Part1

376 34 1
                                    

Chorong P.O.V

Aku, Park Chorong. Umur 17 tahun & bakal menamatkan zaman sekolah hujung tahun ni. Perwatakan aku, korang mesti dah tau kan? Kalau tak tau, sila baca 'CHARACTER & CHARACTERISTIC'. Hahahah.

"Chorong!! Cepatlah! Unnie tengah tunggu dekat bawah!"

See? Pagi² lagi pembantu rumah kitorang dah jerit. Ish3! Hehe gurau je. Tu omma aku la *flip hair*. Ok ahh dah lambat tata!

"Haih Chorong². Cuba la ubah sikit perangai kamu ni. Tak serupa yeoja tau tak? Nak kata kamu ada 2 orang oppa, tak jugak. Dua² adik beradik kamu yeoja. Kamu sesat ni."

Haih omma ni. Nak bergurau agak² la. Aku pun ada perasaan doh.

"Dah la Chorong pergi dulu. Gerak luuuuu paper rojer."

Aku membuat gaya salute dekat omma. Dia menggeleng. Aku dengan kelam kabut menyarungkan kasut converse putih untuk pelajar sekolah.

"Ha, Chorong. Kenapa lambat? Layan bola la tu semalam."

Kata Sunhee unnie. Hahaha memang pun! Well, team aku menang semalam! JDT! (A/N: Erkkk -_-?)

"Hehe memang pun."

Aku membuat 'peace sign' kepada Sunhee unnie. Dia mampu tergelak. Senang cerita kan, aku memang kasar habis ahh. Dengan member aku, aku lembut sikiiiiiiiiiit je. Hahahah.

"Ok dah sampai. Balik nanti, unnie ada hal, so Chorong balik naik bas je lah ye."

"Ok je. Bye unnie!"

Aku menutup pintu kereta dan dengan girang masuk ke dalam sekolah. Nasib tak lambat. Jalan pun tak jam. Untung badan.

"Chocho!"

Aku pusing belakang. Aduh, apa mamat ni nak apa lagi? Semak betul!

"Kau nak apa lagi Mingyu? Aku takda mood ahh."

"Lek ahh. Aku nak ajak kau main basketball je kot. Kau PMS eh?"

"PMS hangguk kau! Sukati aku la nak badmood ke apa. Rehat nanti aku main. Dah blah sana."

Selesai halau Hip-hop team tu, nampak pulak Abangtan. Eee ada V la!

"Dato' Seri Vda!"

Aku membuat gaya 'Qu Puteh' kepada V. Dia menjeling lalu blah. Sensitive!

"Chorong! Baju kau koyak!"

Jerit Jin dari jauh. Serious ahh? Aku dengan muka selamba menuju ke tandas. Padahal dalam hati dah cuak.

"Ish macam mana boleh koyak ni? Nak kata aku dah gemuk, sebulan kot aku tak makan snek huhu."

"Chorong! Lain kali jangan nak tunjuk kau tu slim sangat."

"Diam la kau pinky²."

"Pink jangan diejek!"

"Blah ah!"

--Senyap--

Dah blah la kot. Huh~ terpaksa call omma. Eh², nanti dia bahan aku pulak kan? Pinjam baju member ahh.

LINE Group: 6Angels

C: Guys! Baju aku koyak! T^T sesiapa baik hati tolong pinjamkan sekejap. Time balik aku bagi.
E: Macam mana boleh koyak?
C: Don't know. Pinky princess tu yang tegur.
NE: Chorong unnie! Pergi dekat loker Naeun ada baju spare. Lagipun hari ni Naeun tak dapat datang sebab kurang sihat.
APINK: Get well soon yeoshin!
NE: Gomawo.

--Semua offline--

"Nasib Naeun ada baju spare."

Aku pun keluar dari tandas yeoja dan terus menuju ke loker Naeun. Sepanjang koridor tadi, ada je byuntae² yang pandang. Bersiul la, apa la. Aku terajang kang. Tak hidup terus.

"Hey² Chocho! Baju koyak ehh? Keshiannya~"

Apalah si sotong ni buat dekat sini. (A/N: Imagine V ckp cm mk nyah XD)

"Taklah. Baju aku patah. Tak nampak ni, ada 10 keping."

"Fikir lawak?"

"Tak kata pun lawak."

"Malas I nak layan U ni. Goodbye~"

'Kesah lak aku.' Erghh, yang penting baju tukar!
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Taehyung P.O.V

"Uitt pewwwiiitt~"

Masalah betullah namja² byuntae ni. Pantang nampak 'yeoja' sexy macam aku. (A/N: Oh pelissss lah V -_-)

"TaeTae, nanti jumpa oppa belakang sekolah ehh. Jangan lambat~"

Sepanjang aku sekolah dekat sini, tu je lah benda aku kena buat. Hiburkan diorang. Means, buat lawak bodoh macam Mr. Bean & whatsover. Bukan 18+++ ehh. Jangan fikir jauh sangat :p

"Fine!"

Jeritku sikit. Maklumlah, jaga kesopanan diri. BTS jarang cakap dengan aku semenjak aku berubah jadi lembut. Kalau ada pun, mesti Jin hyung je or Jungkook. Diorang bukan apa, malu sebab dulu image kitorang cool, tapi sekarang tak tau lah.

"V, nanti ikut aku balik rumah ehh."

Kata Jimin. Aku pelik. Kenapa pulak dah~ malaslah.

"Ala Chimin, malaslah. Ajak orang lain tak boleh ke?"

"No! Family aku suruh ajak sorang chingu yang rapat & dia kena yeoja."

"Tapi aku bukan yeoja sepenuhnya."

"Jebal Tae, jebal~"

Mulalah nak buat puppy eyes dia tu. Dahlah aku selalu kalah bab² macam ni. #redha

"Aish! Tapi, kalau parents kau suruh aku kahwin dengan kau, memang tak ok?!"

"Ergh jauh betul kau fikir."

"Think the future meh~"

"Malam nanti aku pick up kau dekat depan cafe 'Summer Forever'."

"Tadi kata nanti."

"Hehe dinner²."

"Okay set!"

Aku mencatatkan aktiviti aku dalam buku 'Jadual Harian'. Senang la kalau aku lupa something, boleh je rujuk buku ni. Hidup mesti prepare!
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
(Assalamualaikum & annyeong! Hbis part1. Actually, Hyo nk buat esk tpi hri ni tetiba rjin. Pstu ade reader (x ingt username) suruh Hyo smbung. So, ade la semangat nk smbung tu sikit hehe. Oklah, dh ngntuk ni. Bubye~ saranghae!)

XOXO,~ParkHyohae~^~^~

Am I Married A Girl? [MALAY]Where stories live. Discover now