Baekhyun tinggalkan kitorang. Apa yang aku dengar , cuma bunyi kipas. Air mata aku mengalir je macam air terjun. Agaknya mata aku dah jadi Niagara Falls kot. Aku tak sanggup tengok muka dia sebab muka aku dah lencun
"Kenapa kau buat macam ni kat aku?"
Sehun memecah kesunyian . Pertama kali, aku nangis sebab aku sayang dekat orang yang aku paling benci dalam dunia ni... Aku tetap senyap. Macam mana aku nak bela diri ni?!
"Aku sayang sangat kau walaupun aku tahu yang kau tak sayang aku macam kau sayang Baekhyun."
Aku dah penat dengar pasal Baekhyun. Ape masalah dia? Aku bukan sayang Baekhyun lebih daripada dia pun. Cuba positif sikit! Ni tak. Tak habis habis jealous kau tu. Benci aku!
Tiba-tiba, dia selak rambut aku .. jadi, dia nampaklah lebam aku yang biru macam ink artline. Baguslah tu , dia dapat membebel lagi.
"Kenapa kau kena ikut cakap diorang?"
Aku alihkan tangan dia dengan kasar.
"Sebab aku tak nak mati! Walaupun aku tak rapat dengan kau dah, at least aku boleh tengok perangai bodoh kau daripada mati!"
Aku geram giler. Eih, tak habis-habis kau punya blur, Ooh Sehun.
KRIK KRIK
Dah senyap ? Selamat aku. Tapi betullah apa yang aku cakap. Lebih baik aku jauhkan diri daripada dia daripada mati. At least aku boleh tengok dia daripada jauh daripada tak jumpa dia dah.
"Aku tahu kau tak sayangkan aku..."
Pandir betullah dia ni! Blur, blur,blur. Aku dah tak tahan!
"Kalau aku tak sayangkan kau, kenapa aku sanggup kena belasah sampai luka-luka? Kau ni . Jebal. Takkan kau tak faham perasaan perempuan?"
Huuu huuuu ni bukan Bersamamu k tapi aku sedih giler. Kau bukan tak tahu, kalau aku sedih giler, raungan aku boleh sampai 2 batu dengar.
"Habis kenapa kau ikut cakap diorang?"
"Sebab aku nak tengok kau bahagia tanpa aku... aku ni bukan sesapa kan. Aku ni junior kau jer."
"Tapi kaulah orang yang aku sayang selama ni."
Aku bangun . Demi kehidupan yang makin lama makin sadis, aku kena blah daripada hidup Sehun. Siapa jer yang nak mati ? Kau nak? Tak nak kan.
"Anggap jer la aku tak de kat sini. Sudahlah weh. Anggap jer la aku junior kau, tak lebih daripada semua tu. Kalau kau buat macam tu, aku tahu yang kau sayangkan aku."
"Da Hee ?!"
Aku lari, ambil segala barang-barang dan keluar daripada rumah tu. Aku balik rumah , frust menonggeng. Pleaselah . Aku pergi ke sekolah , kemas semua barang. Aku dah ambil keputusan . Aku nak hidup.
Keesokkan hari, aku hantar surat kepada pengetua sekolah. Aku nak pindah sekolah lain.. Hari ni, hari terakhir aku kat sekolah tu. Geng-geng Sehun tahu, termasuk dia. Baekhyun halang aku pindah ... dia merayu kat aku . But jebal, aku dah keraskan hati. Selamat tinggal sekolah puaka.
"Kenapa kau nak pindah? Tergamaknya kau buat semua ni? Kesian Sehun." Baekhyun tak lepas-lepas tangan aku, so aku terpaksa rentap. Dia pandang aku macam, UNBELIEVABLE.But, tu lah aku yang sebenar. Sorry my ex-crush.
"Peduli apa aku? Dia tu just senior aku jer. Suruh jer dia lupakan aku. Simple," Aku tak sanggup nak pandang muka Baekhyun lagi-lagi geng-geng dorang. Aku bow for the last time dekat diorang dan blah daripada sekolah tu. Tapi, Baekhyun kejar aku lagi... rimaslah!
"Ni keputusan kau? Pleaselah matang! Kau tahu yang Sehun akan selamatkan kau kalau orang tu nak bunuh kau juga, kan. So, gamble la weh. Kitorang sayang kau. Lagi-lagi, Sehun. Kau tak sedih ke?"
"Kau tengok muka aku ni muka rela ke nak pindah? Aku nampak happy sangat ke sekarang ni?? Tak kan. Aku sayang sangat dia, sebab tu aku kena buat macam ni. Aku nak tengok dia jalani kehidupan tanpa aku...mesti dia happy. Cuba kalau dia try nak selamatkan aku, tengok-tengok dia yang kena bunuh. Tak ke aku yang terluka?"
"Takkan parents nak bunuh anak sendiri kot? Kau fikir parents dia gile?"
"Apa maksud kau, Baekhyun?"
"Parents dia yang buat semua ni! Takkan kau tak pernah terfikir? Parents dia tak bagi dia rapat dengan kau."
Aku takkan tukar fikiran!
"No, aku tak kisah siapa yang buat semua ni tapi, aku tetap akan pindah."
Aku tinggalkan Baekhyun rantai yang Sehun bagi dan nota. Aku bagi juga buku diari aku yang penuh dengan lukisan muka dia dan catatan. Aku lari dari situ ...
YOU ARE READING
heartbeat . sehun
Fanfictiona typical school students' love story. karya pertama taehyuntext. you'll cringe HAHAHA