Baekhyun tersenyum.
"Dia kawan sekolah lama aku. Dia suka aku , dia obses dengan aku. Segala benda yang aku pegang, dia pegang. Benda yang aku buat, dia buat. Aku pergi mana-mana , dia ikut. Sampailah satu hari, dia confess kat aku. But... aku tak accept dia .. Jadi, sesiapa yang rapat dengan aku.. dia akan ugut .."
Aku melutut. "Kenapa dalam banyak-banyak manusia, aku jugak yang kena!! Sehun, tolong aku!"
Sehun melutut di sebelah aku dan meletakkan tanganku di dalam genggamannya.
"Selagi saya masih hidup, saya akan jaga awak sampai bila-bila..."
Sehun cakap dengan aku saya awak? Dia buat lawak bodoh? Baekhyun melambaikan tangannya dan meninggalkan kitorang. Uh,Baekhyun buat lawak.
Aku merentap tangan aku.
"Kau gile ape? Tiba je saya awak ? Kau buat lawak bodoh ke?"
Aku perhati je mata Sehun bergerak kiri kanan, kiri kanan.. tak henti-henti. Lelaki ni dah gila ke?Aku mengikut anak mata dia bergerak.
"Eih, duduk la diam diam!"
Aku tergelak besar. Sehun merentap tangan aku...
"Wae?"
"Err...er..er.."Sehun garu kepala dia.
"Mende? Cepatlah bagitau! Gagap pulak?"
"Aku suka kau!"jerit Sehun .
DUP DAP DUP DAP
"EE? Kau suka aku?Tipu..."
Aku cucuk pipi dia. Sehun mengeluh.
"Macam mana aku nak buat kau percaya?"Sehun macam nak menangis.
"EE ni mesti kau buat lawak bodoh ag an."
Mana ada!"
"Tipu!"
Tiba-tiba...
YOU ARE READING
heartbeat . sehun
Fanfictiona typical school students' love story. karya pertama taehyuntext. you'll cringe HAHAHA