Part2

280 31 6
                                    

Author P.O.V

«Rumah Jimin»

V sudah sampai di hadapan rumah Jimin. Tapi dia takut untuk masuk. Jadi, dia mengambil keputusan untuk mesej Jimin.

LINE

Chimin! Aku dah ada dekat luar ni.

Oh? Ok² aku keluar sekarang.

Offline


"Tae!"

V memandang suara itu dan bersyukur kerana Jimin telah keluar. Dia lari ke apa?? ●—●

"Jemputlah masuk."

Kata Jimin. V agak malu² kerana 1st time pergi rumah member. Even member sendiri.

"Annyeonghaseyo ahjumma, ahjusshi."

Kata V sambil menundukkan badannya 90°. Mr. & Mrs. Park membalas tundukan.

"Kamu ni Taehyung kan? Jimin ada cerita dekat ahjumma."

Kata² Mrs. Park mengejutkan V. Sungguh tidak percaya apabila Jimin menceritakan tentang dirinya.

"Nae. Saya Taehyung."

~Ding dong~

"Ha Jimin. Mesti cousin kamu dah sampai tu. Pergi bukak pintu."

Arah Mr. Park. Jimin hanya menurut. Kelihatan cousin Jimin, keluarga Park memasuki rumah Park Jehyun, appa Jimin. Mereka saling bersalaman.

"Eeee V pun ada."

V terkejut namanya dia disebut. Dia mencari pemilik suara itu dan terlihat Chorong & Jimin sedang berbalas pukulan. (Pukulan biasa² je xD)

"Cho, kau ni hormat la sikit dia. Tak baik ejek dia tau tak."

"Ada kena mengena dengan aku ke? Rasanya tak ada. So, sukati aku la."

"Dia pun ada perasaan we. Kau tu, nampak je kasar tapi aku tau kau baik. Cuba lah jadi baik untuk kita sesama family."

"Means sekarang aku boleh kasar la. Sebab V, bukan part of our family."

"Soon *wink*."

Chorong pelik dengan kelakuan Jimin. Tapi dia menganggap Jimin main². Sebab apa yang dia tau, Jimin bukan serious dalam bab² macam ni.

"Okay, memandangkan semua orang ada dekat sini, saya nak cakap something about Chorong."

Chorong yang sedang minum air tersedak dengan kata² ommanya, Park Jia. Omma Chorong membulatkan matanya menyuruh Chorong tutup mulut. Appa Chorong, Park Junho menepuk² belakang badan Chorong.

"Saya nak Chorong kahwin lepas dia graduate."

"What?! Omma, apa ni? Dahlah tak discuss dulu. Lepastu datang rumah ahjumma cakap macam ni. At least, bagitau la Chorong dulu! No discussion at all!"

Chorong sudah menunjukkan tanda protes. Dia naik ke tingkat atas dan menuju ke dalam bilik khas buatnya. Ketika kecil, Chorong selalu berada di rumah Jimin. That's why, dekat rumah Jimin ada bilik Chorong.

"Let her be. So? Okay tak?"

Kata omma Chorong. Mereka semua bersetuju. V hanya duduk diam di sebelah Jimin.

Am I Married A Girl? [MALAY]Where stories live. Discover now