför brösten. Hennes klarblåa ögon som nästan var ljusare än mina, såg ner i hennes iPhone som hon höll i handen. På hennes ben satt det ett par ljusblå jeans, på överkroppen hade hon på sig en grå crop top med en tunn mörkgrön bomber jacka över. Och till sist så täcktes hennes fötter av ett par vita Adidas skor.

Hennes snygga val av kläder fick mig själv att se ner på mitt egna klädval. På min överkropp satt en ljusgrå enkel tröja som jag dragit upp armarna på till mina armbågar, och mina ben täcktes av ett par svarta jeans. Och på mina fötter satt ett par mörkbruna skor.

"Madison! Hej!" Hälsade jag glatt när jag kom närmare. Hon lyfte på blicken och såg sig omkring. Snart landade hennes blick på mig och hon log brett mot mig så hennes vita tänder lyste. Snabbt låste hon sin mobil och lade den automatiskt i högra bakfickan, som typ alla andra tjejer gör.

"Hej Oscar, vad kul att du ville träffas igen!" Log hon vänligt. Jag log tillbaka och drog in henne i en snabb kram. En svag doft av någon parfym nådde min näsa.

"Så vad vill du göra?" Frågade hon vänligt när vi dragit ifrån kramen. Jag skulle precis rycka på axlarna, när jag kom på vad jag skulle fråga henne.

"Kan vi inte bara sätta oss på något fik och prata en stund. Jag tror jag behöver din hjälp lite" Svarade jag, och Madison nickade glatt.

"Starbucks?" Undrade hon och jag nickade. Sedan började vi gå längs gatan som skulle leda oss mer in mot staden. Bredvid gatan låg båtarna i hamnen, och solens strålar fick vattnet att glittra vackert.

När vi kommit fram till Starbucks så beställde vi det vi skulle ha och satte oss vid ett runt bord vid fönstret, men även ganska nära kassan så vi skulle kunna höra när det vi beställt blev färdigt.

"Vad ville du ha hjälp med?" Frågade Madison nyfiket och lutade sig lite över bordet.

"Jo, kan du vart alla hotell i närheten ligger? Jag har tänkt lite på vad du sa."

**********
Snälla sluta inte läsa pågrund av uppdateringen, försöker bli bättre på den..

Förlåt om jag typ låter otacksam elr ngt sånt, men det känns som att inte lika många som läser..

Blir boken sämre?

Okej nej, det låter som att jag klagar. Det gör jag verkligen inte. Älskar er som läser xx.

Uppdateringen kmr bli bättre, måste bara komma på någon bra idé^^

Vi ses xxx

Paris baby - foscarWhere stories live. Discover now