1 1

409 33 0
                                    

Aku pandang ke arah cermin, tak rela. Ade ke sebab parti majlis graduasi, aku kena bersolek? Lawak betul. Rambut aku dah jadi ala-ala  Taylor Swift masa zaman lagu Love Story dia tu. Eeeeee rimas betullah. Dahlah aku kena pakai dress. Geli betul.

Oh ya, hari ni aku dapat jumpa balik kambing tu! Yay! Er,asal gembira sangat? Entah. Aku betul-betul rindukan dia. Cehh kata benci sangat. Tapi kekadang, ada jugalah rasa sayang tu. Hehe.

Pertama kali,aku pergi sekolah pakai kasut tinggi . Aku rasa pelik giler sebab tetiba muka aku lain macam.. at least aku tak kena make up macam Melanie Martinez , kan? Hehehe

Aku terjumpa Baekhyun dulu. Baekhyun macam tak kenal aku jer T_T

"Sunbae-nim? Ni Da Hee la." Aku melambaikan tangan. Baekhyun tetiba gelak .

"Da Hee? Muka awak nampak lagi cantik daripada sebelum ni. Awak nampak cantik  sangat, mesti Sehun suka."

Wow , ex-crush aku puji aku lah! Happy giler. Aku masuk ke dalam hall tu, pastu jumpa Sehun daripada jauh. Aku sengaja langgar dia, tapi... 

"Lain kali tengoklah dulu kalau nak berjalan! Buta ke," 

WTF? Memang semua orang tak kenal aku ke ape? Aku tanggalkan kasut tinggi aku, pastu tunjuk dekat Sehun .

"Nampak ni? Oh, bukan main kau ek tak kenal. Ni Go Da Hee lah! Bagi makan tapak kasut baru tahu."

Sehun tengok muka aku lain macam . Kiri,kanan,kiri,kanan. Memang. Dia niiii

"Kalau aku bagi magnifying glass baru kau nak cakap tu aku ke? Ni aku la!" 

Sehun tak percaya? Wow jadi selama ni aku buruk ke? Crush aku pun percaya. AMAZING

Aku ambil air mineral pastu simbah kat muka aku kat situ gak. Baru kau nak percaya kan. Menyampah betullah ! 

"Wah Da Hee aku rindu kau!!"

Tak malu! Ada ke dia peluk aku tengah-tengah hall yang gedabak tu. OMG aku dah tak tahan..Dahlah geng-geng EXO senyum lebar macam nak tunjuk yang gigi dorang perfect sangat.Geli lah! Tolonglah. 

Sehun tarik tangan aku .

"Jom fly,"

Sebelum aku nak cakap apa-apa,dia bawa aku lari daripada situ. Tetiba, aku hilang imbangan pastu jatuh. Lutut aku luka sebab terseret. Baru aku perasan yang aku pakai kasut tumit tinggi. Tumit tinggi tu pun patah?! Aishh. Aku memang tak boleh tengok luka yang ada darah, so aku meraung kat situ juga. Sehun tutup mulut aku.

"Ape kau ni, asal jatuh?"

"Tak nampak ke aku pakai apa? High heels k?"

Sehun melopong . Aku hampir nak bunuh dia ...

Aku bangun dan sambung lari dengan kaki ayam. Tapi Sehun pula yang terlebih takut.

"Tak pe ke?" tanya Sehun . Aku mengangguk. Eee dahlah dengan pakai gaun, berlari kaki ayam... ingat kahwin lari ke ape?

Tiba-tiba, kitorang berhenti di depan  Satu rumah gedabak.  Besar... Mesti kaya tuan rumah kan.

"Aku nak kau jumpa dengan omma appa aku tau. "

WTF? Oh lawaknya. Dia nak suruh aku buat ape lagi. Aku pandang jer riak muka dia. . Lain macam jer.

"Kau nak buat something teruk kan?"

Sehun menggeleng. Apa yang dia nak.. Aku pun tak tahu.

"Kau nak ape lagi??"

Sehun pandang aku .. Tapi mata dia macam ada something..

"Aku nak kenalkan kau dekat parents aku"

Lawak ke?! Oh please aku dah penat dengan semua ni. Tapi aku memang sayangkan dia.. Just..

"Kita baru habis sekolah tinggi kan? Kau jangan gatal sangat k . Aku tak suka."

First time aku garang giler depan Sehun. Tetiba dia gelak.

"Ape kau ngarut ni? Mak ayah aku buat parti la. Aku tak pernah nak terfikir yang aku bawa kau jumpa parents aku hari ni."

Ekk CREEPY. Rupanya aku salah information. Malunya. Uuu

"Oo tengok tu. Macam mana kau boleh ada rumah besar , ha? Mak ayah kau memang kaya ek?"

Aku sengaja tukar topik .Sehun tergelak-gelak macam hantu... Eee geram nye aku

"Kau kenapa? Aku tak nak kahwin dengan kau la! Jangan salah sangka k,"

Sehun tersenyum kat aku pastu rapatkan diri dia dengan aku.. Buatkan aku terlanggar dinding ..

ARGHHHHHH

heartbeat . sehunWhere stories live. Discover now