Part19

221 28 7
                                    

Author P.O.V

Sudah seminggu Chorong duduk di rumah halmeoninya. Dia juga telah memberitahu keluarganya dan keluarga mentuanya di mana dia berada. Cuma suaminya saja, Taehyung tidak tahu. Chorong tidak mahu dirinya di kacau Taehyung. Taehyung pula? Dia makin kerap keluar dengan Irene. Sampaikan dia lupa yang dia tu dah kahwin.

"Halmeoni, Chorong teringin la nak makan hanwoo~ tapi yang Seoul punya. Boleh halmeoni belikan?"

Minta Chorong kepada halmeoninya. Halmeoninya hanya mengikut. Tau sangat perangai orang pregnant ni. Tengah mengidam la tu.

"Ehh? Kenapa halmeoni ada dekat sini lagi?"

"Halmeoni suruh omma kamu beli. Halmeoni tak larat nak kehulur-kehilir."

"Okay."

Chorong pun menunggu 'hanwoo'nya tiba. Tapi macam lama pulak. Dia dah mula merajuk. Tbh, takda siapa tau Chorong pregnant melainkan halmeoninya. Chorong kata, tunggu masa nak bagitau.

"Halmeoni!!!"

"Kenapa Chorong?"

"Mana hanwoo Chorong!!! Huaaa!! Kesian dekat baby Chorong ni."

"Halmeoni call omma kejap."

OTP
H-Halmeoni
OC-Omma Chorong

OC: Yeobeoseyo omma.
H: Palli! Kenapa lama sangat kamu nak beli ni.
OC: Kenapa omma? Chorong dah meragam ke?
H: Tak lama lagi la kot. Kalau dalam masa setengah jam tak sampai, merajuklah dia. Ha, apa yang lama sangat tu?
OC: Taehyung nak ikut. Kami dah puas pujuk dia tak payah ikut.
H: What?! Dari tadi?
OC: Yea. Tapi saya dah suruh Jimin belikan. Dia tengah drive la tu. Tunggu tau omma.
H: Pastikan si Taehyung tu tak ikut.
OC: Nae!

-end call-

"Mana halmeoni?"

"Eh! Terkejut halmeoni. Tunggu sekejap. Jimin datang."

"Jimin?! Waaa rindu dia."

"Dekat sana tak jumpa ke?"

"Tak. Lepas kahwin, Chorong duduk dekat rumah. Alien tu tak bagi Chorong keluar."

"Tung--"

Ding dong~

"Halmeoni bukak pintu kejap eh."

"Nae."

Muncullah Jimin di muka pintu rumah halmeoni Chorong. Wait, halmeoni Chorong, halmeoni Jimin jugak la kan? Dah diorang cousin. Lol.

"Ha! Sampai pun! Cepat masuk. Tak pasal² bergegar satu rumah ni dengan jeritan Chorong."

"Okay². Halmeoni ni pun, janganlah tarik²."

"Dah kamu tu terhegeh-hegeh."

Jimin menyapa Chorong dan mereka berpelukan. Tiba² Chorong mual. Dia pun pergi ke tandas.

"Halmeoni, kenapa dengan Chorong?"

"Ahh, biasalah, orang pregnant."

"What?! Pregnant?"

"Yea. Kamu tak tau ke?"

"Tak. Omma tak bagitau pun. Ha, V tau?"

Halmeoni membuat muka pelik. Tak pernah dia dengar orang nama 'V'. Huruf 'v' pernah la dia dengar.

Am I Married A Girl? [MALAY]Where stories live. Discover now