6

538 32 0
                                    

"Ye la. Sape lagi orang yang aku harap selain kau dengan mak aku." Aku bersetuju dengan cadangan yang paling mengerikan pernah aku dengar. Sehun minta aku temankan dia jemput mak aku, aku pun teman. Ingatkan guna kereta , tapi... motor?!

"Pegang kuat-kuat!" 

Eh, biar betul nak suruh aku pegang kuat-kuat ? Gelilah! Eee

Tapi.. kenapa..

VROOOMMMM

"Aish kau memang nak buat aku terbang ke ape?!"

Sebab aku takut, aku hampir nak back hug Sehun T_T Eee ngeri.. 

"Aah,memang..terbang kat hati aku chia chia," 

Sempat lagi kau buat pick up line eh. Ewah, ewah kambing ni aku golekkan kang 

"Betul ke kau tak nak terima aku?" 

Tetiba je kambing ni. Eish,nak tukar topiklah T_T

"Eh, dah sampai! Berhenti,berhenti.."

Aku pun turun dan menemui mak aku menangis teresak-esak . Aku pun pujuk mak aku :( Ni semua salah aku! Aku suruh mak aku duduk belakang Sehun,tapi mana aku nak duduk?!

"Uh,yeobo, awak guna teksi boleh?"

Wow, macam guruh menyambar. Teksi kambing tu suruh aku naik? Dahlah panggil aku sayang! Grr..Grr..Grr.. Nasib baik ada mak aku.

Sehun melambaikan tangannya dan beredar. Wow , dia buat lawak lagi!! Aku pun ambil teksi untuk pulang ke rumah. Tapi...

"Keluar dari teksi ni, SEKARANG!"

Aku menoleh. OMG , orang yang bakar rumah aku ke? Suara macam sama.

"Kau kenal aku siapa?"

Aku mengangguk. 

"Siapa lagi kau kalau bukan Shin Young , kan?"

DUSH!

Aku mengelap darah di bibirku, sambil tersenyum. Aku menumbuk dia tetapi, dia mengacukan pisau ke leherku.

"Kau nak mati?"

"Aku nak,"

Tetiba ada satu suara yang aku adore selama ni. Aku menoleh...

"Baekhyun sunbae-nim?"

Baekhyun tersenyum kerek for the first time in my life. Uh melting ..

"Shin Young , kau tunggu aku dari dulu lagi kan. Kau tahu kenapa aku tak pilih kau? Aku tak pilih kau sebab kau murah!" 

Baru aku tahu , Baekhyun punya mulut celupar jugak eh.Hmm.. jap. Bukan ke bawah leher aku ada pisau?

"JANGAN DEKAT, KALAU TAK AKU BUNUH DIA"

"Kau takkan dapat peluang tu," 

Tu bukan suara kambing 'kesayangan' aku ke? Arghhhh

DUSH DUSH DUSH DUSHHHHH

Sehun menendang Shin Young. OMG melting for the first time . Eh, aku tak boleh melting dengan kambing.

Shin Young mengelar leher aku, leher aku berdarah. Sehun merangkul pinggangku dan bawa aku jauh daripada perempuan gila tu. Eh , mengambil kesempatan!

"Kau tak apa-apa? Sorry sebab buat kau macam ni." 

Aku menggangguk dan ..

Kambing tu peluk aku T_T

Okay, tu bukan topik utama. Baekhyun tengah buat WWE dengan perempuan murahan tu bak kata Baekhyun ~

Asal aku dengar bunyi tulang patah?

"OMO HAJIMA!!JEBAL!"

Aku menarik tangan Baekhyun dan Sehun menarik tangan perempuan tu. Eh, salah tempat !!Kambing ni kekadang gatal jugak.

Meh, nasib baik polis datang . Fuh. Aku tengok condition si kambing, ok je . Tapi.. Baekhyun... 

Hati aku macam nak kena tikam (ececeh) bila tengok crush aku injured T_T Tak guna punya perempuan :(

Geng-geng dorang pun sampai... heh start dah menyampah aku 

"Uh,our maknae is growing up!"

Amboi, speaking nampak. Aku tahu la kau international, Xiumin tapi janganlah acah sangat . Sehun pula senyum-senyum kambing . Memang patut aku panggil dia kambing pun 

Ambulans tak sampai-sampai. Aku ambil ubat daripada beg dan kain kasa. Baekhyun tahan kesakitan dia... T_T

"Sunbae-nim.. mianheyo.."

Aku tak tahu, tapi aku mengalirkan air mata bila tengok keadaan tangan Baekhyun yang kena kesan kelar.Aku bersihkan luka tu dan balut dengan kain kasa.

"Uh,dah siap! Jangan risau,saya ada kemahiran st. John so tak payah risau,"

Aku tak tahu kenapa menyedihkan sangat kemahiran asas aku :( But at least, aku boleh tolong crush aku .. Baekhyun senyum dan ucapkan terima kasih kat aku... Aku pergi ke Sehun tapi..

"Jangan dekat!Hergh,"Sehun mencebik dan memalingkan mukanya daripada aku. Aku dah penat dengan lakonan tak matang dia T_T

"Aish! Kau dah kenapa? Gila ke ape?" Aku cuba nak dekatkan diri dengan dia tapi... 

"Eh, pergi je la kat Baekhyun! Geram pula aku. Kau nak ape lagi kat aku? Aku bukannya sehensem Baekhyun."

Merajuk rupanya kambing ni. Jealous ke? Heh, makin lama makin menyusahkan. Nasib baik aku sayang kau. Erk, sayang?!

"Mianheyo.."

Aku try nak tahan ketawa .. Ha, dapat IDEA!!!

"Aish, sakitnya leher! Sakitnya luka kelar ni !! Aish.." Aku berlakon pura-pura sakit. Sehun terus datang dan tanya soalan mengarut-ngarut . 

"Kau okay?"Sehun cemas bagai nak rak. Aku gelak macam hantu ~ 

"Aish, kalau kau buat macam ni lagi, aku kahwin dengan kau ! Kau tunggu!" ugut Sehun . 

Wait..wait.. KAHWIN?! Kau dah melampau, kambing!!!

"Sape nak kahwin dengan kau? Oh ya, aku carikan kambing betina,ya. Kau kan kambing." 

Kening aku tak habis-habis turun naik  turun naik. Sehun tersenyum tetiba.

"Oh, kalau macam tu lepas graduasi aku propose kau. Ok?"

Aku menggeleng-geleng . Uh nightmare :(

"Mak bagi kamu kahwin dengan Sehun,"

??!!



heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now