Gayb:İslam inanışına göre görünmez anlaşılmaz yani akıl ve 5 duyu ile algılanamaz âlem.
Cinler kesinlikle geleceği bilemezler. Bazı büyücüler ve falcılar cinlerden yardım aldıklarını söyleyerek insana gelecek hakkında bilgi verirler. Bunlar yalancı ve şarlatandır. Cinlerin etkisi altında kalan bu yalancı insanlar cinlerden aldıkları uydurma bilgileri insanlara aktararak insanlardan maddi olarak faydalanmaktadırlar.
Bir falcıya giden insan o falcıya kendisini ailesini ve geçmişini azda olsa anlatır o anda orada olan cin bunları duyar ve o insan hakkında diğer cinlerden vasıtasıyla bilgi toplar, bu bilgileri falcıya iletir, falcı bilgileri insana anlattığında o kişi şaşırarak falcıyı dinlemeye devam eder çünkü falcının kendisi ile ilgili bilinmeyenleri bildiğini zanneder ve devamında falcı gelecekle ilgili bilgiler vererek şovunu sonlandırır. Bu gelecekle ilgili bilgiler kısmen doğrudur. Bunun sebebi cinlerin gaybi bilgi edinmesi değildir. Fal bakılan sırada cin veya cinler o kişinin yakınlarını da izlemektedir. Bir yakını o anda o kişiyle ilgili kötü bir niyet besliyorsa falcı bunu alıp kişiye "falanca kişiden zarar göreceksin" der, buna inanan şahıs bir müddet sonra o kişiden zarar gördüğünde falcıya daha çok inanır ve daha çok gider tabi bu arada falcının reklamını da yapmayı ihmal etmez. Bu durumda mağdur kişi falcıya bol miktarda para döker. Kandırılmışlığının bedeli olarak maddi ve manevi yönden zarar görerek oradan ayrılır. Ayrıldıktan sonra falcının sözleri ile hareket edeceğinden kendi elleriyle geleceğini zehirler. Falcı ise aldığı maddi hazzın karşısında ona bilgiyi veren cine manevi haz yaşatmaktadır.
Ayette cinlerin geleceği bilemedikleri açıkça belirtilmiştir. Allah Peygamberlerine bazı lütuflar vermiştir Süleyman (as) verdiği lütuf hem insanlar hem cinler ve hayvanlara Peygamberlik etmesi onları yönetmesiydi, cinler Süleyman (as) emrinde birçok işler yapmıştır, Kudüs'de bulunan Mescid-i Aksa'nın cinler tarafından yapıldığı söylenmektedir. Süleyman (as) vefat ettiğinde elinde değneği ile ayakta duruyordu, cinler onun öldüğünü anlamadan çalışmaya devam ettiler ta ki değnek kırılıp Süleyman (as) yere düşene kadar, cinler onun öldüğünü ancak yere düştüğünde anlayabilmişlerdir. Buradan çıkan sonuç cinlerin kesinlikle geleceği bilemeyeceğidir, ancak geçmişi çok iyi bilirler, kalp gözü açık bazı alimler cinler yardımıyla insanların geçmişlerindeki olaylardan ders çıkarıp insana yol gösterebilirler. Onun dışında gelecek bilgisi sadece Allah'ın lütuf vereceği bazı kullara mahsus olacaktır onlarda bunu kesinlikle çıkar amaçlı kullanmayacaklardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECENİN SAHİPLERİ
Hororİnsanoğlu;inananlar ve inanmayanlar olarak ikiye ayrılmıştır.Biz inananlara göre gecenin ve gündüzün tek ve ortak bir sahibi vardır.Tüm mülklerin himayesi ondadır.Korkutuğumuzda,üzüldüğümüzde her birimiz ona sığınırız.Omuzumuzun üstünde bir ele ihti...