Author P.O.V
Bila Taehyung & Chorong sampai di Incheon International Airport, Chorong terus berlari ke toilet sebab dia rasa nak muntah, pening². Lepas dia habis muntah, Taehyung bawak Chorong duduk dekat Starbucks sementara tunggu family diorang datang ambil.
"Oppa.... siapa yang datang ambil kita...?"
"Molla. Kejap oppa call."
OTP
T-Taehyung
OT-Omma TaehyungOT: Yeobeoseyo?
T: Omma! You know what, try guess kitorang dekat mana!Chorong membuat muka menyampah kepada Taehyung. Dia membebel seorang diri kerana Taehyung menggedik dengan ommanya.
OT: Ha? Of course la korang dekat Maldives kan? Dahlah, omma kena tolong appa angkat barang ni. Bubye~
-end call-
T: Omma, omma!
"Omma tak ambil kita la. Jomlah balik."
"Naik cab?"
"Absolutely. Waeyo?"
"Nothing."
Taehyung memapah Chorong sehingga ke perkarangan airport. Mata Taehyung melilau mencari teksi. Tiba² mata dia tertangkap pada seseorang yang dia kenali. Dia melepaskan tangan Chorong dan berlari ke arah seseorang itu.
"Irene!"
"Eo? Taetae!"
Mereka berpelukan. Chorong tergamam. Berlinang airmatanya. Chorong menarik bagasinya sendiri dan mula pergi dari senario itu. Sakit hatinya melihat suaminya sendiri berpelukan dengan yeoja lain. Lebih² lagi dengan keadaan Chorong yang tak seberapa sihat.
"Apa oppa buat dekat sini?"
"Oppa baru balik holiday."
"Dengan siapa?"
Taehyung diam seketika. Irene ialah first love Taehyung. Takkan dia nak bagitau benda sebenar dekat Irene kan?
"Oppa? Oppa~"
"Op-oppa holiday dengan kawan. Tapi diorang dah balik awal. So, apa Irene buat dekat sini?"
"Oh, Irene nak jemput kawan Irene. Dia baru graduate dekat Ireland."
"Jinjja? So cool."
"Ermm, siapa yang ambil oppa ni?"
"Takda siapa. Omma oppa pun busy. Boleh ke kalau oppa nak tumpang Irene? Tapi ada kawan oppa la. Takpa ke?"
"Eh tadi kata kawan oppa dah balik awal."
"Oh, tak, dia ni more to my younger sister."
"Ahh.. sure! Ambillah barang oppa."
"Okay, tunggu kejap eh."
Taehyung pun kembali ke tempat dimana dia meninggalkan Chorong. Dia mendapati yang Chorong sudah tiada disitu. Dia cuba call Chorong, tetapi Chorong off phone. Taehyung call omma Chorong, takda juga. Taehyung mula risau. Tiba² Irene datang.
"Eh oppa? Mana yeodongsaeng oppa tu?"
"Oppa rasa dia dah balik la. Haish, nak balik bukan nak bagitau. Takpalah. Oppa sorang je tumpang Irene."
YOU ARE READING
Am I Married A Girl? [MALAY]
AcakChorong, seorang yang ganas dan lasak dipaksa berkahwin dengan Taehyung, seorang yang lembut dan sopan santun. Mampukah mereka menyesuaikan diri dan dapatkah mereka menukar perwatakan masing²? Start: 30.07.2016 End: 08.06.2018 Cover by: @cteysarah ❤