"Boleh tak kau jaga hati aku macam kau jaga hati kau sendiri?"
Aku tunggu jawapan dia.. hmm lamanya fikir
"Boleh,"
"Tapi kalau kau lukakan hati aku sekali, aku takkan maafkan kau sampai bila-bila."
MAJLIS GRADUASI...
Hmm. Nampaknya aku graduasi dekat sekolah lama bersama dengan geng-geng Exo yang aku expect sebelum ni sebagai geng yang acah hot lagi-lagi Sehun. Sape sangka, aku boleh pulak tersayangkan Sehun. Lain kali jangan benci sangat ek.
Seperti yang aku mimpi, aku kena make up . Cuma, kali ni semua orang kenal aku. Thank goodness. Erm, jap. Aku tengok jer muka aku kena make up, dandan rambut. Semua ni sebab Sehun yang bayar salun ni ! Aku tak nak, tapi dia paksa aku. Kata dia, jangan malukan dia sebagai namchin aku. Ek eleh , kalau tak nak malu jangan jadi namchin aku. Ergh
Sehun dan gang-gang dia sampai dulu. Erm.. aku buat tak tahu jer lalu depan dorang sebab dorang kerumun pintu depan. Tetiba..
"Ehem ehem!"
Aku jeling dia. Ewah ewah, bukan main kau pakai kot yer. Aku pusing belakang, geng-geng Exo semua pakai suit. Omaigadd my ex crush !! Tetiba tangan aku kena tarik.
"Dah kenapa?"
"Biarlah semua orang tahu yang aku dah ada yeochin," Sehun wink kat aku. Urgh whatever, janji aku boleh masuk hall. Bila kitorang dah masuk, semua orang pandang pelik terutamanya kat aku. Aku ni alien ke? Eish
Kai ucap tahniah kat Sehun. WTF is going on?! Tibe jer. Aish ni semua sebab aku dah jadi yeochin dia ke? Semak tul. Aku terus pergi dekat Baekhyun yang tengah mencekik darah dengan koktel.
"Kenapa Kai cakap tahniah?"bisik aku. Baekhyun tersembur dengan koktel yang ada dalam mulut dia. OMG my ex crush! Memang jadi fire extinguisher dah si Baekhyun ni.
"Oh , sebab kau terima dia. Selama ni dia tak pernah suka sape-sape. Kalau perempuan gatal dekat dia, kau tengok dia mengamuk macam mana. Scary bhai."
"Ye ke?"
Baekhyun tolak aku. Aih sabar...
"Pergi la kat dia. Kang dia merajuk lagi, aku jugak yang kena." kata Baekhyun pastu sambung mencekik.
Aku terus berdiri sebelah Sehun yang tengah termenung.
"Woi! Kau berangan ape tu?" Aku sergah dia. Dia terus tarik tangan dan bawa aku lari. Ek, takkan mimpi tu akan jadi nyata?! Ah sudah... Dia bawa aku jauh daripada hall tu. Aish
"Kau buat ape ni?" Aku terus berhentikan dia. Dia toleh kat aku.
"Aku bosanlah majlis formal. Kau temanlah aku kejap. Malam ni kan turun salji."
Ah, wow . Duduk bawah salji pakai dress dengan suit. Pandainya kau, Sehun! Grr
Kitorang pun duduklah dekat kerusi awam. Uh bagus. Aku dah mula nak selsema ni... Tetiba aku bersin. Sehun gelak sekuat hati.
"Ape masalah kau?" Aku mendengus. Sehun tanggalkan kot dia. OMG apa dia nak buat? Ah sudah. Dia pakaikan aku kot dia. Eih bau minyak wangi lelaki ! Eh nak muntah.
"Emm.."
Aku jeling dia.
"Ape?"
YOU ARE READING
heartbeat . sehun
Fanfictiona typical school students' love story. karya pertama taehyuntext. you'll cringe HAHAHA