Suasana di dalam perpustakaan seperti biasa,tiada bunyi bising dan tidak ada ramai orang yang datang.Hanya ada beberapa orang sahaja yang datang untuk mencari bahan rujukan.
Pada waktu itu,Terlihat kelibat seorang wanita di tempat rak buku.Dia menundukkan badannya kebawah sambil mencari-cari sesuatu.
Harris pada waktu itu juga sedang mencari bahan rujukan dan tiba-tiba,kakinya terhenti seketika.Dia mula tersenyum sinis dan mula berjalan semula sambil menaikkan lengan panjangnya ke siku.Dia telah menemui buku yang diinginkannya.
"Ahh..Mana cermin mata Aku nih..Dah la Aku tak nampak..Mana nih??"rungut Syazz sambil tangannya meraba-raba lantai dengan harapan dapat menemui cermin matanya itu.
Sementara itu,Harris kebetulannya terlihat cermin mata milik Syazz.Dia memberhentikan langkahnya di tempat cermin mata itu berada.Lalu dia menoleh kearah Syazz.Dia hanya tersenyum melihat gelagat wanita itu. Dia mula membongkokkan badannya lalu mengambil cermin mata itu sambil berbisik di dalam hati..
"Hmm..Macam mana cermin mata ni ade kat sini?.Ahh..whatever,baik Aku ambik dan bagi kat tuan dia.."..
Harris mula memanggil Syazz selepas itu.
"Assalamualaikum..hye miss,are you okay?? Cik tengah cari apa tu??"Tangan Syazz seperti kaku dan berhenti meraba lantai.Pipinya menjadi merah .Dia mula membisik ke dalam hatinya..
"OMG,Ada orang panggil aku ke??Aduhh..dia nampak ke aku merangkak atas lantai ??Kenapalah orang tu datang sini.Malunya aku...!!"
Syazz menjadi resah.Lalu menundukkan mukanya.Dia mula membalas salam Harris sambil tergagap.
"Wa..a..laikumsalam..Ermm.
.Saya tak cari apa-apa pon la..hehehe.."Harris pelik dengan perangai Syazz..lalu Dia mula menyoal Syazz lagi .
"Kenapa Cik gagap dan Kenapa Cik tunduk ??Bukannya Cik buat salah pon kan?"
Bisik Syazz dalam hati lagi,
"Erhh..Aku malulah nak berdepan dengan orang tanpa cermin mata,Aku rasa macam alien tanpa cermin mata Aku...Syazz,you can do it..Fighting..wat rilek jer..Aku kan rabun jauh.."Dengan serta merta, Syazz menaikkan kepalanya dan memandang Harris sambil tersenyum.Harris mula menanyakan soalan dengan selamba."Cik nampak saya tak??"
Syazz terpinga-pinga dan menjawab soalan Harris dengan suara yang perlahan.
"Of course..Hmm.."
Harris tertawa kecil.
"Hahahaha..Cik pasti??"
Dia mendekati Syazz dan terus memakaikan Syazz cermin mata dengan mengejut. "Sekarang Cik nampak saya tak??"
YOU ARE READING
Antara Cinta Dan Sayang..
Romance"Dengan hanya satu gurauan dapat mengubah segalanya ".Seperti ,Syazzira yang pada mulanya hanya berniat untuk bergurau dengan rakannya.Dia menyatakan bahawa dia sukakan salah seorang senior di dalam gambar yang telah dihantar ke dalam group whatsapp...