TAŞINIYORUZ...

53 4 1
                                    

Yeni taşındığımız evimizi düzenlememiz yeni bitmiş hepimiz kendimizi koltuklara atmıştık. Annem kalkıp bir şeyler hazırlamaya başladı yeni geldiğimiz için evde doğalgaz su elektrik daha yoktu. Onun için annem tüpte işinini halletmeye çalışıyordu.

Bende annemin yanına gidip "anne yardım edeyim mi?" diye sordum. Sımsıcacık bir tebessüm yollayıp "Otur kızım zaten hepiniz yoruldunuz"dedi. Hiç itiraz etmeden oturdum. Sonra annem işini bitirdi sofrayı kurdum ve yemek yedik.Saat akşama doğru yedi olmuştu. Yorgunluktan göz kapaklarımla savaş veriyordum sonunda yatağa girip daha fazla direnmeden uykuya daldım.

Sabah annemin bağırmasıyla uyandım"Meryeem aldım elime soğuk suyu hee" zaten uykum kaçmıştı ben de kalkıp elimi yüzümü yıkayıp annemin yanına gittim. Hiç içimden gelmesede sofrayı kurmaya başladım. Çatallarıda koyunca her şey tamamdı. Annem "Bu gün işçiler gelecek baban gittiği için benimle kalacaksın Zeyne be bakacaksın. Anlaştık?"bana cevap bekler gözlerle bakıyordu mecburi bakacaktım yüzümü astım ve evet dedim 15 daka sonra zilçaldı annem hemen kapıyı açtı işçiler eve buyurdu annem işçileri dekorasyonu anlatıyordu içlerin den bir işçi bana göz kıptı içimden 'özürlü' diye geçirdim .

Annem "git misafirlere çay koy"dedi. içimde 'off' dedim.Neyse nayapıcaz mecbur Annem"kızım ne tip tip bakıyorsun doldur sana çayları" dedikten sonra Zeynep ide alıp gittim çayları doldurdum ve sırf göz kırpan adamın inadına çayı üzerine döktüm sonrada içimden kıs kıs güldüm sonrada" af edersiniz" dedim adamlar dediler ki "yarın tekrar geleceğiz yanımızda yeterli aletler yok" gittikleri zaman hemen ardından zil çaldı koşarak kapıyı açtım ellerin de bir şeylerle iki tane abla ve üç tane kız vardı en büyüklerinin üstün ferace vardı bileklerinde taşlar çok ağır duruyordu başını dolama yapmış çok tatlıydı. Yanın da en küçükleri olduğunu düşündüğüm kız ama onun üstünde yeşil tunik altında kot pantolon vardı başında kot pantolonuyla uyumlu bir şal vardı iki yanından arkaya atmıştı. Yanındaki kız da tam orta boyluydu onun üstünde de yarasa kollu feraceler den vardı. Kapıyı açtığımda biraz daha büyük olduğunu düşün düğüm abla "Annen evde mi?" diye sordu. Gülümseyip "Annem evde durun çağırayım"dedim ve içeri gidip annemi çağırdım. Kapıya gelip buyur etti. İçeri giren ablalar feracelerini çıkarıp annem le görüşmeye başladılar anneme ellerindekileri verip içeri geçtiler nasılsın faslını geçtiler büyük olan ablanın adı 'Sena ' diğer ablanın adı 'Zehra' kızların adını daha öğrenememiştim annem "git misafirlere çay koy ve bir şeyler ikram et." deyince mutfağa gittim arkamdan gelen sesle içimden gülmek geldi "kalk yardım et" "hadi sizde" ablalar kızlarını yanıma yollarken annem oturmaları için ısrar ediyordu. Sonunda ablalar kazandı ve kızlar yanıma geldi. En tatlısı en büyük olandı bana içtenlikle gülümsedi ve "merhaba ben Şeyma"dedi. İlk şaşırsam da ben gülümseyip cevap verdim"bende Meryem"

"eee Meryem burayı sevdin mi?"dedi

"Pek tanımıyorum alışmak zor olacak"

"Hmm tamam alışırsın inşallah (yanındakileri gösterip)bu kardeşim Zeliha bu da arkadaşım Reyyan" İkisi de bana bakıp gülümsediler sanırım onlarda benim gibi utanıyorlardı ama Şeyma hiç öyle gözükmüyordu. Annlerimizin içer den bağırmasıyla kendimize geldik Şeyma hemen" bardaklar nerede? çayları koyayım Reyyan sen tepsi çıkar Zeliha sende tabakları al" dedi. Hızla hemen üste doğru açılan raftan bardakları çıkardım Reyyan'a tepsiyi verip Zeliha'yada tabakların yerini gösterdim. O sırada bende Sena teyzenin getirdiği kekleri böldüm Zeliha'nın getirdiği tabaklara yerleştirip Zehra teyzenin getirdiği börekleri bölüp tabağa koydum. Bizim dolaptan kısırı alıp tabaklara koydum. Çatalları ve çay kaşıklarını da alınca her şey tamamdı hemen içeri gidip dört tane sehpa yerleştirdim ben tabakları koyarken Şeyma çayları dağıttı. Yemeğimi herkesten önce bitirip tabağımı mutfağa götürdüm. Şeyma'yı ve kızları çağırıp odama götürdüm Allah'ta Zeynep uyuyordu. bizim evimi 3+1 diğer evimize göre daha büyük beni odama girince hemen karşıda dikey bir baza yanında yatay bir şekilde duvara bitiştirilmiş Zeynep'in beşiği vardı yanında da iki kapaklı sürgülü dolap bir yanı beşikle bitişik diğer yanı duvardı hemen duvara doğru itilmiş krem rengi dikey koyulmuş iki kişilik koltuk tam ortada ona uyum sağlayan kahve krem tonlarında uzun yuvarlak bir halı vardı.

ALIŞMALIYIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin