Malam tu aku, Syakila dengan Dibah aje ada kat dorm. Chaca dengan Jiji pergi karok dengan boypren dorng. So, sangatlah janggal sebab Chaca dengan Jiji selalunya jadi mood maker kiteorg.
Actually, takut sebab ramai kata dorm ni keras. Kalau ada Chaca dengan Jiji rasa selamat sikit sbb dorng tu fearless hm.
Nak cover rasa takut punya pasal malam tu kami pasang dvd movie Froven pft.
Aura malam tu lain macam sikit walaupun jam baru menginjak ke pukul 8. Memasing remang walaupun time tu tga melayan Frozen.
Dibah dah asek siku siku aku kat sebelah, dia kata Syakila buat perangai. Syakila ni dia suka layan perasaan takut dia. Malam tu dia kata ada dengar orang berjalan kat dapurla. Dengar ada someone gelak gelak dalam toilet. Meanwhile, kami berdua tak dengar apa apa pun just goosebump gegitu aje.
Nak dekat isya' macam tu Syakila buat hal. Dia bangun dari sofa pastu menangis kat dapur. Aku dengan Dibah apalagi terus pecut masuk dalam bilik then kunci.
Bang! Bang! Bang! Syakila ketuk pintu bilik;
"Bukaklah!! Ada benda kejar aku ni ramai. Tolonglah aku. Aku takut ni!!"
Aku ingat lagi dia menjerit jerit minta tolong. Lastly, kami kuatkan diri buka pintu. Pecut dia masuk sambil bentang sejadah nak solat isya'. Baguslah, lega kami.
Kami terus terperap dalam bilik sambil perhatikan Syakila solat. Pelik. Sebab masa dia solat dia macam bercakap cakap. Pastu aku perasan time dia ruku', dia menggigil sambil tutup mata rapat-rapat.
Seusai aje dia habis solat. Dia bangun pergi kat almari capai yassin. Dia duduk berteleku atas sejadah sambil baca yassin.
Tak sampai berapa mukasurat dia baca, tetiba dia nangis lagi. ;
"Weh Dibah,Mira. Tolong. Ada benda warna hitam depan aku. Takut"
Tersentap jap aku dengan Dibah. Time solat pun jadi ye nak meracau. Makin teruk keadaan Syakila time tu. Bayangkanlah perasaan kami masatu, walaupun tak nampak 'benda' tu tapi seram woo dengan keadaan malam tu hening, segala bulu kat badan nipun semuanya nak naik. Memang rasalah ada something dengan kiteorg masatu.
Dibah tak boleh tahan dengan keadaan Syakila dah macam orang sakit jiwa tu. Dahla pakai telekung pastu terjerit jerit hulu hilir sana sini.
Dibah capai pisau yang tersedia bawah bantal dia then tepat baling ke dahi Syakila.
Mati.
Bukan apa, aku dengan Dibah memang benci dengan keadaan yang bising. Apa yang Syakila nampak tu memang betul. Benda yang kejar Syakila time kat depan pintu bilik tu adalah mangsa kami sebelum ni.
Housemate kami yang suka bising bising, semua dah habis kami bunuh.
Sekarang tinggal nak tunggu Chaca dengan Jiji balik aje. Sebab, mesti dorng bising punya bila tengok mayat Syakila dalam bilik.
-AlienKacak.
YOU ARE READING
# Midnight.
Horror[ H I A T U S ] previously known as; Segmen Tengah Malam Tepat jam 12 tengah malam cerita seram akan diupdate. Seram bukan sekadar hantu atau setan. Seram bila kau rasa diri tak selamat dan diperhatikan. ;you are not alone. started : around 2015...