Part5

227 35 2
                                    

Author P.O.V

Hari ini kediaman rumah Park riuh dengan ketibaan sanak-saudara keluarga itu serta keluarga Kim. Chorong di dalam bilik sudah menggelabah.

"Chorong?"

Jenguk Mrs. Park dari pintu bilik puteri keduanya.

"Chorong takut ahh omma. Kenapa Chorong kena kahwin dengan sotong tu?"

"Sotong tu jugak jadi suami kamu. Jangan nak kutuk² dia ehh. Nanti bila dah kahwin, dia jadi manly ha, baru kamu menyesal."

Chorong sudah membuat muka. Mrs. Park tergelak melihat Chorong. Mrs. Park pun meminta diri untuk keluar. Kemudian, Apink pula masuk ke dalam bilik Chorong.

"Ya unnie!!!! Nak kahwin dah. Huaaa nanti mesti V tak bagi kitorang jumpa unnie kan?"

Kata Hayoung. Chorong tergelak.

"Bertunang je kot. Belum kahwin lagi. Relax la. Kalau dia tak bagi aku keluar dengan korang, aku cincang² badan dia tau."

Kata Chorong dengan yakin. V yang berada di depan pintu hanya smirk. (A/N: Pintu bilik Chorong tutup. So, diorg x tau. Fhm kn? Good~)

"Unnie, jangan ganas sangat lepas kahwin. Nanti bila unnie mengandung, terencat pulak baby nanti."

Gurau Bomi. Chorong mengepal penumbuk dan berkata

"Kau jangan nak menyumpah aku ehh."

Apink pun ketawa sakan. Mereka berbual² sehingga Mrs. Kim masuk ke dalam bilik Chorong berserta Mrs. Park dan ahjumma² yang ada.

"Masa korang bertunang ni, kenal each other lebih dalam lagi okay? Ommonim berharap sangat."

Bisik Mrs. Kim kepada Chorong sewaktu Chorong ingin bersalam dengannya. Chorong mengangkat kepalanya dan melihat anak mata Mrs. Kim.

"I'll try."

Kata Chorong. Mrs. Kim dan Mrs. Park tersenyum. Ahjumma² Chorong dan V, Apink sibuk mengambil gambar Chorong.

"Ha V, duduk sebelah Chorong. Ambik gambar."

Arah Mrs. Park. Chorong hanya mendiamkan diri. Malas nak membantah. Nanti buat malu je. V pun duduk di sebelah Chorong dengan perasaan bercampur baur.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
«Night»

Taehyung P.O.V

Ahh~ penatnya!

"TaeTae! Chukhahabnida!"

Ucap BTS kepadaku. Aku tersenyum dan memeluk mereka erat.

"Lepas graduate korang kahwin. Untungla~"

Kata Jungkook pula. Dia ni tak sedar diri tu underage lagi ::^~^::

"Untung? Hmm."

Kataku. Mereka membuat muka pelik.

"Kenapa kau buat muka macam tu? Tak suka ke? Jarang aku jumpa orang tak suka kahwin ni."

Kata Jin hyung. Ish dia ni. Tak faham ke kitorang macam mana.

"Look, aku lembut, dia kasar. Mana ada chemistry."

Aku memandang lantai. Mereka menepuk² bahuku.

"Relaxlah. Nanti korang ubah & sesuaikan perangai masing². Aku tau kau manly. Tapi, depan orang lain je kau lembut kan?"

Kata Suga hyung pula. Betul kata dia. Aku manly depan family, kawan, tapi dekat sekolah? Memang taklah!

"Aku nak tanya something boleh tak?"

Kata Jimin. Aku mengangguk.

"Kau suka Chorong noona ke tak?"

Aduh, soalan cepu emas dia bagi aku. Nak tipu ke nak jujur? Kalau tipu, nanti aku yang kena. Kalau jujur, nanti diorang ejek aku.

"Adalah sikit. Hehe."

Kataku sambil menayangkan gigiku.

"Baguslah! Kalau dia susah nak jatuh cinta, buat dia jatuh cinta dengan kau. Baru manly!"

Kata JHope hyung sambil menolak sedikit bahuku. Aku tersenyum malu.

"Buat siapa jatuh cinta?"

Suara seseorang memberhentikan perbualan kami. Aku menoleh dan mampus!

"Hehe buat kucing jatuh cinta dengan anjing, noona. Diorangkan asyik gaduh je."

Kata Jungkook kepada Chorong. Chorong mengerutkan dahi.

"Siapa kucing siapa anjing?"

BTS menepuk dahi. Dah kenapa pulak dengan tunang aku ni.

"Kucing, binatang. Anjing pun binatang RongRong!"

Jawab Jimin sambil menyerabutkan rambut Chorong. Chorong menepis tangan Jimin dan menjelingnya.

"Jeling². Aku suruh V tu cucuk mata kau baru tau."

Ugut Jimin. Eh? Nama aku yang dipetiknya. Hm.

"Do.I.Even.Care!"

Kata Chorong dengan diva dan berlalu pergi. Aku dan 5 orang member BTS yang lain menggelengkan kepala melihat 'pergaduhan manja' antara Jimin & Chorong.

"Rasa macam dah malam sangat la. V, kitorang balik dulu ehh. Nanti kirim salam dekat ahjumma dengan ahjusshi."

Kata RapMon hyung sebagai leader. Aku mengangguk dan menghantar mereka ke kereta masing². Anak orang kaya lah katakan.

"Jaljayo!"

Kataku kepada mereka. Selepas kereta mereka hilang dari pandanganku, aku menoleh ke belakang untuk masuk ke dalam rumah. Tapi, aku dapat heart attack pulak.

"Apa kau buat kat luar ni! Aigoo, kalau aku ada heart attack, aku hati kau ganti hati aku boleh?"

"Aku nak tengok je. Salah ke?"

"Orang tanya dia, dia tanya orang balik."

"Biarlah~"

"Dahlah jom masuk. Sejuk kat luar ni."

Chorong pun masuk ke dalam rumah terlebih dahulu. Aku hanya memerhati dari belakang. Aku rindu saat zaman kecilku. Aku selalu main dengan kawan² permainan macam kahwin², masak², gusti², tumbuk² bestnya! Harap boleh main dengan baby kalau ada nanti. (A/N: Jauh btul pemikiran dia ni ::^~^::)
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
(Update for today! Next week exam. Duh, kne study~ Hyo x jnji akn update time exam week. So, fhm situation Hyo. Korg pon mesti exam kn? So, study well! That's all i think. Aha! Lupe plak. Happy Birthday to our Bbomrilla! Stay cute & healthy. Saranghae!)

XOXO,~PHH~^~^~

Am I Married A Girl? [MALAY]Where stories live. Discover now