17

386 27 1
                                    

Aku tersentak . Dia nak ... protect aku? Ah, lupakan! Aku tak nak kau mati lah!!

Aku tepis dia ke tepi. Dia pandang aku macam aku bakal disumbat kasut dia nanti...

"Sehun, fighting!" 

Aku senyum sambil mengalirkan air mata. Ek, sempat lagi kau ek. Aku baling segala macam kayu dekat orang tu . Aku rasa, benjol dahi orang tu nanti.... Tetiba satu pisau melayang ke arah aku... Ekk ekk WTF HELP ME PLEASE ARGHHH

Sehun tarik aku dan dia letak tangan dia di pinggang aku (jangan salah sangka k) . Aku terkejut, sempat lagi buat muka blur sambil pandang dia.. Sehun balas pandangan aku.

"Aku jaga kau sampai bila-bila~ tu janji aku kat kau,"

Hmm. Chia chia 

Nasib baik polis dah sampai. Aku dan Sehun terus berlari keluar, tapi dia tak lepas-lepaskan lagi tangan dia daripada pinggang aku. 

"Dahlah!" Aku tepis tangan dia. Baekhyun dan aku high five sesama. Wah dah jadi adik beradik la pulak. Padahal dia ex crush aku . Tapi , aku anggap Baekhyun tu sebagai abang angkat aku yang aku paling sayang. Alah, aku kan anak tunggal.. so what? Eee jangan jealous.

Aku dapat rawatan lanjut di hospital. Hu where's my mom? Nasib baik dia tak tahu. Tapi aku rasa dia mesti risau aku tak balik-balik sekolah lagi, kan. Entah-entah... darah tinggi mak aku dah naik. Ah sudah

Kepala aku kena balut macam mumia. Hmm baguslah tu. At least aku tak hilang ingatan k. Aku risau gak kalau Baekhyun hilang ingatan sebab kena kayu besbol. Uuu nasib baik kepala aku tak bocor

Aku benci duduk hospital! Dahlah kena control dengan nurse , doctor... guard.. please lah. Bosannya... tak de sape nak lawat aku ke? Aku baru nak lelap..tapi..

"Da Hee ah!!!"

Aku bukak mata, nampak Suho tengah bawak segunung buah tangan. Aku macam... speechless.

"Uh, uh sunbae-nim! Gamsahamnida."

Aku ingatkan Suho je yang datang tapi dia bawak rombongan rupanya. Chanyeol, Kai,D.O, Lay, Chen dan Xiumin semua sambut aku macam orang gila. Dahlah seorang bawak 5 hadiah yang berbeza! Haish penuhlah wad aku :(

Baekhyun dan Sehun pun datang.. bawa hadiah. Dorang pegang apa tu .. ek ek my fav chocolate!

"Sape yang bawak chocolate tu?"

Sehun bagi kat aku . Aku pelik giler , cam ne dia tahu

"Cam ne kau tahu?"

Semua orang gelakkan aku. Ape yang  kelakarnya? Aku pun tak tahu. Ke diorang sengaja nak tunjukkan gigi diorang yang layak masuk iklan ubat gigi. 

"Awak tak tahu ke , Sehun ni ..."

Sehun terus tutup mulut Kai. Aku makin lama makin pelik dengan sikap diorang..

"Wae?"

Diorang semua pandang aku lain macam. Lagi-lagi Sehun. Peliklah. Sehun tolak sorang-sorang keluar daripada wad aku. Dia ni sampai hati menghalau kawan sendiri.Sehun duduk di sebuah kerusi kosong sebelah aku , pastu senyum kat aku sampai kat telinga.

"Kau nak ape lagi, ha?"

Aku nampak Sehun keluarkan satu buku yang aku kenal... tu bukan diari aku?! Ape dia nak buat?

"Aku nak baca ... bedtime story."

Dia pun baca. Aku terpaksa tahan telinga plus malu

"Hari ni, aku happy sangat sebab kau teman aku . Kau sanggup tahan mengantuk sebab nak temankan aku . Tapi aku langsung tak faham apa yang kau cuba cakap. Pasal bintang ? Perempuan? Tak faham... Aku masuk-masuk rumah pastu jumpa kau tengah tidur atas sofa. Sorry  sebab sentuh hidung kau :) Aku selimutkan kau. Tapi sesekali, aku terfikir. Adakah aku akan kehilangan kau satu hari nanti? Ok dah habis cerita. The moral of the story is, jangan sesekali sentuh hidung orang masa orang tu tengah sedap tidur . Kedua, belajar sungguh-sungguh kalau tak nak pabo macam Da Hee . "

Aku tahan gelak. Memang aku pabo pun kat sekolah. SO what? Sehun gelak berguling-guling tak cukup tanah. 

"Lawak ke?" 

Sehun gelak lagi. Aku suruh dia berhenti tapi dia tak berhenti. Argh aku dah frust nih.Aku pukul tangan dia .

"Maksudnya kau special la! Janganlah blur sangat."

Aku kepal penumbuk. Geramnya aku! Sampai hati kau cakap aku blur?! Aku ambil diari aku. Yes!

Sehun mendengus.  "Aish tak boleh ke kau sekali tak tunjukkan sikap kasar kau!Eee menyampahlah!"

"Aku lagi menyampah dengan kau! Sebab kau lah aku punya kepala bocor!" Aku jeling dia . 

First time aku nampak dia jelir lidah . Aih nilah benda yang paling pandir dia buat. Hmmm

KRIK KRIK

Asal senyap sangat ni? Aku nampak dia tersengguk-sengguk, tahan mengantuk . Aku cubit hidung dia.

"Arghh Da Hee-ah! Sakitlah!"

Aku tergelak kecil.Nilah first time aku gelak ... real. Sebelum ni saja nak legakan hati dia je. 

"Kau ni, nak tidur, tidur jer la."

Sehun terus tertidur, buatkan aku gelak . Orang yang lalu kat situ mesti anggap aku gila sebab aku gelak sesorang. Aku perhati jer Sehun tidur . Tup tup, aku yang tertidur sekali.

KEESOKKAN HARINYA..

Aku bangun awal . Angin yang sejuk buat aku terbangun. Aku pandang ke luar tingkap . Ok, lonely lagi... Sehun mesti dah sampai sekolah. Nasib baik aku dapat cuti sebulan. Tak payah sekolah! YES! Aku terpandang meja. Eh kenapa ada nota? Aku baca nota tu.

"Lain kali jangan tidur keluar air liur? Kalau tak Sehun kahwin dengan awak.. eeee Sehun! Geramnya aku!"

Aku jerit macam orang gila kat situ, nasib baik tak de orang dengar . Kalau tak, aku bakal dipindahkan ke wad orang gila kang. Aku keluar daripada wad sebab... bosanlah duduk terperap dalam wad tu! Tetiba aku dengar someone tengah bercakap. Aku pusing belakang . Ah my omma!!!!

"Omma! Bogoshipoyo..." Aku peluk mak aku , Puan Go. Habislah aku... kena marah ...

"Da Hee! KAMU SINI!APA YANG DAH JADI PADA KAMU HAH?!" 

Erk?!


heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now