1

1K 61 0
                                    

READER'S POV

Aku tengah beratur nak ambil makanan dekat kantin . Tiba-tiba , riuh pula . Aku jenguk-jenguk, ada pula geng acah hot kat sini , menyampah aku. Diorang pun beraturlah belakang aku ... So, aku dengar sajalah apa yang diorang gossip an.

"Weyh,weyh .. Aku dengar.. kau dapat banyak surat cinta an, Baekhyun ? Untungnye kau.."

Heh, macam aku tak kenal suara yang paling banyak cari publisiti kat sekolah ni, Kim Jong In a.k.a. Kai . Aku taklah menyampah sangat dengan dia , so aku panggil dia Bangkai.. 

(Jangan kecam aku k , just kidding...)

"Oh, ya ke ? Wah.. mesti aku dapat lagi banyak . Kau bukannya sado macam aku , an ?" kata Chanyeol . Eh, geramnya . Aku rasa, Byun Baekhyun lagi hensem daripada kau. Sado tu, aku benci lelaki sado. Macam #%^$^ jer.

"Meh, mana ada. Aku tak lah sehensem mana daripada Sehun... Dahlah cute, patutlah perempuan tergila-gilakan kau ! " Aku dengar suara Baekhyun . Wah, untungnye aku. Dapat dengar suara crush sendiri... WOW!

"Hehehehe.. well.. thanks bro." 

Eh, tu je Sehun cakap ?! Bila crush aku puji tinggi melambung sampai kat atap? Sedih giler . Sadis giler lelaki ni. Dahlah tak sehensem Baekhyun. Teruklah perempuan yang suka Sehun!

Akhirnya,aku dah siap membeli makanan. Aku pusing belakang untuk berjalan tapi... aku terlanggar seorang daripada geng-geng tadi.

"Argh! Ape kau buat ni ha?!" jerit suara tu . Aku tak boleh tahan baran aku, aku terus menjerit bagai nak rak kat situ.

"Woi! Kau bayar balik makanan aku! Susah payah aku beratur ambik makanan,kau langgar aku?! Ape jenis manusia kau ni?!" 

Mulut aku always berapi macam laser . Kejap...kejap.. Tu bukan... SEHUN?!

"APE KAU CAKAP? PEREMPUAN TAK GUNA!" 

Wah, mencabar keimanan aku sungguh . Kau fikir,kau siapa hah?! Menyampahnya! Aku tak boleh nak tahan keimanan aku...so..

DUSHHHH

Aku tumbuk muka Sehun . Baguslah tu, kiri sekali,kanan sekali. Aku senyum kerek kat dia.

"Sape kau nak nilai aku perempuan macam mana?! Dah la acah hot ! Padahal tak sehensem mana! Aku bagi makan tapak kasut ni kang! "Aku tolak dada Sehun , cari gaduh. Sehun kepal penumbuk dia macam orang gila, muka tak boleh blah.Nasib baik Baekhyun selamatkan aku , thank goodness!

"Dah,dahlah Sehun!Dia tu perempuan jugak!" jerit suara comel Baekhyun . OMG melting!!!Sehun senyum tak puas hati kat aku... SAKIT HATI!! 

"Kau siapa hah ?" tanya Sehun . Aku try nak calm down . 

"Aku... aku... aku ... Da Hee! Go Da Hee." 

Ceh, ini dah jadi minggu orientasi. Aku dah tak tahan....

"Kau tahu aku siapa?" 

Aku menjulingkan mata. Menyampah doh. Benci .

"Eh, kau... Kau siapa eh?" Aku saja nak buat Sehun sakit hati. Baekhyun tersembur air liur, tahan gelak . Sehun tarik rambut aku ke atas.

"Kau saja nak malukan aku an depan kawan aku?!"Sehun hentak-hentakkan kaki dia macam budak kecil . Eh, fikir comel. 

"Oh.. Aku ingat.. Kau.. Se..Se..Se... Um.. Sehun ?" Sehun menghembuskan nafas leganya. Pastu buat muka tebal depan Baekhyun.

"Awak , kitorang mintak maaf sebab ganggu awak.. Awak nak kitorang ganti ke?" tanya Baekhyun. Omo.. nak nangis T_T

"Tak pelah, sunbae-nim .. ( senior) Saya dah kenyang.. "

Nasib baik Baekhyun. Kalau kau, Sehun, aku carik-carikkan isi kau! 

Aku pun bow kat dorang pastu blah. Hu... masa rehat tu .. tak dapatlah aku nak makan..Tiba-tiba...

"Da Hee?"

heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now