13

382 30 1
                                    

Aku nampak Sehun daripada jauh dengan geng-geng dia. Aku pergi ke library. . Aku nampak Sehun tengah baca buku dekat rak depan aku. Aku terpaksa lari dari situ.. Tapu terlanggar Baekhyun.

"Sunbae-nim... Jebal... Eottokhae.. "Aku menangis depan Baekhyun . Aku cerita semua yang aku lalui. ..

"Saya akan lindungi awak.. Sebab saya tak nak kehidupan awak dihantui "

"Uh Da Hee ! "

Baekhyun terus bawak aku lari daripada Sehun . Uuuu

Sedihnya kehidupan ni bila kau kena control. Hmmm baguss.. Aku dalam perjalanan nak pergi tandas, pastu tangan aku ditarik.
"Weh Da Hee, kau tak rindukan aku ke?"

Aku merentap tangan, pas tu pandang muka dia tak de feeling

"Aku tak rindukan kau, satu pun tak! Aku benci kau , benci sesangat! Mulai sekarang, anggaplah aku ni macam nightmare kau."

Sehun pandang muka aku, unbelievable.

"Macam mana aku nak anggap kau nightmare aku kalau kau asyik buat heartbeat aku meningkat?".

"Argh , whatever! Jangan dekat dengan aku!"

"Da Hee?!"

Aku tak tahu reaction aku cemana tapi hingus segala bendalir keluar. Kau fikir aku tak sedih ke ? Aku balik, tetiba kena tarik lagi.

"Kau nak apa? Aku dah buat apa yang kau suruh kan?!"

DUSH DUSH DUSH

Aduh sakitnya pipi aku yang aku jaga selama 22 tahun niii

"Kau nak ape hah?!"

Gelap... Ape yang aku nampak... Gelap

Aku buka mata. Dekat tempat yang sama. Aku terus balik rumah. Aku ternampak Sehun, dia pun nampak aku. Dia perhati jer muka aku. Ada ape-ape ke? Taik hidung?

"Apsal muka kau lebam ni? Kau makin lama makin teruk kan?!" marah Sehun. Aku tolak dia dengan kuat.

"Kau jangan sibuklah! Tu hal aku! Jagalah diri sendiri! Menyampah !" Aku blah tinggalkan dia . Eee geram juga. Ade ke sebab dia, perempuan tu tumbuk aku? Menyampah betul. Aku bukan yeochin dia pun.

Aku takut nak balik rumah, nanti darah tinggi mak aku naik. So, Baekhyun tolong aku letakkan ais kat lebam tu... Dah la sakit.

"Mulai sekarang , kau panggil aku macam mana kau panggil Sehun.Aku bukan tua pun dari kau."

Aku mengangguk. Uuu. Dia tekap ais tu dekat lebam aku.

"Argh arghh sunbae-nim! Uh..uh mianheyo.. B..b. Baekhyun."

Tapi .. Aku still tak boleh lupakan kau Sehun. Aku rindu sangat kat kau. Perangai kau tak macam Baekhyun.Baekhyun lagi matang daripada kau. Aku rindu perangai bodoh kau . Kenapa aku tak cakap yang aku sayangkan kau...

Baekhyun kejutkan aku.

"Aku dah beritahu Sehun.Dia kata dia nak jumpa kau. Aku teman. Jangan risau. Aku pun rasa yang kau ni berharga."

Aku tersenyum + geram

"Aku tak nak! Sebab dia, aku bakal kena bunuh k"

Baekhyun menggelengkan kepala dia, macam aku ada buat something yang salah giler

"Sehun anggap kau lebih daripada segalanya k. Dia susah nak sayang orang. Even mak ayah dia pun, dia benci. Kau tak rasa ke yang kau special? Please la. Dia tak buat semua tu. Dia kata mak ayah dia yang buat. Mak ayah dia nak dia kahwin dengan orang kaya, sama taraf. Dia tak suka, dia benci orang kaya. Dia benci keluarga sendiri. Sebab tu, dia tak pernah jejak rumah dia dan tinggal kat rumah sendiri."

Aku terbeliak. OMG biar betul? Sedihnya kehidupan dia. Aku ingatkan semua orang kaya bahagia giler macam kat heaven .

GEDEBAK

Aku terkejut. Dia terus serbu kitaorang...











heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now