Part7

214 26 1
                                    

Author P.O.V

"Balik dengan aku harini."

Chorong memusingkan badannya dengan muka tak puas hati.

"Asal pulak? Lantak aku la nak balik dengan siapa pun. Kau, takda hak nak tentukan apa yang aku nak buat!"

"Amboi, aku ingat kau dah berubah. Rupanya belum. Chorong, come on, aku tak nak cakap benda tu dekat sini. Kalau orang lain dengar, buat malu kau je."

Chorong mencebik.

'Main ugut² pulak mamat sotong ni.'

Detik hati Chorong. Dia pun terpaksa pulang ke rumah bersama V.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
«In the car»

"Chorong, kau sure ke dengan keputusan kita sekarang?"

Tanya V. Chorong pelik. Bukan dia ke yang beria² sangat nak kahwin dengan Chorong. What i mean is, kahwin sebab nak ubah perangai masing².

"Kenapa kau tanya aku macam tu? Benda dah buat, majlis pun tinggal berapa minggu lagi. If aku cancel sekalipun, family aku yang dapat malu. Even aku tak ready lagi."

Kata Chorong. Pada ayat terakhirnya, suaranya mula perlahan. V mengangguk faham.

"It's okay. Aku bagi kau masa untuk terima aku. Aku janji! Aku takkan buat benda tak elok dekat kau masa first night kita."

Kata V bersungguh². Chorong mengeluarkan jari kelingkingnya.

"What was that for?"

Tanya V. Chorong menggelengkan kepala.

"Pinky promise la!"

"Ah? Okay²."

V & Chorong pun membuat pinky promise mereka. V tersenyum, Chorong pun sama. Adakah cinta sudah berputik? Jeng jeng jeng!

"Chorong, memandangkan tak lama lagi kita akan kahwin, boleh aku tau kenapa kau jadi macam ni?"

Kata V dengan nada serious. Chorong melepaskan keluhan berat.

"Okay, tapi kalau kau tak faham, nanti² aku explain lagi."

V mengangguk. Chorong menyambung

"Dulu, sebelum aku pindah sekolah kita tu, aku ada couple dengan sorang mamat ni. Dia baik sangat. Muka macam flower boy *tergelak* tapi manly. Dia selalu care pasal aku. Even aku tak datang sekolah pun, dia akan jenguk aku dekat rumah. Tapi, satu hari tu, aku dapat tangkap yang dia curang dengan aku. Aku kecewa gila dengan dia. Nak kata aku tak layan dia dengan baik, tak jugak. Aku dah cukup baik, sopan depan dia. Lepas kejadian tu, dia ada jugak mesej aku, tanya kenapa aku like mengelak daripada dia. Tapi aku tak reply satu pun mesej dia. I'm being a cold person. Aku mintak parents aku pindah sini & pindahkan sekolah aku sekali. That's why aku jadi kasar. Sebab, mengikut apa yang aku nampak, orang² yang kasar ni, namja tak berapa suka sangat. Means, nak couple² la. Better jadi kasar daripada gedik. Jadi gedik, orang lain menyampah. Jadi kasar, ada jugak sesetengah orang tak suka sebab macam dah lupa gender sendiri *tergelak*. Omma & appa tak kesah pun aku jadi macam ni. Sebab apa? Diorang tau apa jadi dengan aku. Aku luahkan semua yang aku rasa dekat dinding bilik aku. Aku conteng², dekat kertas kosong pun aku conteng, sebab rasa bengang & marah yang tak sudah. Uish, panjang jugak cerita aku hahah."

"Sebab tu la ada pepatah kata, 'don't judge the book by its cover'. Sabar je la ye. Tapi mesti best kan orang care pasal kita."

"Best tu memang best, tapi kalau ada makna, baik mampus ahh."

"Dahlah bengang kau tu. Tak pasal² aku jadi mangsa."

"Tau takut. Ha! Kau, cerita pulak kenapa kau jadi sotong macam ni."

V menjeling Chorong. Kang tunjuk manly side kang, ha terkejut beruk.

"Huh, the story is like this. Once upon a time,--"

"Kau kalau nak accident sekarang, cerita ahh macam tu."

"Okay². Like this, masa first² aku masuk sekolah kita tu, aku ni jenis cool, manly. Gaya BTS. Kitorang ada ramai gila fans. Fans aku boleh tahan jugak la. Ada fans tu aku tak kesah, tapi melampau sangat. Aku tak sanggup nak jadi manly lagi. Sebab yeoja tu, dia menghancurkan manly aku--"

"Kenapa? Dia curi teruna kau ke?"

"Hangguk kau! Dia hampir la."

"Ek eleh, sama la tu."

"Tak sama! Kalau dah curi, aku takkan kahwin dengan kau la."

"Whatevah~ dah habis ke belum?"

"Sikit lagi. Okay, lepas kejadian tu, yeoja tu pergi sebarkan yang aku nak buat benda tak senonoh tu dekat dia. Semua orang percaya dekat dia, termasuk BTS. Aku frust sebab diorang tak percaya aku, kawan diorang. Diorang pulaukan aku. Then, 1 year aku tak pergi sekolah sebab nak cari ketenangan. Time aku cari ketenangan tu, aku dapat ilham supaya jangan jadi manly, jadi girly. Sebab kalau girly, sama jugak macam kau, kalau yeoja jadi kasar namja tak suka. Sama macam aku, namja jadi girly, siapa suka? Tapi aku tunjuk manly aku dekat BTS & family aku je. At first, diorang tak nak terima aku sebab perubahan aku tu. Tapi aku yakinkan diorang yang aku akan tetap jadi diri aku. Tapi bukan dengan student lain."

Chorong hanya membuat mulut berbentuk 'O'. V tergelak. Chorong kembali serious.

"Apa gelak²? Aku buat lawak ke?"

Jeling Chorong kepada V. V wink kepada Chorong. Chorong blush but not hard ::^~^::.

"Muka kau cute sangat that's why!"

Jerit V. Chorong terkejut.

"Kau dah kenapa? Buang tebiat. Aku tau aku cute. Tak payah la nak jerit². Kau tak payah nak mengarut lebih, hantar aku balik cepat."

"Kau ni nyanyuk ke? Harini kena test baju. Kalau longgar ke, ketat ke, nanti orang tu boleh fix balik."

"Aduii, dahlah aku penat."

"Kau fikir kau punya penat je la?"

"Baiklah Mr. Kim Taehyung!"

V tersenyum puas.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
(Assalamualaikum, annyeong! Finally terjwb jugak knpe Chorong & V jdi mcm tu btul x? Okay, part ni agk hmm, but never mind, I'll do my best in every chapt. Alhamdulillah, hbis jugak exam Hyo hri ni. So, bebas! Bebas dripd kne study lama². Nmpk sngt bdk mls belajar 😂😂. Oklah, bubye! Saranghae!)

XOXO,~PHH~^~^~

Am I Married A Girl? [MALAY]Where stories live. Discover now