Éhesek, mindig csak éhesek... Én is az vagyok, de még nem ehetek.
Már csöndben vannak, játszanak. Sötétebb is van. Most mehetek.
Halkan kikocogok a szobából, átsurranok az ajtón. Megnyikordul, megtorpanok, hallgatózok, de nem ébredtek fel. Jobbra fordulok. Minden este jobbra megyek, ki a nagy mezőre.
Megállok a magas fűben,felemelem a fejem, hogy beleszimatoljak a levegőbe, de hirtelen nem érzek semmi különöset. Fű és erdő szaga csapja meg az orromat, de engem most nem ez kell.
Várnom kell, a hasam majd kilyukad, de türelmesen várok. Hol lehetnek? Muszáj, muszáj hazavinnem ételt. Már nagyok a gyerekek, meg kell tanulniuk vadászni. De előbb ennem kell.
Újra beleszimatolok a levegőbe, furcsa bűz csapja meg az orrom. Végre! Hegyezem a fülemet, már hallom, hol motoszkál.
Lassan elindulok felé, mancsaimat óvatosan rakom le a földre, nehogy valami zörgő hangos dologra tegyem.Már csak egy ugrásnyira van, lelapulok a fűben, farkam a földet csapkodja. Ideges vagyok és éhes. Utoljára beszívom a levegőt, majd előrevetem magam, és ráugrok a prédára. Megpofozom, majd gyorsan elharapom a torkát. Hallom a reccsenést. Végre ehetek.
Megpofozom az egeret, hátha él még, de nem. A számba veszem és kiviszem a rét szélére, ahol békésen el tudom fogyasztani.
Újra beleszimatoltam a levegőbe, majd pár óvatlan szöcskével való játszás után, meg még két egér elfogyasztása után lepihentem egy kicsit. Lehet el is aludtam.
Egy apró orr böködésére ébredek, felugrok fújtatva, felborzolom a szőrőm és ijedten sziszegek. Az a valami amitől annyira megijedtem, ami felébresztett ott lapult a fűben, hallottam, ahogy dobog a szíve, apró orra fel-alá járt, fülei a nyakára tapadtak. Egy pillanatig úgy gondoltam megölöm. Finom falat lenne, és amúgy is kilógnak a bordáim. Végül futni hagytam.
Reggelre hazaérek, besurranok egérrel.
A kölykeim boldogan miákolnak, ledobom eléjük az egeret. Boldogan vetődnek utána, hogy játszanak.
Még egy egér és mindent tudni fognak.
Sikerült.
YOU ARE READING
300-as ciklus
Short Storyhttp://the-300.blogspot.hu Egy cím - 300 szó így szól a kihívás. Minden héten kapunk egy címet, amihez egy 300 szavas novellát kell írni. Remélem tetszeni fognak nektek;) #11 in novella