3

575 41 0
                                    

Telefon aku berdering. Aku menjawab panggilan itu..

"Helo?"

"Sekarang aku nak kau jauhkan diri kau dengan Baekhyun. Kau tahu, Baekhyun tu aku punya?! Kau siapa nak rampas dia?!Kau tu cuma junior dia je!Kalau kau dekatkan lagi dengan dia..aku bakar rumah kau!"

Talian terputus. Aku menangis tak henti-henti... apa salah aku?!Aku tak rampas dia daripada siapa-siapa... Sedihnya..

Aku tahu tu crush aku tapi... aku tak pernah nak jadi yeochin dia.. Tergamak orang tu nak ugut aku?

KEESOKKAN HARINYA...

Aku pergi ke sekolah . Air mata aku tak berhenti-henti mengalir..membuatkan mata aku bengkak.Aku terpaksa tutup mata aku dengan kain. Pada waktu rehat, aku menangis ...menangis...menangis... 24/7. Sehun perasan aku nangis? Aah.

Sehun alihkan kain tu. "Asal, Da Hee?"

Aku hanya mampu menggeleng. Frustnya aku dengan perangai orang ! Sehun menggoyangkan badan aku.

"Cakaplah! Siapa yang buat kau macam ni?!"

Aku meninggalkan Sehun dan berlari ke luar sekolah sambil menangis. Apa salah aku?

BALIK SEKOLAH...

Aku balik dan melihat rumah aku tinggal debu. Aku terduduk.. 

Tanpa aku sedar, Sehun ada kat belakang. Dia menenangkan aku..

"Aku tak pernah rapat dengan Baekhyun ! "jerit aku dan menangis .. Sehun menjerit , membuatkan aku senyap.

"Apa kena mengena semua ni dengan Baekhyun? Cakaplah!" 

Aku memandang anak mata Sehun, pertama kali.Riak wajah Sehun sangat ikhlas..

"Apa kau rasa bila orang ugut kau sebab lelaki yang kau tak pernah rapat selama ni..."

Sehun menjerit kemarahan... padahal benda ni bukan ada kena mengena dengan hidup dia. Dia pula yang melebih. Anyway, sedih kau tau tak? Mana aku nak tidur lepas ni? Lepas mak aku balik, adakah aku kena pukul ?

Sehun tiba-tiba tarik tangan aku dan bawa aku ke satu tempat yang aku tak pernah jejak . Dia menekan loceng berkali-kali dengan sekuat hati. Rasanya, loceng tu bakal retak kalau dia tekan gitu. Cam hulk bhai. Aku tarik tangan dia, suruh dia berhenti.

Baekhyun keluar dari rumah, Sehun terus tumbuk dia.. Aku menjerit sebab takut. 

"Tergamaknya kau !" jerit Sehun dengan suara garau dia . OMG SCARY

Baekhyun tumbuk muka Sehun .

DUSH DUSH DUSH DUSH DUSH 

OMG!!

"Dahlah korang!" Aku berdiri tengah tengah dorang. 

"Kenapa ?" tanya Baekhyun. Aku menepuk dahi.

"Tengok ! Sehun, sunbae-nim tak tahu pun!" 

Sehun cerita semua yang berlaku. Baekhyun minta maaf dengan aku,pastu dia cakap yang dia tak de yeochin pun. HABIS SIAPA YANG BUAT BENDA NI?!

"Siapa lagi kalau bukan Shin Young."kata Baekhyun.

"Siapa Shin Young?!" 


heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now